HC Roosendaal: Glock's Toto Jr. schittert opnieuw in de ring

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: HC Roosendaal: Glock's Toto Jr. schittert opnieuw in de ring

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 15:33

Het paard wint niet maar de handigste ruiter of amazone.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 15:35

Anoniem schreef:
Het paard wint niet maar de handigste ruiter of amazone.

Uhh nou al gaan ze op mijn poowny zitten dan wint ie denk ik toch nét niet :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 15:35

Janine1990: En dat verbaast je?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 15:36

Kan iemand mij vertellen wat het achter de schermen verhaal van Governor is?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 15:42

Ayasha schreef:
Janine1990: En dat verbaast je?

Nee dat niet, wel dat er hier gigantisch wordt beoordeeld op een filmpje, terwijl dat filmpje een stuk relatiever is wanneer je over het andere paard hoort en leest hoe die is losgereden.
Nou dan vind ik de kritiek niet mild.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 15:48

Daar is niks relatiever aan. Dat een ander paard in mekaar geramd wordt is ook compleet verkeerd maar het praat zeker niet goed wat hier getoont wordt.
Die twee hebben niks met mekaar te maken. Heel simpel en fictief gesteld; Dat nummer 1 meer slaag krijgt dan nummer 2 maakt nummer 2 nog geen voorbeeld.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 15:55

Ayasha schreef:
Daar is niks relatiever aan. Dat een ander paard in mekaar geramd wordt is ook compleet verkeerd maar het praat zeker niet goed wat hier getoont wordt.
Die twee hebben niks met mekaar te maken. Heel simpel en fictief gesteld; Dat nummer 1 meer slaag krijgt dan nummer 2 maakt nummer 2 nog geen voorbeeld.

Wat is erger? Nummer 1 wordt ontspannen losgereden, enige onharmonieuze wat getoond wordt is gezwiep met de staart.
Nummer 2 wordt vreselijk in z'n bek getrokken met losrijden, maar toont rustiger in de proef...

Wat is erger? Wie behoort nu het meeste commentaar te krijgen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 15:56

Beide. Want beide horen niet. Punt. Als ie spanning op bouwt in de ring is klote, maar dan werk je daarin en neem je genoegen met een mindere proef ipv er alsnog dit gezwaai uit te persen. Dat we al zo ver gekomen zijn dat we dit gaan goed praten onder het mom van "ja maar jip die reed niet fijn los...."

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 15:59

Waarom zijn er trouwens stukjes film uitgeknipt? Of lijkt dat maar zo?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:02

Ayasha schreef:
Beide. Want beide horen niet. Punt.

Ik zeg niet dat beide hoort of één ding wel hoort. Ik vraag wat erger is... :')

Kennelijk is er hier een ernstig streven naar perfectie. Dit is niet haalbaar, dit halen wij als simpele Bokkers niet. Charlotte heeft tot op heden ook nog geen 100% gereden. Ach en ook daar heeft men nog meer dan genoeg op aan te merken en op af te zeiken. Maar als het allemaal echt zo ernstig is, waarom zitten we dan überhaupt nog op een paard? Verbeter de wereld begin bij jezelf?

En laten we eens eerlijk zijn, hoeveel heeft een amazone/ruiter in te brengen? Het paard moet in de picture komen bij het publiek, belang van de hengstenhouder. Het enige dat de ruiter kan doen (wil hij/zij geld in het laatje krijgen) is roeien met de riemen die hij/zij heeft. En het zo eerlijk mogelijk te doen.

Ben wel benieuwd hoeveel Bokkers er een schone lei hebben naar Bokt-normen en waarden... :') Ik in ieder geval niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:04

Amazone rijdt of rijdt niet dus aardig wat lijkt me.
Ik kan niet zeggen wat erger is want ik vind beide simpelweg niet horen. Ik wil geen van beide als "minder erg" bestempelen. Ik wil zo niet kunnen denken. :) Streven naar perfectie mag nooit ten koste van een paard gaan.
Wb je zin "verbeter de wereld begin bij jezelf" dat probeer ik elke dag. :)

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:28

Ik reageerde ook niet gericht op 1 persoon, ik vind gewoon dat Marieke in dit topic heel erg naar beneden gehaald word, terwijl er NIEMAND met negatief commentaar aanwezig was en het filmpje dat er staat is van november en in een slechte resolutie.

Wat ik dus niet fair vind tegenover de amazone. En of ze die dag nu wel of niet gewonnen had, wel of niet haar dag had, vind ik niet relevant. Ik heb zelf ook geen mening gegeven over het filmpje of het verhaal..

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:29

vur schreef:

misschien om het wat korter te maken :')

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:31

Nicky91 schreef:
Ik reageerde ook niet gericht op 1 persoon, ik vind gewoon dat Marieke in dit topic heel erg naar beneden gehaald word, terwijl er NIEMAND met negatief commentaar aanwezig was en het filmpje dat er staat is van november en in een slechte resolutie.

Wat ik dus niet fair vind tegenover de amazone. En of ze die dag nu wel of niet gewonnen had, wel of niet haar dag had, vind ik niet relevant. Ik heb zelf ook geen mening gegeven over het filmpje of het verhaal..

Alweer helemaal mee eens.
En wat betreft het knippen in dat filmpje: misschien hebben ze de ergste mishandelingen eruit geknipt _O-

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 17:29

purkie schreef:
vur schreef:

misschien om het wat korter te maken :')

Ja, dat zal het zijn. Dat ik daar nou zelf niet opgekomen ben. Stom van me. Dank je.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 17:59

Ayasha schreef:
Amazone rijdt of rijdt niet dus aardig wat lijkt me.
Ik kan niet zeggen wat erger is want ik vind beide simpelweg niet horen. Ik wil geen van beide als "minder erg" bestempelen. Ik wil zo niet kunnen denken. :) Streven naar perfectie mag nooit ten koste van een paard gaan.
Wb je zin "verbeter de wereld begin bij jezelf" dat probeer ik elke dag. :)

Het kan je carrière maken en breken natuurlijk :)
Zet jij je inkomen op het spel? Ik vind dat er nogal makkelijk voor een ander gedacht wordt hier.

Nederland heeft nu eenmaal dit. Babysteps... Anders kom je er niet.

Ik weet wel dat er in bijvoorbeeld Engeland niet heel positief over de Nederlandse manier van rijden en paarden houden wordt gedacht. Sterker nog, men gaat er daar vanuit dat zelfs bij de amateur de paarden niet in de wei komen (ik doe verder geen uitspraak over of dit wel of niet het geval is bij wie, want daar heb ik geen weet van). En dan gaat het niet om de minsten die die indruk hebben. Die hebben waarschijnlijk een beter beeld van wat er in de top gebeurt op stallen dan ik als amateur wiens paard elke dag in de wei komt, ook als we straks de subtop mogen bereiken.

Je kunt niet alles overnight veranderen, dat is niet reëel. En daarom vind ik dat je juist het verschil moet kunnen maken in wie er 'beter' bezig is dan de ander. Want elke ruiter heeft slechte kanten, maar ook goede. Of het nu gaat om het rijden, het houden, het management, wat dan ook... Die goede punten moet je je op focussen. Overal alleen het negatieve in zien betekent ook je afsluiten voor het goede. En dat is nu juist iets dat je niet moet willen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 18:01

Oh ik zie het goede wel, ik zie dat alleen helaas erg weinig in Belgie en Nederland. Want ja, ook in Belgie gaan ze nog veel te vaak op stal zodra ze 4 oefenwedstrijden hebben gelopen en zijn de "opkomende ruiters" stuk voor stuk bekkentrekkers;..

mnnkhfsgh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 18:14

Heb niet alle reacties gelezen ... Maar Edward reed toch eerst op Toto? Is het de bedoeling dat hij het straks overneemt van Marieke of gaat zij lekker verder met hem

over haar houding, ik vind het niet verkeerd maar je ziet dat ze niet helemaal lekker mee komt met haar paard.ik heb het idee dat het gebrek licht aan de kracht van de ruiter en om er goed op te blijven zitten compenseert zij dit met haar balans. Benen iets naar voren en boven lichaam naar achter. Hopelijk gaat ze lekker ruiterfitnissen en wordt dit snel recht getrokken.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 18:42

Dankje ayasha,

Wat jij schrijft ben ik het dus ook mee eens :j

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 20:47

Ayasha schreef:
Oh ik zie het goede wel, ik zie dat alleen helaas erg weinig in Belgie en Nederland. Want ja, ook in Belgie gaan ze nog veel te vaak op stal zodra ze 4 oefenwedstrijden hebben gelopen en zijn de "opkomende ruiters" stuk voor stuk bekkentrekkers;..

Jeee....... wat een generalisatie.
Mijn ervaring is, dat de ijzer-, bit- en zadelloze ruiter graag zijn paard tot de knieën in de blub laat staan, zonder droge plek om te liggen. Zelden worden ze op tijd ontwormd of komt de smid of dierenarts/tandarts op tijd. Onder het mom........... lekker natuurlijk (op die 1 a 2 ha).Hebben ze geen rainrot, dan wel mok, zijn ze schraal of futloos en hebben ze een loopneus...... of zandkoliek. :D ;)

Maar vooral vind ik het bijzonder, dat vooral de recreatieruiter zo ontzettend afgeeft op een ruiter als Marieke. Ik denk dat Toto jr., maar ook de andere paarden die zij rijdt, iets meer power hebben, als de gemiddelde fjord, tinker of kruising. Daarbij nog de entourage :D, is toch wat anders als het stuk blubber afgezet in de wei of bak bij de plaatselijke vereniging.
Marieke is een jonge, getalenteerde ruiter. Haar benen liggen in dit filmpje wel wat naar voren, maar ik kan het moeilijk zien, ik kan het beeld niet vergroten, kan het zijn, dat ze wat korter zit als normaal?

Ik ga begin februari naar de HK, ik hoop de combinatie dan eens in het echt te zien.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:41

Gelukkig zeg ik "veel te vaak" en niet "altijd". Elk B paard dat hele dagen gebandageerd op stal moet omdat ie ineens sportpaard is na die ene mislukte proef is er één te veel. Maar dat heb je vast over het hoofd gezien. :j Ik zie er gelukkig ook nog wel die wél lekker buiten mogen, zelfs in de hogere klasses maar IMO zijn er dat veel te weinig.
Verder heb ik niets gezegd over het talent van de ruiter in kwestie, enkel dat ik DIT beeld, niet harmonieus of mooi kan vinden.
Je kan me hoogstens mijn sarcasme verwijten betreffende de "goedpraterij" van haar houding op dit filmpje. Maar opnieuw; dat ging puur op dit filmpje en niet over haar gehele carriere/talent.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:52

Ayasha schreef:
Gelukkig zeg ik "veel te vaak" en niet "altijd". Elk B paard dat hele dagen gebandageerd op stal moet omdat ie ineens sportpaard is na die ene mislukte proef is er één te veel. Maar dat heb je vast over het hoofd gezien. :j Ik zie er gelukkig ook nog wel die wél lekker buiten mogen, zelfs in de hogere klasses maar IMO zijn er dat veel te weinig.
Verder heb ik niets gezegd over het talent van de ruiter in kwestie, enkel dat ik DIT beeld, niet harmonieus of mooi kan vinden.
Je kan me hoogstens mijn sarcasme verwijten betreffende de "goedpraterij" van haar houding op dit filmpje. Maar opnieuw; dat ging puur op dit filmpje en niet over haar gehele carriere/talent.

mee eens!

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 22:04

Er zijn momenten dat ik me haast schaam dat ik een boktaccount heb. En het moment dat zelfs een fijne vriendelijke amazone als Marieke afgezeken wordt is er daar een van...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 22:04

@Ayasha,
Jij noemt toch alle opkomende ruiters stuk voor stuk "bekketrekkers". :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 22:05

GJ9 schreef:
Er zijn momenten dat ik me haast schaam dat ik een boktaccount heb. En het moment dat zelfs een fijne vriendelijke amazone als Marieke afgezeken wordt is er daar een van...

Ach.... je moet maar denken, het zijn altijd de beste stuurlui die aan wal staan. :D ;)