Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tagger schreef:Ik begrijp gewoon niet dat er nog steeds mensen zijn die denken dat een paard bij deze omstandigheden graag dag en nacht buiten staat. Dan neem je jezelf in de maling. Een paard heeft een droge windvrije plek nodig om te kunnen rusten en zich veilig te voelen. Dat heet STAL. En dan graag onder één dak met andere paarden en met voldoende afleiding en beweging in de vorm van weidegang (zolang de bodem dat toelaat) en training. Ik ben bang dat er heel wat paarden 24/7 buiten staan uit economische motieven of luiheid van de eigenaar.
tagger schreef:Ik begrijp gewoon niet dat er nog steeds mensen zijn die denken dat een paard bij deze omstandigheden graag dag en nacht buiten staat. Dan neem je jezelf in de maling. Een paard heeft een droge windvrije plek nodig om te kunnen rusten en zich veilig te voelen. Dat heet STAL. En dan graag onder één dak met andere paarden en met voldoende afleiding en beweging in de vorm van weidegang (zolang de bodem dat toelaat) en training. Ik ben bang dat er heel wat paarden 24/7 buiten staan uit economische motieven of luiheid van de eigenaar.
Amaris schreef:Alsof je in Nederland twee keuzes hebt:
A. paard 24 uur buiten in blubber
B. paard 24 uur in een stal
![]()
mijn hemel....
jes_sira schreef:Ik zal never te nimmer meer een paard 24/7 op stal zetten.
Mijn oude merrie is veel gelukkiger nu en mijn 4 jarige weet niet beter.
Daarbij, in een stal kan een paard geen sociaal contact onderhouden en in mijn ogen is dat must.
bruintje123 schreef:Of beseffen dat niet elk land geschikt is als winterweide.
Alani schreef:De ovp is weer een verhaal apart. De gecreëerde wildernis die alleen vanuit de film mooi is. Ik denk dat je dit niet kunt of moet vergelijken met particulieren. Is een geheel andere casus.
Amaris schreef:Alsof je in Nederland twee keuzes hebt:
A. paard 24 uur buiten in blubber
B. paard 24 uur in een stal
![]()
mijn hemel....