Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
madelein schreef:Aha. Tja daar zie je hem idd nooit voor gebruikt worden... Ik zie altijd alleen maar mensen rijden met dat ding strak eraan.
Lara_Silver schreef:Ik denk (zonder iemand voor het hoofd te willen stoten) dat de 1000e slof discussie eigenlijk vrij onnuttig is. Een veel interessantere discussie is voor mij de controle en de daadwerkelijke correctie van ruiters die op wedstrijd buiten het boekje gaan. Dat is namelijk op alle niveau's een probleem. Thuis doen ze toch waar ze zin in hebben hoor, maar het doel zou moeten zijn dat ze zich tegen komen op wedstrijd. Alleen dan kom je vooruit imo.
damian23 schreef:In de hand van een meester is een slofteugel goed. Maar een meester heeft de slofteugel niet nodig.''
George Theodorescu
.
josien_m_ schreef:MartineC1711 schreef:Nog even en dan worden sporen en zweep ook nog verboden omdat het er voor een leek wel erg gewelddadig uitziet!
Dat is een goed idee! Ik ben voor.
Percy schreef:josien_m_ schreef:
Dat is een goed idee! Ik ben voor.
Sporen en zweep zijn in prima handen net als een slof bij de juiste ruiter. Een ieder die deze hulpmiddelen misbruikt hoort niet op een paard thuis.
Snorlex schreef:Ik heb an sich geen moeite met de slof. In sommige situaties een fijn hulpmiddel. Je blijft zelf netjes zitten, hoeft niet onnodig sterk te worden. Paard komt 2x de slof tegen en daarna kan 'ie voor lange tijd de kast weer in.
Reden voor verbod is kul. Wel juich ik toe dat kritischer wordt gekeken naar onze sport. Het moet gaan om hoe hulpmiddelen inwerken en hoe je er mee om gaat.
Bowen schreef:Snorlex schreef:Ik heb an sich geen moeite met de slof. In sommige situaties een fijn hulpmiddel. Je blijft zelf netjes zitten, hoeft niet onnodig sterk te worden. Paard komt 2x de slof tegen en daarna kan 'ie voor lange tijd de kast weer in.
Reden voor verbod is kul. Wel juich ik toe dat kritischer wordt gekeken naar onze sport. Het moet gaan om hoe hulpmiddelen inwerken en hoe je er mee om gaat.
Nee, dat doet het middel wel voor je namelijk. Waarom denk je dat die slof weer een tijd de kast in kan nadat het paard het 2 keer tegen is gekomen?
Dat is niet omdat het zo zachtzinnig is.
Bowen schreef:Snorlex schreef:Ik heb an sich geen moeite met de slof. In sommige situaties een fijn hulpmiddel. Je blijft zelf netjes zitten, hoeft niet onnodig sterk te worden. Paard komt 2x de slof tegen en daarna kan 'ie voor lange tijd de kast weer in.
Nee, dat doet het middel wel voor je namelijk. Waarom denk je dat die slof weer een tijd de kast in kan nadat het paard het 2 keer tegen is gekomen?
Dat is niet omdat het zo zachtzinnig is.