Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mist schreef:collega vertelde mij vanmorgen (hij woont buitenaf in Belgie naast een boer die ook pension paarden heeft) dat de boer na 12 uur een koe dood had, volledig door het lint en ws hartstilstand. 3 vd paarden uit hun box en dwars door de omheining gebroken en de openbare weg op.
Ayasha schreef:Lieve meid, ik WEET dat ze hier wel komen. Daar steek ik mijn hand voor in het vuur.
In nederland wellicht niet maar dit geval is niet in Nederland gebeurt.

rienne schreef:Ayasha schreef:Lieve meid, ik WEET dat ze hier wel komen. Daar steek ik mijn hand voor in het vuur.
In nederland wellicht niet maar dit geval is niet in Nederland gebeurt.
Niet om heel moeilijk te doen hoor
Ik woon ook in België en hier kun je blijven bellen, ze komen idd maar zodra ze weg zijn beginnen ze opnieuw. Uiteindelijk geven ze het toch op hoor...
Hier reageert gelukkig geen enkel beest erop. Zelfs onze 4.5 maand oude zoon heeft lekker door liggen pitten
Crazy_boon schreef:Ik woon in Belgisch Limburg, wij zijn hier 31/12 thuis gekomen, tot het besef dat inbrekers nog in het huis zaten, konden wij nog een half uur/dik 40minuten op de poilitie wachten..... dus ik kan wel begrijpen dat ze op sommige plaatsen zelfs niet geraken, voor vuurwerk overlast. Bij het een dorp zullen ze er rapper zijn als het ander.

Desiree schreef:Wat zijn al die paarden toch stress gevoelig voor vuurwerk, waar wordt dat dan afgestoken? Vlak voor de stal of zo?
Ik heb mijn paarden met oud en nieuw gewoon buiten gehad en die hoorden ook knallen. Die reageerden op den duur niet meer en een keer gingen ze wat aan de kletter maar ook dat ging weer voorbij. En als het donker werd haalde ik ze wel naar binnen.
vuurneon schreef:nine1987 schreef:Lekker makkelijk om te zeggen dat t komt door vuurwerk..
Ik denk persoonlijk dat er wel meer aan de hand was, mede doordat de kerrie moeilijk drachtig te krijgen was.. Maargoed, dat is mijn mening..
Mijn idee.
Veulen verwerpen kan ook heel goed een andere reden hebben.
Vind dat erg makkelijk wordt gewezen naar vuurwerk , paard hebben ze al langer en dan kun je zelf ook maatregelen nemen.
Desiree schreef:Crazy_boon schreef:Ik woon in Belgisch Limburg, wij zijn hier 31/12 thuis gekomen, tot het besef dat inbrekers nog in het huis zaten, konden wij nog een half uur/dik 40minuten op de poilitie wachten..... dus ik kan wel begrijpen dat ze op sommige plaatsen zelfs niet geraken, voor vuurwerk overlast. Bij het een dorp zullen ze er rapper zijn als het ander.
Wat is dit erg! Hoe is het afgelopen?
) Oliiviia schreef:Een verbod op vuurwerk zou ik persoonlijk spijtig vinden, ik blijf het eerlijk gezegd mooi vinden (ja gooi mij maar op de brandstapel)
nine1987 schreef:Lekker makkelijk om te zeggen dat t komt door vuurwerk..
Ik denk persoonlijk dat er wel meer aan de hand was, mede doordat de merrie moeilijk drachtig te krijgen was.. Maargoed, dat is mijn mening..