Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Gypsy schreef:Tja, maar dit bestaat dan toch al in de vorm van hoefschoenen? Die laten ook alle bewegingen van de hoef toe, met een betere schokdemping etc.
En die zijn nog voordeliger ook, je doet ze immers alleen om als je gaat rijden, dus ze kunnen ze in de wei niet aftrappen/verslijten.
NathalietjeB schreef:Laura ik maak hier tig km's over asfalt en klinkers door t duin, naar t strand etc ik heb mij behoorlijk in de voeten van milk verdiept.
Ja een hoef slijt iets maar echt niet veel hoor, en als je je er echt in zou verdiepen zou je lezen dat hoeven zich aanpassen op het geen waar op ze lopen.
En t is klinkklare onzin dat mensen zeggen dat er paarden zijn die niet zonder ijzers kunnen, want elk paard kan zonder ijzers enkel heeft een paard er wel tijd voor nodig om zich te kunnen aanpassen.
Dat een paard hoefijzers nodig heeft zit tussen de oren van de mens, en zolang mensen zich niet verdiepen in de voeten van hun paard blijft men er lekker ijzers onder spijkeren met grote vreugd van de smid want die denkt kassa..
Dit soms tot verslechtering van t paard en soms verslechterd het zoveel dat t paard enkeltje slacht krijgt.

, maar was kennelijk toch niet wat men zocht, aangezien er nu wat anders bedacht is.
Arabesk schreef:Wat denk je dat het uurtarief van een wetenschapper is
Citaat:Het nieuwe type hoefijzer werd wetenschappelijk onderzocht aan de faculteit Diergeneeskunde in Gent. Het ijzer werd op verschillende paarden getest in experimentele en gecontroleerde omstandigheden. "De subtiele inwerking van dit hoefijzer op de hoefbewegingen heeft enkel positieve gevolgen voor het paard", vertelt Moerman. "Ruiters, trainers en eigenaars, die ook testen deden, bevestigen deze conclusie."
dat kán dus niet.
Het zou wel ontzettend interessant zijn!