Joolien schreef:Klopt, maar weet je wat het is, en dat is mijn punt ook, in de hogere regionen is deze manier van rijden normaal. Net als andere handelingen met toppaarden, van stroomstootapparaten tussen de oren tot zwaar doorgespoorde paarden, het zwaar opknopen met longeren, het 'breken' van hengsten en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik heb ervaringen uit eerste en tweede hand, en ik vind het erg om mee te maken dat veel mensen deze manier van omgaan met paarden normaal kijken te vinden zodra het op topniveau gebeurd, terwijl het op sommige momenten grenst aan dierenmishandeling.
En daar blijf ik nogmaals over vallen, dat zodra iemand op topniveau een paard met strakke slof en valse knik rijdt, het ineens wel goed is? en dan mogen we er ineens niks meer van zeggen?
En ik snap ook niet dat jij deze manier van slofteugel gebruik wel goed vind, want het paard loopt zoals Ayasha zegt al zwaar achter de loodlijn en nog staat de teugel strak. Laatste keer dat ik dat checkte, is dat niet de bedoeling van een slofteugel
Mijn eerstehand ervaringen zijn toch ietsje anders dan die van jou geloof ik.
Ik zeg overigens nergens dat ik de slofteugel wel goed gebruikt vind. Dat kan jij ook niet quoten, maar dat maak je er zelf weer van. Wat ik enkel zeg is dat het paard in feite goed is afgericht omdat het wijkt voor druk.

maar weet ook even niet hoe het dan wel te formuleren.