HC Zuidbroek: Glock's Toto Jr. wint met een monsterscore

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:06

janderegelaa schreef:
xSlvna schreef:
Ik vraag me soms af hoe zo een talentvol paard zou lopen met een ruiter die alles volgens t skala doet en ook netjes? Rustig balans opbouwen met een losse teugel, eerst lang en laag in balans en dan zelf laten oprichten... ?

Totilas is in Duitsland stuk gereden, keurig volgens het skala.

hihi :') :')

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:31

R12312 schreef:
maralyn schreef:
Moet je olimpysche spelen hebben gereden om te kunnen rijden?? :') lijkt me niet toch.
Ken wel meerdere ruiters, die de paarden nét niet hadden, of wel hadden maar een goed bedrag voor hebben kunnen vangen, waardoor ze niet verder zijn gekomen.
(Maar wel bij van Baalen een baan aangeboden krijgen voor de toppers om te mogen trainen zodat zij er mee op wedstrijd kunnen, en hier voor bedanken.)

Lees even hierboven eerst door. Gaat om dat Marieke upcoming is en AC zich al heeft bewezen.

Marieke is toch ook GP!? Of zijn de OS de graadmeter?

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:46

janderegelaa schreef:

Heb je de discussie uberhaupt wel gelezen? Marieke wordt nergens afgekraakt namelijk. Fantastische amazone met vreselijk veel talent.

Ik vind alleen dat AC niet direct afgezeken moet worden met haar ervaring. Daar gaat het om.

Kendra

Re: HC Zuidbroek: Glock's Toto Jr. wint met een monsterscore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 21:08

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 21:10

R12312 schreef:
janderegelaa schreef:

Heb je de discussie uberhaupt wel gelezen? Marieke wordt nergens afgekraakt namelijk. Fantastische amazone met vreselijk veel talent.

Ik vind alleen dat AC niet direct afgezeken moet worden met haar ervaring. Daar gaat het om.

Ik vind dat er heel veel goede GP ruiters zijn in NL maar degene met het beste cq meest spectaculaire paard komt tot de top. En dat is vaak een toevalstreffer. De prestaties van AC in het verleden zijn fantastisch natuurlijk maar ik begrijp de kritieken op haar rijden ook wel.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 21:54

Kendra schreef:
Governor liep niet verkeerd - maar anders. Ik vind wel dat het verschil groter is geworden:
https://www.youtube.com/watch?v=ft1nRi5NyRs
https://www.youtube.com/watch?v=cAdMEZ9FsTY
(opvallend trouwens dat Toto jr. hier zelfs aan de hand in stap met z'n staart zwaait...)

Er zijn zoveel filmpjes te vinden, ook hele oude, ook uit Duitsland met het skala bla bla waarbij de paarden echt zwiepen met hun staart.

Als jury kun je er wat van zeggen en dan krijg je Amerikaanse taferelen dat ze een zenuwblok in de staart geven. Gebeurd echt, heb er met mijn neus bovenop gestaan.

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:23

Hij is tenslotte ook nog maar 5 jaar. Veel jonge paarden zouden in zo een arena met 'stress' lopen. Mijne zou zo braaf niet lopen :D :+

Paardenholic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:29

Wat vonden jullie eigenlijk van alle anderen paarden? Volgens mij zaten er nog wel wat leuke paarden tussen die mooie scores hebben gekregen? :) :) :)

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:58

janderegelaa schreef:
Kendra schreef:
Governor liep niet verkeerd - maar anders. Ik vind wel dat het verschil groter is geworden:
https://www.youtube.com/watch?v=ft1nRi5NyRs
https://www.youtube.com/watch?v=cAdMEZ9FsTY
(opvallend trouwens dat Toto jr. hier zelfs aan de hand in stap met z'n staart zwaait...)

Er zijn zoveel filmpjes te vinden, ook hele oude, ook uit Duitsland met het skala bla bla waarbij de paarden echt zwiepen met hun staart. Als jury kun je er wat van zeggen en dan krijg je Amerikaanse taferelen dat ze een zenuwblok in de staart geven. Gebeurd echt, heb er met mijn neus bovenop gestaan.

Ik wou hiermee dus ook juist zeggen dat het geen teken van verzet is... :)

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 09:07

Ok :D

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 15:14

Het filmpje net van Toto: toen ik die voor het eerst zag, dacht ik nog "wat een puppy en een ukkepuk." Hij is mooi uitgegroeid en heeft duidelijk veel overeenkomsten met zijn vader.
Spanning en staartzwiepen gaan vaak wel samen maar staartzwiepen is per definitie niet het resultaat van spanning. Mijn paard zwiept nooit, ook niet bij spanning... Het zwiepen kan een reactie zijn op iets en is onbewust een reperterend iets geworden. Net zoiets als wanneer kinderen heel intensief zitten te kleuren met de tong naar buiten (mijn oudste doet dat wanneer hij heel inspannend zit te tekenen of te schrijven).

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 22:11

karijn schreef:
Net zoiets als wanneer kinderen heel intensief zitten te kleuren met de tong naar buiten (mijn oudste doet dat wanneer hij heel inspannend zit te tekenen of te schrijven).

Dan heeft hij een te dik bit in. Of je trekt te strak aan. :\

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 22:14

antje_vip schreef:
karijn schreef:
Net zoiets als wanneer kinderen heel intensief zitten te kleuren met de tong naar buiten (mijn oudste doet dat wanneer hij heel inspannend zit te tekenen of te schrijven).

Jij zou niet echt een leuke moeder zijn, je stopt je kind toch geen bit in??? _O-

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 22:47

antje_vip schreef:

:') kindermishandeling!