horseyfries schreef:Ik vind het echt heel raar dat sommige mensen ervan overtuigd zijn dat als paarden niet meer op de markt verkocht mogen worden, dat er dan geen slecht verzorgde paarden meer zullen zijn.
Mij lijkt het tegendeel waar: zolang deze handelaren en broodfokkers met deze paarden en pony's naar de markt kunnen gaan, weten ze dat de hele wereld meekijkt en de dierenbescherming en politie controleert, dus zal er beter voor de dieren gezorgd worden in de wetenschap dat ze daar naartoe moeten, dan dat ze anoniem thuis verhandelt worden via marktplaats of de slager.
Slecht verzorgde dieren zijn er altijd, onkunde of onmacht. Maar handelaren komen alleen naar de markt als er geld te verdienen valt en toch trekken sommigen er zich niet van aan dat ze als "bagger"mensen te kijk worden gezet. Pak ze maar in hun portemonnee, dat doet zeer.
Fokken alleen voor rassen? Dat is pas eng..... alsof alleen een ras recht van leven heeft. Al die kapot gefokte rassen zijn daar toch wel een voorbeeld van, En zeker de rassen waar allerlei enge dingen insluipen of in gefokt zijn. Kijk maar naar de gedrochten die bij honden gefokt worden. Niet kunnen zwemmen, oogproblemen, ademhalingsproblemen, heupproblemen. De minpunten worden meestal verdoezeld en het ras opgehemeld om maar te verdienen, maar die arme beesten......
Dat er met pony's zoals shetlanders maar aan gefokt worden voor de "o wat schattig" is zeker waar. Ze fokken alleen maar salami en dan is het ineens minder erg om je veulens weg te sch**ten naar de markt als je geen ruimte meer hebt of geld voor het onderhoud.

, ik weet zeker dat de dieren er dan nog steeds onder lijden.