Les van Anky van Grunsven geveild voor Serious Request

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 17:26

'Eigen volk eerst'..? Eigen volk hoeft niet op straat te leven, kan aan eten komen via een voedselbank, kan onderwijs volgen, zijn diverse voorzieningen voor geregeld.
Maar altijd erger dan bekogeld worden door bommen, verkracht worden door creepy lui, als kind alleen op straat moeten leven, niet naar school kunnen, geen aanspraak kunnen doen op de gezondheidszorg als je doodziek bent.. Nee man, wat een k*tleven toch in Nederland.. :n

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 17:28

Majabeestje schreef:
'Eigen volk eerst'..? Eigen volk hoeft niet op straat te leven, kan aan eten komen via een voedselbank, kan onderwijs volgen, zijn diverse voorzieningen voor geregeld.
Maar altijd erger dan bekogeld worden door bommen, verkracht worden door creepy lui, als kind alleen op straat moeten leven, niet naar school kunnen, geen aanspraak kunnen doen op de gezondheidszorg als je doodziek bent.. Nee man, wat een k*tleven toch in Nederland.. :n

Lufjoe <3 ken je niet, maar ach, jouw gedachte hierover is gewoon logisch.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Les van Anky van Grunsven geveild voor Serious Request

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 18:28

Er zit imo een verschil tussen eigen volk eerst en eigen volk ook een keer. En dat laatste is waar mensen op doelen denk ik zo.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 18:43

Volgens mij hoeft het helemaal geen wedstrijdje te zijn wie het het slechtst heeft. Maar ik vind het wel verbazend hoeveel onaardigheid iets als Serious Request oproept.
En dan denk ik terug aan de Bokt-voor-Azie-veilingen, die grote overstroming is nu met kerst elf jaar geleden.

Er is sindsdien best wel heel veel onaardigheid ons land binnengekomen. Ik vind 'eigen volk ook een keer' overigens vooral nogal calimero klinken, maar is verder net zomin realistisch. We worden als volk echt niet achtergesteld omdat mensen vrijwillig geld willen geven om oorlogsslachtoffers te helpen.
(En deze discussie hebben we op kerst? Echt?)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 19:02

Nogal wiedes met kerst, want dan is SR afgelopen :').

Ik vind eigen volk ook een keer niet Calimero klinken. Ik denk dat het helemaal niet slecht is iets voor de mensen die het moeilijk hebben in NL te organiseren. Kan zelfs prima naast elkaar, een concept als SR, maar met een doel naar keuze :). Dat het in een ander land erger is, betekent natuurlijk niet dat bijvoorbeeld de verborgen armoede in NL niet ook erg is. Gelukkig zijn er mensen die ook aan die groep denken :).

Waar mensen aan doneren moeten ze overigens lekker zelf weten. Mijn hulp gaat naar de mensen in NL, voor oorlogsgebieden en derdewereldlanden kan ik toch niks betekenen :).

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 21:26

xniieeenke schreef:
@Janine
Bennie zelf is volgens mij op dit moment ook helemaal aandachtsgeil :")

Nou inderdaad, met zn suffe SNS spotjes :')

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 06:38

Cinnepin schreef:
Dat zou ik er NOOIT voor geven....jemig wat een geld

Je geeft het niet voor die les hé, je geeft het voor het goede doel ;)