Man op scooter glijdt uit over paardenpoep

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 17:39

@ _sharonn: ik zeg ook niet dat je het niet moet opruimen, maar niet iedereen kán dat (meteen) doen. En dan ligt het er wel even, of dit nou 10 minuten of een uur (of meer) is.

@ Desiree: wel een beetje, je hoort in het verkeer altijd te anticiperen op de acties van anderen en onverwachte zaken. Niet alleen paardenpoep dus, maar van alles. Daarom gaf ik meerdere voorbeelden. En nee, je verwacht natuurlijk niet dat er vreemde dingen op de weg liggen, en dat is dus waarom er ongelukken gebeuren. Wat ik bedoelde: dat komt niet alléén door paardenpoep, of paarden in het verkeer in het algemeen.

Met de rest van je bericht ben ik het helemaal eens :j

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 18:02

Ben van plan weer te gaan rijden maar ik kan echt niet zonder krukje opstappen dus als het paard straks iets verliest op het fietspad zal het er wel even blijven liggen tot ik terug kan komen zonder paard. Hoor ik dan ook niet op de weg thuis Kuggur?

Had ik een tijdje terug met mijn dochter. Paard mest precies voor de oprit van een huis op het fietspad. Toen we terug kwamen (aan de overkant) kwam de bewoner woest naar buiten maar dan ook echt woest. Uitgelegd dat ik wel degelijk van plan was om terug te komen om het op te ruimen maar dat dit niet ging op de fiets/paard.

Meneer was aangenaam verrast toen ik daadwerkelijk terug kwam. Heb geprobeerd een kinderbezempje met de fiets mee te nemen maar dat werkte niet.

Ik vind het zelf ook niet leuk als ik een stukje ga fietsen en om paardenpoep heen moet laveren maar je moet wel de kans hebben om het op te ruimen. Als het even kan schop ik het aan de kant maar als ik zelf weer ga rijden i.p.v. mee fietsen zal dat niet lukken.

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 18:36

JenniferU schreef:
jessdaniels schreef:
Plastic zakje meenemen, met de plastic zak de poep optillen en in de berm gooien. Echt niet zo lastig hoor.. zo voorkom je gevaar en irritaties.

Ik schop het tijd meteen aan de kant.....

Dit is ook niet altijd mogelijk. Misschien een paard die met opstappen niet stil staat. Of een erg onrustig paard stap je liever oom niet af. Of net zo als mij, zonder krukje kom ik er niet op. Er is niet altijd wat in de buurt om mee op te kunnen stappen.

Desondanks snap ik wel de frustratie want op het fietspad is idd erg vies en vervelend voor de fietsers.

Maar het is dus niet altijd mogelijk om het op te ruimen. En ja je kan later terug komen maar dan kan er ook al iemand overheen zijn uit gegleden

Martina67

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 18:49

[quote="Brainless
Paardenpoep op het fietspad....
Tja je mag niet op het fietspad rijden en dit soort overlast (oa mest) gaat ervoor zorgen dat er opruimplicht komt.
Als je al rijdt waar het niet mag, heb je gewoon de mest weg te schuiven.
Heel simpel; heel makkelijk.[/quote]

Net wat ik ook dacht Brainless.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 19:46

Desiree schreef:
Als je op zo´n zenuwlijer rijdt die om de haverklap moet scheiten omdat hij overal bang voor is buiten, kun je er wel naast blijven lopen om de poep aan de kant te schuiven.

Ik vind het jammer dat er op te veel plaatsen geen ruimte meer geboden wordt voor ruiters en menners om met hun paarden te rijden. Op de weg is het te gevaarlijk, een berm is er geen of is te smal, en het fietspad is te hinderlijk vanwege de poep.

Nederland is een klein en benauwd landje.

En er zijn nou eenmaal veel meer fietsers dan ruiters. (op het fietspad)
Gewoon je eigen shit opruimen!

kimbrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 19:49

Haha mijn eerste reactie was echt lachen en ik kreeg een beetje het beeld voor me van iemand die over een banaan uitglijdt :+

Neemt niet weg dat het heel vervelend is voor die man en dat (persoonlijke mening) ruiters net als hondeneigenaren het zouden moeten opvangen/opruimen/verdoezelen

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 19:51

Brainless schreef:
Tja je mag niet op het fietspad rijden en dit soort overlast (oa mest) gaat ervoor zorgen dat er opruimplicht komt.
Heel simpel; heel makkelijk.

Ik ga echt niet van mijn menwagen stappen om stront op te ruimen, en ik ga ook echt niet op de 80 km weg rijden omdat mensen op scooters te dom zijn om uit hun doppen te kijken.

En ja, ik rijdt zelf ook scooter, op fietspad, waar veel paarden komen en dus ook veel stront ligt. Nog nooit last van gehad hoor. Er zit een stuur op zo'n scooter.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 19:53

Sammie schreef:
Het wordt wel erg lastig om een paard verkeersmak te maken/ aan het verkeer te laten wennen als je er niet mee op de weg mag tot ie er thuis hoort. Beetje paradoxaal..

Ik vind het vervelend dat de man is gevallen, maar ik vraag mij af of die hoop nu zo groot was dat je er alleen maar doorheen kan (want uitglijden over poep moet dan wel een flinke verse hoop zijn waar je in beland) en niet er langs danwel diezelfde hoop lag er en het was al donker..

Hoe dan ook.. Mensen houdt gewoon rekening met elkaar! Das wel zo fijn.

Hier wel eens tegen betonhard bevroren poep gereden... dat was het einde van mijn snelheidsmeter/kilometerkabel...
En nee, ontwijken was geen optie, de mest was niet op tijd te zien door de bocht en de opstaande randen van een verkeerspleintje. En nee, ik reed niet te hard. En juist tijdens het ontwijken kun je onderuit gaan. -O-

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 19:56

Toydoll schreef:
Brainless schreef:

Ik ga echt niet van mijn menwagen stappen om stront op te ruimen, en ik ga ook echt niet op de 80 km weg rijden omdat mensen op scooters te dom zijn om uit hun doppen te kijken.

En ja, ik rijdt zelf ook scooter, op fietspad, waar veel paarden komen en dus ook veel stront ligt. Nog nooit last van gehad hoor. Er zit een stuur op zo'n scooter.

Voordeel van een menwagen is dat daar een opvangzeiltje aan gemaakt kan worden (is in sommige steden volgens mij verplicht).

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 19:57

Martina67 schreef:
[quote="Brainless

Net wat ik ook dacht Brainless.[/quote]

Het is nog maar de vraag of die man niet op het fietspad mocht rijden... in het buitengebied mag je meestal wèl op het fietspad met een scooter.
Met een paard mag dat niet. :Y)

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 20:08

Sababber schreef:
Ik geef les aan vmbo kinderen en die weten zelfs dat als een ander iets verkeerd doet dat jij het dan zelf niet hoeft te doen. Wij ruiters hebben last van andere weg gebruikers dus mogen wij de rest ook hinderen ondanks dat het niet hoeft?
Bijzondere denkwijze, verbeterde de wereld begin bij jezelf ruiters..

VMBO kinderen weten zelfs ????? o wauw.........

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 21:05

Toydoll schreef:

Precies de juiste instelling dit, helemaal toppie :')

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 21:11

Margee schreef:
Sababber schreef:
Ik geef les aan vmbo kinderen en die weten zelfs dat als een ander iets verkeerd doet dat jij het dan zelf niet hoeft te doen. Wij ruiters hebben last van andere weg gebruikers dus mogen wij de rest ook hinderen ondanks dat het niet hoeft?

VMBO kinderen weten zelfs ????? o wauw.........

Auw |(

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 21:18

Sababber schreef:

jij hebt ook best een bijzondere denkwijze, interessant.

m1992

Re: Man op scooter glijdt uit over paardenpoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 21:48

Heel vervelend uiteraard, maar het had net zo goed natte bladeren of modder kunnen zijn. Sommige stukken zijn echt gevaarlijk nu met de scooter.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 07:33

Ik glij met mijn fiets vaak een beetje in bochten met grind en er is momenteel natuurlijk veel blad. Ik ben niet zo'n handigerd, dus ik ben voorzichtig. Als het niet anders kan, rijd ik gewoon door paardenmest. Honderd meter verder is het er alweer af. Bovendien weet je, met een beetje verkeersinzicht, dat je op gladde stukken rechtdoor moet rijden. Bij slingeren of bochten gaat het dan gewoon mis. Natuurlijk is het voor die meneer beroerd, maar het is een incident zoals er zovelen zijn. Moet er dan meteen maar een hele regelgeving opgebouwd worden? Die is er toch al genoeg?
Veel mensen hebben momenteel een erg lage tolerantiegrens en staan ver van de natuur af. Vroeger was het heel gewoon, mijn opa kwam er zijn huis voor uit met de schep. Gratis rozenmest.....
Nu is alles vies en gevaarlijk, de straten en stoepen moeten bijna schoongelikt zijn. Niemand heeft blijkbaar zelf ook een verantwoordelijkheid. Behalve als het sneeuwt natuurlijk, dan veegt iedereen keurig zijn eigen stuk trottoir voor het huis schoon zodat ook bejaarde mensen er veilig kunnen lopen!!!!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 07:57

Als iemand fatsoensnormen en zijn verantwoordelijkheid in acht neemt, hoeft er geen regelgeving opgebouwd te worden. Die regelgeving, extra controle en handhaving komt juist omdat mensen dat niet nemen en er dus klachten komen. Helaas is de overheid gevoelig voor geklaag en komen positieve berichten niet of nauwelijks bij hen terecht.
Dan denk ik: waar je klachten en ongelukken kan voorkomen, doe dan wat je kan.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 08:51

Amanda schreef:
Als iemand fatsoensnormen en zijn verantwoordelijkheid in acht neemt, hoeft er geen regelgeving opgebouwd te worden. Die regelgeving, extra controle en handhaving komt juist omdat mensen dat niet nemen en er dus klachten komen. Helaas is de overheid gevoelig voor geklaag en komen positieve berichten niet of nauwelijks bij hen terecht.
Dan denk ik: waar je klachten en ongelukken kan voorkomen, doe dan wat je kan.

Niet erg realistisch gedacht dan, waar denk je dan dat al die wetten, verordeningen en apv's vandaan zijn gekomen? Door uber fatsoenlijke mensen? Kijk jij wel eens televisie? De rijdende rechter en al dat soort programma's over burenruzie's, het nieuws???

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 09:04

Ja dat bedoel ik precies ;)
Als iedereen wel eens de fatsoensnormen in acht zou nemen heb je dat een stuk minder.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 10:02

Ik ben echt verbaasd over alle reacties van "ik kom zonder krukje niet meer op mijn paard". Hoe doe je dat dan als je in een buitenrit eraf valt? Loop dan met je paard aan de hand weer naar huis?
Hetzelfde voor een groen paard. Als je niet op en af kan stappen om mest op te ruimen, hoe wil je dan opstappen als je eraf valt.

Oftewel, ik vind het een slecht excuus. ;)

Ik stap altijd af om mest in de berm te schuiven/schoppen, verwacht ik ook van mijn bijrijders.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:46

pinto_1 schreef:
Ik ben echt verbaasd over alle reacties van "ik kom zonder krukje niet meer op mijn paard". Hoe doe je dat dan als je in een buitenrit eraf valt? Loop dan met je paard aan de hand weer naar huis?
Hetzelfde voor een groen paard. Als je niet op en af kan stappen om mest op te ruimen, hoe wil je dan opstappen als je eraf valt.

Ik stap altijd af om mest in de berm te schuiven/schoppen, verwacht ik ook van mijn bijrijders.

Hopen maar dat ik niet val en anders dat er ergens een boomstam ligt of een bankje staat. En anders, ja, dan wordt het wandelen :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:10

De kans bij vallen en bijgevolg naar huis lopen is sowieso behoorlijk aanzienlijk :))

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:20

Sababber schreef:
Typisch weer wat hier gebeurd.. Ik schaam me echt dat ik een ruiter ben. Op het fietspad ben je te gast, niemand doet moeilijk over een paard op het fietspad. Maar heb toch het fatsoen om je als gast te gedragen en je zooi op te ruimen. Heb je een lastig paard die nog niet zo verkeersmak is? Ja dat kan, rij dan even op de terugweg langs en schop het dan de berm in.

En oliebol happens? Ik zie hier de humor niet van in.. Arme man.

Amen _/-\o_ Ongelovelijk hoe sommige bokkers reageren..

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:22

Snap ook werkelijk niet waarom een ruiter niet even afstapt en het met je laars even aan de kant schuift.
Het is gewoon vies en vervelend paarden poep op de weg/fietspad etc.
Ik stapte altijd af om even de mest aan de kant te schuiven.
Of zodra ik voelde dat er wat ging komen stuurde ik de berm in.

Honden stront op de stoep vinden we ook niet leuk.

Opruimen dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:31

pinto_1 schreef:

Ik kan, als het moet, er wel nog zo op. Alleen is dat niet eerlijk voor mijn paard, omdat ik veel te hard in mijn stijgbeugel hang owv mijn rugklachten. Ik moet amper 500 meter voor ik op het ruiterpad zit, dan ga ik echt mijn paard niet belasten door op dat stukje af te stappen, ik ruim het wel op als ik terug ben. En ja, op het ruiterpad laat ik het liggen, tis dan ook een ruiterpad en geen wandelpad of fietspad.