China bouwt grote kloonfabriek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 20:40

[***] schreef:
Walgelijk gewoon! Mensen zijn gewoon beesten, we helpen de hele aarde naar de kl*te, hoelang zou het nog goed gaan? Door de overbevolking is er steeds meer vraag naar voedsel en dus ook vlees, en komen er dus dit soort idiote praktijken. Als we met z'n alle nou eens minder vlees gingen eten en minder voortplanten zouden dit soort dingen ook niet nodig zijn.

Ja laten we ook de regel invoeren: 1 kind per gezin.. nou dat zie ik niet echt gauw gebeuren. Als we nou eens met zn allen beginnen met bijvoorbeeld 2 dagen in de week geen vlees eten, dan kom je al best ver. Zag in een programma dat zelfs 1 dag geen vlees eten (en dan besoel ik elk persoon op de wereld) al een groot verschil maakt. Dat moet voor iedereen toch wel te doen zijn om mee te beginnen?

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 20:48

vienna1987 schreef:
Wat een grote onzin over China! Ze eten hondjes! Fabeltje en wat dan nog andere mensen vinden het schande dat we koeien eten die zijn voor hun heilig. Ik ben in China geweest en ik heb aan een student in Peking gevraagd of er nu werkelijk hond gegeten werd en zonder enig verwijt. Echter zij keek mijn aan of ik een monster was! Nee, dat deden ze niet je eet je huisdier toch niet op! Nu is zij niet iedereen en zo genaraliseren houd ik niet van.

Ik kan meerdere artikelen vinden over het eten van honden en katten. Onder andere deze. Ik kan dan amper geloven dat het alleen maar een fabel is? Daarnaast weet ik ook heus wel dat niet elke Chinees dit doet en het er mee eens is. In onderstaand artikel staat ook dat er Chinezen zijn die willen dat het stopt.

http://m.trouw.nl/tr/mobile/article/det ... icleDetail

Manon_S

Re: China bouwt grote kloonfabriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 20:49

Daarnaast vind ik het eten van koeien net even wat anders dan honden en katten. Honden en katten worden normaal gesproken niet gefokt om te worden opgegeten. Maarja iedereen kijkt hier natuurlijk anders tegenaan.

Tesssaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 20:56

nou zie ik mensen heel erg geschokt reageren over het gekloonde vlees en dat het wel heel vies zal zijn. Genetisch gezien is het indentiek aan een andere vlees koe. en ik neem aan dat ze niet rest van hun leven in die fabriek zitten.
Nu ben ik ook benieuwd of mensen ook kweekvlees uit een laboratorium zouden gaan eten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 21:04

Ik in ieder geval niet

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 21:35

Ik zie geen verschil tussen een speciaal gefokt dier dan wel een huisdier. Hebben bij mij in ziens allebei gevoelens. Dus ja daar denk ik anders over. Ik stond ook verbaast van het antwoord van de studentes. Ik heb nog gevraagd of het elders soms anders was daar wist zij dan niets van. Nou moet ik wel eerlijk bekennen dat deze mensen niet echt bepaald vrij praten. Maar zij was hier in duidelijk wel op tegen. Had zelf ook een hondje.

Of ik kweekvlees zou eten mits het even lekker gezond/ongezond is als normaal vlees is en het niet net zo schadelijk om te produceren is als normaal vlees. Wel ja

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 21:44

Manon_S schreef:
Daarnaast vind ik het eten van koeien net even wat anders dan honden en katten. Honden en katten worden normaal gesproken niet gefokt om te worden opgegeten. Maarja iedereen kijkt hier natuurlijk anders tegenaan.

Dat is daar gewoon delicatesse.
Heb je ooit het vlees in de bami van de afhaalchinees goed bekeken? ;)

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 00:15

Ik vind de reacties in het topic wel interessant, ik ga het even volgen.

Gekloond vlees zal ik niet eten, ik eet sowieso wel weinig vlees
Ben benieuwd hoe ze het op gaan lossen met de draagmoeders te kort

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 15:12

Er zijn inderdaad teveel honden, maar volgens mij eten ze ze daar op toch? Bah...

nerina_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 18:14

xSlvna schreef:
Ik bedoelde er meer mee dat het hele volk moet verdwijnen omdat je het niet kan aanpassen. Je kunt de mening van een groep van 2 mln mensen niet even veranderen.

Met die A. Hitler vergelijking... :')

Wat nu als China hiermee hun übermensch gaat creëren

Dan kun je wel zo'n domme emoticon neerzetten over mijn A. Hitler opmerking. Maar ik vind dit dus niet echt grappig... Ik ben hier in Nederland op gegroeid met Nederlandse ouders, heb een Chinees uiterlijk. En hoe vaak ik negatieve dingen lees over Chinezen als China met dit soort dingen in het nieuws komt als: "uitroeien"", "kut/klote volk", "kut/klote Chinezen" etc, etc. Dat steekt best wel, ook al heb ik nooit echt in China gewoond. Nu heb ik het niet alleen over bokt, hier valt het wel mee in vergelijking met wat ik op Facebook lees.
Maar goed dit is off-topic.

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 18:22

Hamont schreef:
Er zijn inderdaad teveel honden, maar volgens mij eten ze ze daar op toch? Bah...

Ja wat ik las is dat er 10.000 honden worden geslacht en opgegeten bij een festival in China. Had helaas ook foto's zien bij deze gelezen artikelen, verschrikkelijk gezicht. Er worden rond die tijd zelfs huisdieren van mensen gestolen omdat er zoveel honden worden gegeten op het festival.

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 22:04

nerina_97 schreef:
xSlvna schreef:
Ik bedoelde er meer mee dat het hele volk moet verdwijnen omdat je het niet kan aanpassen. Je kunt de mening van een groep van 2 mln mensen niet even veranderen.

Met die A. Hitler vergelijking... :')

Wat nu als China hiermee hun übermensch gaat creëren

Dan kun je wel zo'n domme emoticon neerzetten over mijn A. Hitler opmerking. Maar ik vind dit dus niet echt grappig... Ik ben hier in Nederland op gegroeid met Nederlandse ouders, heb een Chinees uiterlijk. En hoe vaak ik negatieve dingen lees over Chinezen als China met dit soort dingen in het nieuws komt als: "uitroeien"", "poedersuiker/klote volk", "poedersuiker/klote Chinezen" etc, etc. Dat steekt best wel, ook al heb ik nooit echt in China gewoond. Nu heb ik het niet alleen over bokt, hier valt het wel mee in vergelijking met wat ik op Facebook lees.
Maar goed dit is off-topic.

Ja, dan heb je zo veel Nederlands waarvoor ik me schaam dat ik Nederlander ben!
Denk wel dat dit vaak mensen zijn die maar wat roepen en niet 1 echte chinees kennen. Vervelend blijft het toch die hokjes geest!

Overigens is juist in dit artikel te lezen dat er enorme omslag is van vlees naar huisdier. Wel staat er in dat het uit de cultuur voort komt en dat alleen nog in een bepaalde streek dit gebeurd. Net wat ik dacht.

http://nos.nl/artikel/2042433-honden-in ... riend.html

Dan nog wat anders ik vind het tamelijk hypocriet als je weet hoe tot voor kort zogenaamde scharrel kippen werden gevangen. Ik heb dit met mijn eigen ogen gezien en mogen horen. Nou dan hoef ik voorlopig ook geen stukje kip. Neemt niet weg dat het allemaal onnodig dierenleed is en dat er wat aan gedaan moet worden. Maar bij ons duurde het ook lang voordat men eindelijk een betere manier van kippen ging toepassen.
Ik eet zo min mogelijk vlees en ook liever geen soja en dat is inderdaad uiteindelijk de enige oplossing minder vlees eten en ook niet in vlees vervangers gaan zoeken. Je kan best een dag zonder vlees hoor. Ga je niet dood aan.

nerina_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:15

@ Vienna,

Goed artikel. En beter in een klein gedeelte een omslag dan helemaal niet. Hopelijk wordt het een sneeuwbal effect, maar dat weten we pas jaren later.

Ja de Nederlandse vlees industrie heeft verbeterpunten, maar dat heeft (vind ik) een eigen topic nodig. Net als het wel of geen vlees eten en waarom.