Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jannepauli schreef:Ik stel voor dat we een BOKT AWARD in het leven roepen!
Een leuke medaille met het bokt-logo erop . Dan reiken we die uit bij Jeroen op stal met een bos prachtige bloemen en een fles champagne.
Dan weet Jeroen dat hij tenminste door het paardenvolk gewaardeerd wordt en als een van de bokt-fotografen meegaat kan er een leuke reportage van gemaakt worden.
Niniane schreef:Ik denk dat we allemaal wel genoeg onkunde in de absolute top van de paardensport zien. Wat dat betreft kan je met weinig talent en veel geld toch net even een stapje verder raken dan in een sport als atletiek. Maar dat is mijn mening.
_Annemiek schreef:Jannepauli schreef:Ik stel voor dat we een BOKT AWARD in het leven roepen!
Een leuke medaille met het bokt-logo erop . Dan reiken we die uit bij Jeroen op stal met een bos prachtige bloemen en een fles champagne.
Dan weet Jeroen dat hij tenminste door het paardenvolk gewaardeerd wordt en als een van de bokt-fotografen meegaat kan er een leuke reportage van gemaakt worden.
Ik vindt dit eigenlijk niet eens zown gek idee, ik duik even om de tafel met een Bekermaker of we iets voor mekaar kunnen krijgen.....
vur schreef:Toch vind ik paardensport niet te vergelijken met sporten zonder paard zoals sprinten of shorttracken. Vanuit lichamelijke inspanning van de menselijke sporter dan bezien. Het is meer een mentaal "spelletje" met goede lichamelijke beheersing van de ruiter. De grootste lichamelijke inspanning komt toch nog steeds van het paard. Ik snap heel goed dat het lastig is voor een paardensporter om te winnen zolang 70-ers nog steeds met de top kunnen meedraaien of ruiters die niks doen aan training van het eigen lichaam buiten het paardrijden. Dat is toch wel een beetje een imago-dingetje. Mijn mening. Bovendien ging het bij Knegt toch over een Wk-medaille en bij Jeroen over Europees eremetaal. Toch ook een verschilletje. Misschien dat Jeroen bij OS-goud meer kans maakt, maar ja, dan zal de concurrentie mogelijk ook wel (te) groot zijn.
_Annemiek schreef:Sammie schreef:Je mag de naam van bokt niet zomaar gebruiken bij een award hoor.. Eerste stap is dus beheer.
Dat ga ik zeker doen, als de idee bokker ermee verder wilt....ga niet iemands gras voor zn schoenen weg maaien.
Nikass schreef:Danique_G schreef:Nee daar vergis je je in
Nee hoor, mijn mening
vur schreef:High impact sport? Ik weet niet wat dat inhoudt, maar klinkt niet zoals ik het zie. Doodmoe en helemaal kapot wordt je niet van een parcours springen en lichamelijk tot het gaatje gaan hoef je ook niet. Het is meer de combinatie van mentale vaardigheden en focus, met lichamelijke beheersing.
NatasjavE schreef:vur schreef:Toch vind ik paardensport niet te vergelijken met sporten zonder paard zoals sprinten of shorttracken. Vanuit lichamelijke inspanning van de menselijke sporter dan bezien. Het is meer een mentaal "spelletje" met goede lichamelijke beheersing van de ruiter. De grootste lichamelijke inspanning komt toch nog steeds van het paard. Ik snap heel goed dat het lastig is voor een paardensporter om te winnen zolang 70-ers nog steeds met de top kunnen meedraaien of ruiters die niks doen aan training van het eigen lichaam buiten het paardrijden. Dat is toch wel een beetje een imago-dingetje. Mijn mening. Bovendien ging het bij Knegt toch over een Wk-medaille en bij Jeroen over Europees eremetaal. Toch ook een verschilletje. Misschien dat Jeroen bij OS-goud meer kans maakt, maar ja, dan zal de concurrentie mogelijk ook wel (te) groot zijn.
Paardrijden is een high impact sport. Lichamelijk zwaarder dan hardlopen.
Volgens bewegingswetenschappers fysiek inspannender dan voetbal.
en dan reken ik valpartijen niet mee, maar blessures qua overbelasting. En nu geen gemekker dat jij een oom of tante hebt met de dochter van een achterbuurvrouw die wel een blessure heeft door overbelasting veroorzaakt door paardrijden. Ja het za best voorkomen maar gok dat het bij voetbal wel even wat vaker voor komt.
heel iapart als je denkt dat je aandraaft, maar ineens in passage de bak doorgaat. Dees schreef:Het bewijs dat paardrijden helemaal niet zoveel van een sporters lijf eist is wel het gegeven dat ook belegen springruiter met een buikje best nog vet gedoteerde concoursen kunnen winnen. En dikke amazones op leeftijd ook zz-licht kunnen halen.
Probeer dat maar eens in de atletiek, het zwemmen of tennis. Kansloos.
in de subtop zie je nog zat ruiters/amazones die echt niet goed in conditie zijn, en dan bedoel ik: echt veel te zwaar zijn.
essie_blue schreef:Dees schreef:Het bewijs dat paardrijden helemaal niet zoveel van een sporters lijf eist is wel het gegeven dat ook belegen springruiter met een buikje best nog vet gedoteerde concoursen kunnen winnen. En dikke amazones op leeftijd ook zz-licht kunnen halen.
Probeer dat maar eens in de atletiek, het zwemmen of tennis. Kansloos.
Hier ben ik het toch ook wel grandioos mee eensin de subtop zie je nog zat ruiters/amazones die echt niet goed in conditie zijn, en dan bedoel ik: echt veel te zwaar zijn.