Rabobank vanaf 2017 geen sponsor KNHS meer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

StalMelyn

Re: Rabobank vanaf 2017 geen sponsor KNHS meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 19:01

Misschien hebben ze een concurrentie beding? Geen idee hoor maar zo ver denken ze bij het knhs vast wel.
Een ding staat vast, moeilijk wordt het

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 22:43

Talentenplan een rijkeluisclubje? Echt niet. Talenten krijgen hier de mogelijkheid om door te groeien. En ja, er moet nog steeds heel veel geld in gestoken worden door papa en mama maar niet alle ouders zijn rijk en moeten daar veel voor opgeven. Natuurlijk zijn er ook papa's en mama's met geld maar die kom ik ook op de wedstrijden tegen. Het talentenplan geeft tenminste iedereen gelijke kansen.

Jammer dat sommigen dat talentenplan in zo'n negatief daglicht willen zetten nu de Rabobank stopt met de sponsoring.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 10:38

Er is al jaren kritiek op het talentenplan..! Volgens mij is het ook niet echt een rijkeluisclubje genoemd..? Maar je kunt je afvragen wat dochters en zonen van er in doen.. Die redden het ook zonder dat talentenplan..

Anderszijds is het ook lastig om te zeggen jij wel en jij niet, dus ik zie er ook niet snel een makkelijke oplossing voor. Feit blijft wel dat er een hoop in zitten die het ook zonder talentenplan redden vanwege de kruiwagen die ze al hebben.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 15:14

Sammie schreef:
KNHS kan zoiets niet tegenhouden, maar je mag ook geen gebruik maken van hun mensen.. Dus je zal ook mensen moeten opleiden.. En de KNHS kan daarin veel dwarsbomen.. Kijk maar naar de FEI en de GCT :))

Dat opleiden is het probleem niet, je zult echter wel flink gedwarsboomd worden. Er is dus heel veel lef voor nodig. En een grote groep mensen. JE ziet dat bijvoorbeeld ook bij het nrps en het easp. Die zijn ontstaan uit onvrede over het kwpn. Hoewel de bedoelingen goed zijn, zijn ze klein gebleven.

En ja, dat talentenplan is alleen voor rijkeluismensen. De manegeruiter zal er nooit inkomen en als je een draver hebt bijvoorbeeld ook niet. Je hebt al een meer dan gemiddeld startkapitaal nodig.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 19:19

germie schreef:
En ja, dat talentenplan is alleen voor rijkeluismensen. De manegeruiter zal er nooit inkomen en als je een draver hebt bijvoorbeeld ook niet. Je hebt al een meer dan gemiddeld startkapitaal nodig.

Een manegeruiter en iemand met een draver kunnen niet op dat hoge niveau presteren maar dat heeft toch helemaal niets maar dan ook niets met een meer dan gemiddeld startkapitaal te maken? Die vergelijking slaat kant noch wal.

Als je talent hebt en je hebt een beetje kijk op paarden en je zet je voor de volle 100% in dan kan je op dat niveau komen zonder bakken met geld. Mijn dochter is daar een van de voorbeelden van want wij stikken echt niet van het geld en zo zitten er veel meer in het talentenplan.

Je moet niet oordelen over iets waar je niets van weet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 19:24

Bedoelen jullie wel allebei hetzelfde?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 20:09

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 20:21

Ik lees hier nogal met open mond de reacties. Als ik zie hoeveel wedstrijdlocaties jullie hebben, de instructieweken, de clinics,... Daar kunnen we hier in Belgie enkel van dromen.
Ik ben wel benieuwd naar de reden van deze lijkt me toch wel merkbare teleurstellingen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 21:27

PaysBas schreef:
Wat dacht je van hobbyklasse starten dan hoef je geen KNHS lidmaatschap mbt startpas te hebben. Uiteraard moet je wel lid zijn van een menclub.

Nee hoor; je moet alleen KNHS lid zijn (dit kan dmv idd menclub lid, maar ook gewoon simpel alleen knhs lid), dit is iets van 12,- per jaar. Lid van een menclub hoeft dus niet.
Zo start Esther ook al lekker Hobby mee zonder dure startpas aan te vragen en kan ze alle pony's in principe uitbrengen en lekker rijden. :j
Even ter aanvulling.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 00:10

germie schreef:
Sammie schreef:
KNHS kan zoiets niet tegenhouden, maar je mag ook geen gebruik maken van hun mensen.. Dus je zal ook mensen moeten opleiden.. En de KNHS kan daarin veel dwarsbomen.. Kijk maar naar de FEI en de GCT :))

Je hoeft niet op een eigen paard mee te rijden he... genoeg meiden die met een verzorgende bij de LRV gaan lessen en dan starten en zo steeds betere kansen krijgen als ze talent hebben. Vooral bij fokkers en handelsstallen of trainingsstalln worden wel meiden als gratis stalruiter opgeleid. Dan kun je wel ervaring opdoen en je in the picture rijden...

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 00:38

Sammie schreef:
Even verder kijken Percy.. Het gaat niet om de trainingsdagen of het plan in z'n geheel.. iig gaat het hier (in Nederland) om het Rabo talententeam. De bovenkant van het 'plan'. https://www.knhs.nl/wedstrijden/rabo-ta ... ententeam/

Er wordt hier continue gerefereerd aan het talentenplan en niet aan het talenteam. Zeg het dan correct. Nu wordt van alles door elkaar gehaald en dat is niet terecht. Er zijn inderdaad verschillende talenten die paarden van anderen tot hun beschikking krijgen maar dan moet je je wel kunnen onderscheiden.

Betadine: mijn dochter rijdt niet voor niets voor de knhs i.p.v. voor België.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 00:47

Er zijn genoeg mensen die door een getalenteerde ruiters met slecht paard heen kunnen kijken hoor... en je begint klein maar als je serieus bent en betrouwbaar en je in zet krijg je vaak wel kansen. Je begint misschien met een simpel paard in de B maar als je daarmee naar de L2 of M gereden bent wordt je al weer interessanter voor mensen met de betere paarden. En als je Z rijdt draaien de rollen vaak al om en krijg je regelmatig een vorm vanvergoeding.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 08:02

Percy het team is wat men grotendeels publiekelijk ziet van het plan.. en objectief gezien het ultieme doel van de regiotrainingen. lijkt mij ergens logisch dat de regiotrainingen zelf veelal buiten beeld blijven. Bovendien was de vraag al eerder gesteld.