Paralympische amazone start petitie tegen blinddoekregel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 16:10

Er is van mij genoeg beeldmateriaal te vinden en het zou niet de 1e keer zijn dat ik met gesloten ogen train. Ik heb nooit beweerd dat ik talent heb want dat heb ik niet. Maar ik pas me wel snel aan aan nieuwe omstandigheden ja. Omdat ik niet jank en gewoon werk met wat ik wel heb.
However; Deze ruiter die zo klaagt kan ook een klasse lager/hoger (hoe je het wil noemen) starten maar die oefeningen beheerst ze niet en dáár wringt het schoentje....

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 16:19

Ayasha schreef:
Deze ruiter die zo klaagt kan ook een klasse lager/hoger (hoe je het wil noemen) starten maar die oefeningen beheerst ze niet en dáár wringt het schoentje....

Dat denk ik ook.
Ze hoeft helemaal niet te leren met blinddoek te rijden, dus de discussie of dat te leren is lijkt me vrij overbodig. Ze moet gewoon in de categorie rijden waar ze thuishoort, namelijk met nog enig zicht, en dan is er niks aan het handje. Dat ze daar misschien niet goed genoeg voor rijdt is niet de schuld van de regelmakers.

Ze heeft gewoon altijd in een te lichte (of te donkere 8-) ) categorie gereden, en nu daar paal en perk aan gesteld wordt gaat ze mauwen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 16:22

Ayasha schreef:
Er is van mij genoeg beeldmateriaal te vinden en het zou niet de 1e keer zijn dat ik met gesloten ogen train. Ik heb nooit beweerd dat ik talent heb want dat heb ik niet. Maar ik pas me wel snel aan aan nieuwe omstandigheden ja. Omdat ik niet jank en gewoon werk met wat ik wel heb.
However; Deze ruiter die zo klaagt kan ook een klasse lager/hoger (hoe je het wil noemen) starten maar die oefeningen beheerst ze niet en dáár wringt het schoentje....

Aah oké nu begrijp ik je.
Met gesloten ogen trainen zonder tAlent lukt mij idd ook.

Ayasha
Blogger

Re: Paralympische amazone start petitie tegen blinddoekregel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 16:49

Als het ons lukt, waarom zou het deze amazone met talent dan niet lukken?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:21

Ayasha schreef:

Ben het met je eens, ik kan geblindeerd/met gesloten ogen ook alle 3 gangen rijden en voel zelfs of ik op juiste been lichtrij of in de juiste galop zit.

Shuristar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 09:51

Wat een achterlijke regel!!! Onder het mom van iedereen gelijke kansen nog wel.
Je wordt ingedeeld in een klasse, punt. Niemand heeft precies dezelfde handicap, je kan ze dus ook nooit exact vergelijken.

Wie heeft zoiets kunnen bedenken??