Gouden Boktveulens 2015 bekend!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:32

lieveli schreef:
astridklomp schreef:
Zover ik kan zien klaagt er niemand van de deelnemende veulens, het zijn alleen mensen die gestemd hebben die er iets over zeggen. Dat heeft dus niks met jaloezie of afgunst te maken maar is hun mening.

Dan moet je beter lezen. In dit topic en andere topics.

edit: Klinkt bazig, zo is het niet bedoeld! Maar veuleneigenaren zeggen wel degelijk dingen als 'als er geen dood veulen meedeed had mijn paard gewonnen'. Wel met mooiere woorden natuurlijk.

Dat vind ik onsportief.

Doel je dan op een reactie zo als die van mij?
ponyparadijs schreef:
mijn stoere vent 12de.
Heel blij mee
Ik ben toch elke keer weer blij dat ik geen gouden veulen heb.
Dat zijn toch eigenlijk meestal wel de veulens die overleden zijn.

Want ook ik verwijs naar het feit dat de meeste gouden veulens veulens zijn die een verhaal hebben, dan wel overleden zijn.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:37

Niet in dit topic toch? En ik heb het ook niet gezegd. Mijn veulen is zilveren boktveulen geworden en daar ben ik heel blij mee. Ik heb het verhaal van Suelza en Una en Fortuna vanaf het begin gevolgd en ik gun haar de titel helemaal!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:39

Dat wordt zeker niet gezegd. Maar dat ze een speciale vernoeming krijgen vind ik veel mooier als dat ze nu moeten "strijden" tussen de levende veulens die wel nog leven en die we allemaal zien opgroeien. Wat ik persoonlijk zelf mooier vind.

ik zie liever een levend veulen winnen persoonlijk, niet omdat ik het hun niet gun maar gewoon omdat ik echt kijk naar het paard en niet naar het verhaal. Maar dat is eigen mening.

babbel_12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:40

Gefeliciteerd allemaal!!!!

kally

Re: Gouden Boktveulens 2015 bekend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:53

Gefeliciteerd winnaars!
Alle veulens verdienen verdienden het....

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 21:25

Luna2006 schreef:
Dat wordt zeker niet gezegd. Maar dat ze een speciale vernoeming krijgen vind ik veel mooier als dat ze nu moeten "strijden" tussen de levende veulens die wel nog leven en die we allemaal zien opgroeien. Wat ik persoonlijk zelf mooier vind.

ik zie liever een levend veulen winnen persoonlijk, niet omdat ik het hun niet gun maar gewoon omdat ik echt kijk naar het paard en niet naar het verhaal. Maar dat is eigen mening.

Ik weet niet, maar jouw eigen tekst bij het aanmelden is dan ook dubieus, waarom moest je zo nodig erbij vermelden dat je je eigen veulen was verloren?
Misschien toch ook wat stemmen aan het winnen!!!!!!!

Mijn allerliefste maylinn mag ook zeker niet ontbreken!

Maylinn is het halfzusje van mijn merrie marley. Vanaf dat ze geboren was had ik het gevoel dat ze gewoon bij
mij hoorde te zijn.
Toen ik mijn eigen gefokte veulentje verloren was na de keizersnede heb ik een tijdje erna gevraagd of ik maylinn niet mocht kopen. Het antwoord was gelukkig ja!
Maylinn is het allerliefste veulentje wat ik ken. Ze doet niets liever als hele dagen knuffelen, is bomproof geboren en ze is gewoon het perfecte plaatje <3

Ik wil iedereen feliciteren en ik vind het geen enkel probleem dat ook overleden veulens mee doen aan deze wedstrijd.
En dat is het ook gewoon, een wedstrijd en de gene met de meeste stemmen wint.
Zo zijn de regels.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 21:33

laten we het nu gezellig houden aub :o

*\o/* gefeliciteerd aan alle deelnemers en hun prachtige veulens, of je nu eerste bent of laatste, jullie hebben echte toppers, allemaal zo verscheiden en toch 1 voor 1 uniek. <3

En nogmaals aan diegenen met overleden veulens, het gemis vervaagt, de leegte wordt opgevuld, het ongeloof krijgt een plaats, de pijn verzacht maar het verdriet zal nooit verdwijnen. ;( Y;(

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 21:36

cam schreef:
Luna2006 schreef:

Ik weet niet, maar jouw eigen tekst bij het aanmelden is dan ook dubieus, waarom moest je zo nodig erbij vermelden dat je je eigen veulen was verloren?
Misschien toch ook wat stemmen aan het winnen!!!!!!!

Mijn allerliefste maylinn mag ook zeker niet ontbreken!

Maylinn is het halfzusje van mijn merrie marley. Vanaf dat ze geboren was had ik het gevoel dat ze gewoon bij
mij hoorde te zijn.
Toen ik mijn eigen gefokte veulentje verloren was na de keizersnede heb ik een tijdje erna gevraagd of ik maylinn niet mocht kopen. Het antwoord was gelukkig ja!
Maylinn is het allerliefste veulentje wat ik ken. Ze doet niets liever als hele dagen knuffelen, is bomproof geboren en ze is gewoon het perfecte plaatje <3

Ik wil iedereen feliciteren en ik vind het geen enkel probleem dat ook overleden veulens mee doen aan deze wedstrijd.
En dat is het ook gewoon, een wedstrijd en de gene met de meeste stemmen wint.
Zo zijn de regels.

Nou ga je het wel heel ver zoeken. Dat is de reden waarom ze gekocht is inderdaad. Maar niet om het zielig te maken want dan had ik mijn overleden veulen opgegeven. ;)

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 21:48

Gefeliciteerd aan alle winnaars!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 21:52

Nogmaals alle winnaars proficiat, en eigenlijk iedereen die meegedaan heeft hoor ben trots op jullie heerlijke veulens ik heb van allemaal genoten.

Hoop dat dit topic nu gebruikt kan worden voor felicitaties en bedankjes van alle deelnemers is wel zo leuk jongens!!
Please!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:24

Zoveel mensen zoveel meningen, laten we elkaar niet beoordelen op hoe veulens zijn opgegeven of waarom iemand zijn stem op een veulen heeft uitgebracht, het moet vooral gewoon leuk blijven. :)

Ergens werd gesproken over alleen levende veulens toelaten. Het is tragisch genoeg ook wel eens gebeurt dat een veulen tijdens de verkiezing kwam te overlijden. Die zou dan ineens niet meer mee mogen doen? Dat kan toch niet de bedoeling zijn.

De veulenverkiezing is ook niet bedoeld als kwaliteitskeuring, de deelnemers zijn veel te divers om ze op die manier met elkaar te vergelijken, het is puur aan de stemmers om te kiezen wie ze het meest aanspreekt. De een zal daarbij misschien kijken naar een mooie afstamming, de ander naar het meest aansprekende plaatje en weer iemand anders zal zijn stemmen geven aan een veulen waarmee hij door het jaar heen heeft meegeleefd. Met al die stemmen zijn we toch zeker even blij? :)

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:31

Helemaal mee eens, mooi gezegd!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:43

ponyparadijs schreef:
Doel je dan op een reactie zo als die van mij?.

Nee joh, jouw bericht vond ik niet verwijtend. Meer een logische constatering.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:44

Maar ist dan geen optie om voor alle overleden veulens 1 mooi topic te maken?
Dat wordt volgens mij nog niet gedaan.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:57

Dat is op zich wel een mooi idee, maar ik denk niet dat je voor mensen mag/kunt beslissen of ze daar in willen staan. Er zijn mensen die zelf een heel mooi herinneringstopic maken en anderen willen dat liever niet, omdat ze het te pijnlijk vinden.

Veulens uitsluiten van de verkiezing omdat ze overleden zijn, willen we echt niet doen. Iedereen heeft het recht om met trots zijn of haar veulen te laten meedoen. Als je veulen al jong overleden is, is dat al erg genoeg.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:02

ik denk dat luna bedoeld anders een aparte verkiezing voor de overleden veulens

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:04

Je zou er wel een oproepje om kunnen doen dan evt. En de mensen die willen kunnen hun veulentje dan aanmelden. Zeker als ze bij de geboorte of eerder zijn overleden is dat een mooie oplossing.
Die veulens kan je namelijk niet opgeven want dat zijn vaak foto's die niet iedereen wilt zien. Kan gewoon een simpel lijstje zijn met een neutrale foto van een kaarsje ofzo

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:08

Maar wat maakt het nou uit, jezus :n Dit is de bokt veulenverkiezing, dus de veulens van alle Bokkers mogen meedoen.

Ik vind het echt misplaatst om hier te beslissen wat er met de overleden veulens moet gebeuren. Laat iedereen gewoon lekker meedoen met de verkiezing. :j

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:17

De kiezers bepalen toch wie er wordt verkozen.
Wat als er nou enkele jaren een bont veulen wordt gekozen. ..mag dat vervolgens ook weer niet?
Waar gaat het over?!? Hou het simpel!
Het is hier geen wedstrijd....

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:20

Ik ben in ieder geval blij met het mooie aantal stemmen en de sportieve felicitaties over en weer :)

Ik ga slapen, lief zijn voor elkaar! :)

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 06:30

Erg dubbel, maar wel mooi dat beide veulens toch nog één keer kunnen schitteren!

Heel veel sterkte aan Suelza en Tara_13!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 07:10

Je zou denken dat uitgerekend nu mensen wat verdraagzamer proberen te zijn...

Gefeliciteerd aan alle mensen in beide categorieën! En voor allen met een overleden veulentje een dikke knuffel!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 09:44

NathalietjeB schreef:
ik denk dat luna bedoeld anders een aparte verkiezing voor de overleden veulens

Ik mag toch hopen dat er dan maar heel weinig opgegeven kunnen worden.
Dat maakt het dan ook niet echt leuk als je maar een paard "concurrenten" hebt

lieveli schreef:
ponyparadijs schreef:
Doel je dan op een reactie zo als die van mij?.

Nee joh, jouw bericht vond ik niet verwijtend. Meer een logische constatering.

Gelukkig maar
Het was ook zeker niet als een verwijt bedoeld.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 09:59

Een verkiezing voor overleden veulens zou ik mijn veulen nooit voor opgeven.

Op zich als mensen het niet "eerlijk" vinden dan zou je kunnen kijken naar de mogelijkheden die er zijn om het eerlijker te maken. Ikzelf heb er voor gekozen niet te vermelden dat mijn veulen overleden is en toch is ze 3e geworden. Ik wilde geen stemmen omdat het zielig is. Maar ik ben blij met elke stem die ik heb gekregen! Had alleen inderdaad liever jinte nog bij me gehad.

Dit schreef ik in een ander topic erover.

Ymor schreef:
Ik pleit eerder voor het geen reclame maken voor je veulen (als in: stem op mij, stem op mij!!) en voor het geen verhaaltje erbij zetten. Ik vind best dat deelnemers die om stemmen vragen mogen worden uitgesloten van deelname. Ook als het via pb gebeurt. Ik weet dat dit enkele jaren geleden wel gedaan is. En ik denk ook dat als je er geen verhaaltje bij zet dat je dan een "eerlijkere" verkiezing krijgt. Maar dan nog gaat het om de mooiste kleur en spelen de verhalen mee. Maar wie weet kunnen ze iets met de feedback.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 10:14

Romy zo bedoelde ik het. Ik wou mijn verhaaltje verwijderen maar er was nog een reactie erna en dan gaat het niet meer helaas.

Vond het van jou dan ook heel knap dat je enkel de naam had vermeld. Mensen kenden jou dame ook vooral van de mooie foto topics