Er wordt wel een sfeer weergegeven van serene kalmte en mooie beelden. Zo komt het op mij wat over als 'inleiding in de Lipizzanerfokkerij: sfeerbeelden'.
Als je er echt iets over wilt weten is dit nu niet waar je moet gaat zoeken. Ook die nieuwe ontwikkelingen zoals het computerprogramma dat het exterieur helpt vergelijken en het hele gebeuren met kloneren lijken mij erg interessant om wat meer over te horen, maar de man uit de docu zegt dan zowel bij de Röntgenfoto's als het exterieurprogramma dat 'de fokker niet vervangen mag worden'. Al die dingen zijn er toch juist om de fokker te helpen? Zeker aangezien het huidige systeem met punten geven en hengsten selecteren erg los en lukraak overkomt. Maar ik ga er van uit dat daar in de praktijk net iets meer achter zit dan hier getoond werd.
) een paard fokt met de gangen en het temperament voor de topsport, met als resultaat dat je dus met een grote middenmoot blijft zitten die niet goed genoeg is voor de topsport en te goed (veeleisend) voor de recreatie.
maar het werd mooi verteld.