Duitsland: Mountainbiker door amazone mishandeld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

Re: Duitsland: Mountainbiker door amazone mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 21:54

Ik ben stomverbaasd!
Wanneer er had gestaan mountsinbiker mishandeld ruiter had iedereen moord en brand geschreeuwd.
En vergeet vooral het opknopen aan de hoogste boom niet.
Nee nu nemen we het voor de ruiter op :roll:
Mishandeling is nooit goed te praten.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 23:01

Tjonge jonge.. wat worden de mountainbikers weer afgeschildert als slecht volk..

Alsof ruiters zo heilig zijn.. die rijden vast nooit over een mountainbike route die vervolgens helemaal kapot is gereden.. of ze leggen er een hoop stront neer..
Kom op zeg.. een beetje coulant zijn naar elkaar.. je schiet er niks mee op om te gaan lopen meppen met een zweep..
Sterker nog.. ik vind dat zelfs erg laf van de ruiter.. :x

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 23:50

Delen moet van alle kanten komen natuurlijk. De mooie paden zijn geen ruiterpaden. Kost 90 euro als je erop komt. Echter de ruiterpaden zijn niet alleen voor de ruiters. Als we nu alle paden weer oudewets gingen delen. Hoe mooi zou het bos hier dan worden ipv die lange rechte ruiterroutes,.... Dus of iedereen deelt of tja, sorry mountainbiker. Ik moet stiekem wel lachen om dit bericht. Wat een frustratie hahahaha. Uiteraard gaat het zweep gebruik veel en veel te ver en mag wat mij betreft de ruiter hier wat van te horen krijgen,....

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 00:08

Suzan_bobar schreef:
Delen moet van alle kanten komen natuurlijk. De mooie paden zijn geen ruiterpaden. Kost 90 euro als je erop komt. Echter de ruiterpaden zijn niet alleen voor de ruiters. Als we nu alle paden weer oudewets gingen delen. Hoe mooi zou het bos hier dan worden ipv die lange rechte ruiterroutes,.... Dus of iedereen deelt of tja, sorry mountainbiker. Ik moet stiekem wel lachen om dit bericht. Wat een frustratie hahahaha. Uiteraard gaat het zweep gebruik veel en veel te ver en mag wat mij betreft de ruiter hier wat van te horen krijgen,....

Kijk, dat zoiets in Nederland gebeurt zou me niet verbazen. Nederland is overvol, en de recreatiegebieden staan onder druk. Verschillende groepen met eigen belangen moeten het met elkaar delen en komen elkaar in het vaarwater, zoals de fietsers, wandelaars, mensen met hun honden, en ruiters. De ene groep wil de ander het liefst uitbannen.

Dit is géén goede ontwikkeling. Wat je zegt, delen moet van alle kanten komen. Mensen moeten gewoon rekening houden met elkaar. Niet iemand met een hoop geweld voorbij galopperen of draven, niet anderen in gevaar brengen of aanrijden. Het is echter niet zo handig als je een bochtig pad hebt, en een ruiter en fietser komen elkaar plotseling om de hoek tegen.... want wie is er dan fout? Dat is dan degene die daar niet hoort.

Maar dat dit in Duitsland is gebeurd..... Daar hebben ze zoveel bossen, dat kan ik jullie niet vertellen! Als wij met een groep vrienden met een hoop honden gaan wandelen, krijgen we in Nederland gezeur dus gaan we over de grens en kunnen we kiezen uit de talrijke bossen die daar zijn. En niemand die daar zeurt over onze loslopende honden, áls we daar al iemand tegen komen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 00:38

@Desiree
Niet overal is er veel/uitgestrekt bos in Duitsland.
Vooral rondom de grote steden liggen meerdere kleinere bossen waarin het gemiddeld gesproken juist heel druk is, omdat daar relatief veel mensen komen recreëren.

Blijkbaar zijn ze elkaar toch tegengekomen en hebben ze een akkefietje gehad.
Ondanks dat jij ervaring hebt om (bijna) niemand tegen te komen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:29

Belachelijk dat mensen dit een een soort van goedkeuren. Ruiters/amazones moeten niet doen alsof ze meer rechten hebben dan mountainbikers, en altijd dat gezeur dat ze er last van hebben. Ik heb nog NOOIT last gehad van mountainbikers al kom ik er aardig wat tegen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:32

saskiakefie schreef:
Belachelijk dat mensen dit een een soort van goedkeuren. Ruiters/amazones moeten niet doen alsof ze meer rechten hebben dan mountainbikers, en altijd dat gezeur dat ze er last van hebben. Ik heb nog NOOIT last gehad van mountainbikers al kom ik er aardig wat tegen.

Zo heb ik geen ervaringen met motorcrossers, en anderen weer wel. Ik ga af op mijn ervaringen, dat doet ieder mens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:36

Ik verbaas mij hier een beetje over... Ik ben zelf (uiteraard) amazone, maar ook mountainbiker... Iedereen die hier roept die vreselijke mountainbikers nou zo kunnen die roepen die vreselijke ruiters...

Veel paden hier zijn toegankelijk voor beide het is dus géén ruiterpad of erger nog een ruiter op een mountainbike pad waar je ze dus ook niet verwacht.

Respect is ver te zoeken vandaag de dag.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:37

@Desiree Nee het gaat erom dat je niet zo naar een ander moet wijzen, maar gewoon een beetje tolerant mag zijn, jij mag ook weleens aan de kant gaan voor een mountainbiker ipv andersom.

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:40

Niet heel netjes van de amazone.

Echter zijn de helft van de mountainbikers wel heel irritant. Ze rijden op paden waar ze niet mogen komen, uit de verte roepen ze al dat ze eraan komen ze willen je dan ook met een aardige snelheid passeren of ze gaan moeilijk doen terwijl jij gewoon netjes aan de kant rijd en hun jou met zijn drieën naast elkaar willen passeren.

De motorcrossers en quad rijders houden hier in de omgeving redelijk rekening met je :)

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:45

saskiakefie schreef:

Inderdaad...ze fietsen wel op het ruiterpad, ben weleens per ongeluk midden in een wedstrijd terecht gekomen, de route liep grotendeels over ruiterpaden, dus om de haverklap kwam er weer eentje langs. Heel irritant ja, en die mountainbikers zijn soms zo geruisloos dat paard en ik er beide van schrokken als ze ineens achter je fietsen.

Maar dat doen ze niet expres! Ik heb meermaals excuses van ze gekregen als mijn paard schrok, vaak roepen ze even dat ze er aan komen en ik heb ook vaak zat dat ze even wachten of vragen of ze er langs kunnen. Zelfs tijdens die wedstrijd.

Wielrenners mot ik nog steeds niet, ook als autobestuurder :+ Maar mountainbikers vind ik tot nu toe erg redelijk tegenover ruiters.

Je zweep opzij houden om afstand te creëren, ok. Maar meppen is gewoon abnormaal gedrag, daar zijn zwepen niet voor, bij paarden niet en bij mensen niet.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:46

Ik heb nooit last van mountainbikers gehad en ben ze toch heel erg veel tegen gekomen in het bos. Hooguit schrok ik mezelf rot als ze ineens uit een smal mountainbike pad kwamen en met een rotgang het ruiterpad over gingen om weer naar het volgende mountainbike pad te gaan. :')

Ik zou de andere kant van het verhaal ook willen horen in dit geval, maar als de ruiter echt hem van de weg heeft gedrukt en bewust heeft geslagen met de zweep, dat is niet goed te praten. :n
Wat ik overigens niet snap is dat de mountainbiker niet gewoon weg of door is gefietst.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:47

Ik kom ook veel mtb-ers tegen in het bos en ik heb nooit last van ze. Sterker nog, de meeste ruiters die ik tegenkom zijn asocialer dan de fietsers. Die laatste groep groet netjes, en rijdt netjes om me heen of bedanken me als ik even stil blijf staan zodat zij makkelijker kunnen passeren. Ruiters daarentegen houden amper in, galopperen of tolten (want ik kom veel IJslanders tegen) gewoon door, pal langs me... Of als ik zelf met de auto richting het bos rijd blijven ze stug in het midden van de weg rijden zodat ik stapvoets moet rijden (terwijl er een ruiterpad langs de weg ligt, en terwijl ik sowieso vaart zou minderen voor ze).

Kortom: helemaal eens met Karl66, veel ruiters missen echt een stuk zelfreflectie en de reacties op dit artikel bewijzen dat maar weer eens. :n

Overigens denk ik dat ruiters vaker gebruik maken van het fietspad dan mountainbikers van een ruiterpad.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:49

saskiakefie schreef:

:j precies dit.

Woon zelf aan een bos wat:
losloopgebied is voor honden
ruiterroutes bevat (maar geen ruiterpaden)
mountainbikeroutes bevat (wel gepaalde paadjes)
toegankelijk is voor gemotoriseerd verkeer (terreinwagens, crossmotoren ed)

Ik komt dus veel mensen/verkeer tegen in het bos. Daar is het bos voor en bij ons mag nog iedereen er gebruik van maken.

Natuurlijk gaat het wel eens bijna mis, hond die achter je paard aan komt stormen, fietsers die uit een paadje komen zeilen en bijna tegen je opbotsen. Maar over het algemeen is het leven en laten leven en delen we met heel veel mensen dit bos zonder noemenswaardige incidenten.

Net als in het verkeer heb je allemaal je aan de regels te houden en rekening te houden met elkaar.
Maakt dan iemand een keer een foutje dan probeer je dat zo te herstellen dat er geen ongelukken van komen ipv je 'recht' te halen dat jij daar mag zijn.

Als ik in het verkeer en in het bos altijd egoïstisch zou zijn had ik zeker al een keer of wat onder een auto gelegen, maar door leven en laten leven en soms een foutje van een ander corrigeren zit ik gelukkig nog steeds gezond en wel op mijn werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 12:33

Jemig, ben benieuwd naar beide kanten van het verhaal. Maar achter iemand aan rijden met je paard en hem dan bewerken met zweep... Sorry, kan echt niet. Hopelijk is het schromelijk overdreven dit verhaal. En serieus: er zijn van beide 'kampen' mensen die het de andere partij onmogelijk maken. Zo zullen er aso-wielsporters zijn maar zeker ook aso-ruiters. Beetje rekening met elkaar houden kan toch geen kwaad?

galgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 12:40

Danique_G schreef:
vimer schreef:
ik moest hier toch wel even hardop om lachen O:).

Ja echt grappig als iemand mishandeld word. Die vrouw is niet goed in d'r bovenkamer. Dit hoort op geen enkele manier goed te worden gepraat.

Bewijs van hoe hypocriet bokt is. Als het omgekeerd was, zijn alle mountainbikers vuile honden. En nu zijn er mensen die durven die vrouw begrijpen?? Ik schaam mij wederom dat ik een 'paardenmens' ben.

Inderdaad...je bent niet goed bij je hoofd, als je eerst iemand klem rijd en daarna met een zweep slaat.
Ik hoop dat ze gevonden wordt en een flinke boete krijgt. Want hoe irritant mountainbikers of skeelers of wat dan ook zijn...zoiets doe je niet als fatsoen in je lijf hebt.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 12:41

Brainless schreef:
Desiree schreef:
Wél als je wilt dat ze in het vervolg afstand houden. Ik heb wel eens verhalen van ruiter gehoord die de kans niet kregen om uit de weg te gaan en midden in zo´n groep belandden en de paarden van schrik er van door gingen, of op hun achterste benen gingen staan. Het is nog gevaarlijk ook, óók voor de mountainbikers zelf. Ik ken trouwens niet alleen van ruiters dergelijke verhalen. Mountainbikers en wielrenners staan er om bekend dat ze zich gedragen alsof de weg alleen hén toe behoort en als je niet aan de kant gaat kun je een grote muil krijgen. Ik heb het ook wel eens meegemaakt hoor. Maar ik voel me op het paard machtig en ga zomaar niet voor ze aan de kant. Ik hou me gewoon aan de regels en zij moeten dat ook doen.

Ik ken ook ruiters die ontzettende aso's zijn en die midden op de weg gaan rijden om zo afremmen af te dwingen en pas aan de kant gaan als de betreffende auto de snelheid heeft wat hun oké vinden.
Moet ik die dan ook maar ze met de auto aan de kant drukken?

En dat is soms heel verstandig..... of mogen ze jou voorbij racen waarbij ze gewoon je beugels raken?
Als je dat een keer hebt meegemaakt, ga je er wel anders over denken. Bovendien ben je weggebruiker en hoef je niet tegen de stoep of berm aan te kruipen, je mag er gewoon rijden net als brommers die dat om dezelfde reden doen.
Bedankt dat ik een aso ben!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 12:41

saskiakefie schreef:
@Desiree Nee het gaat erom dat je niet zo naar een ander moet wijzen, maar gewoon een beetje tolerant mag zijn, jij mag ook weleens aan de kant gaan voor een mountainbiker ipv andersom.

Ik ga voor iedereen aan de kant en ik verwacht dat anderen dat ook voor mij doen. Feit is dat sportfietsers in het algemeen een slechte reputatie hebben en Ruiters niet.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 12:44

Desiree schreef:
saskiakefie schreef:

Ik ga voor iedereen aan de kant en ik verwacht dat anderen dat ook voor mij doen. Feit is dat sportfietsers in het algemeen een slechte reputatie hebben en Ruiters niet.

Die gaan ze zo wel krijgen! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 12:45

Desiree schreef:
saskiakefie schreef:

Mwoah, ben ik niet met je eens: ben te paard en te voet ook al menig aso-ruiter tegengekomen. Mensen die de instelling hebben dat het bos van hen is en in volle vaart langs tegenliggers scheuren. Vind ik ook niet kunnen. Ik heb geleerd dat er in stap gepasseerd moet worden, ongeacht welk verkeer je tegenkomt.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 12:48

vimer schreef:
ik moest hier toch wel even hardop om lachen O:).

ik ook, wat een heldin :D

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 12:50

saskiakefie schreef:

Inderdaad. Ergens verbaasd het me ook niet.
Verder is het vaak zo dat ruiterpaden niet uitsluitend voor ruiters gelden in ieder geval in mijn omgeving niet. Dus dan kun je allerlei andere tegen komen en daar dien je ook gewoon rekening mee te houden.
Het is niet omdat je op een ruiterpad zit dat je verder met niemand rekening hoeft te houden.

Nou ruiters/menners hebben anders ook niet echt een goede reputatie. Maar dat willen wij natuurlijk wel graag geloven dat we allemaal netjes aan de regels houden. Helaas niet waar......

SkyLWG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 12:53

Pffff, weet je wat ook zo irritant is? Ruiters die ons mooie mountainbikepad om komen schoffelen met hun paard. Volgende keer misschien toch ook maar eens een ruiter van zijn paard trekken, want dat is blijkbaar heel normaal als ik sommige reacties hier lees.....

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 12:55

Ik hoor van mensen zelden klachten over Ruiters en ook in kranten lees ik er niets over. Ook niet in topics op forums. Wel over sportfietsers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 12:56

SkyLWG schreef:
Pffff, weet je wat ook zo irritant is? Ruiters die ons mooie mountainbikepad om komen schoffelen met hun paard. Volgende keer misschien toch ook maar eens een ruiter van zijn paard trekken, want dat is blijkbaar heel normaal als ik sommige reacties hier lees.....

Ik begrijp het ook niet en ik ben niet eens een mountainbiker. Nogmaals: er zullen van beide 'kampen' rotte appels tussen zitten, maar om dan een hele groep er op aan te vallen en de middelen goedkeuren die gebruikt worden? Nee, kan ik ook niet bij. In dit verhaal: we kennen beide kanten niet.