Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
speurneusc schreef:de sukkel looft nu een beloning uit, die laat zich van zijn paard af gooien en geeft de honden de schuld ben je dan zielig
als die nou gewoon op zijn paard was blijven zitten was zijn paard niet de bosjes ingerend en had die geen verwondingen opgelopen dus eigen schild dikke bult. zwak om dit op een dier af te schuiven.
DatBenIkNou schreef:speurneusc schreef:de sukkel looft nu een beloning uit, die laat zich van zijn paard af gooien en geeft de honden de schuld ben je dan zielig
als die nou gewoon op zijn paard was blijven zitten was zijn paard niet de bosjes ingerend en had die geen verwondingen opgelopen dus eigen schild dikke bult. zwak om dit op een dier af te schuiven.
Sorry?? Alsof je er zomaar voor de lol naast gaat liggen??
DatBenIkNou schreef:als die nou gewoon op zijn paard was blijven zitten was zijn paard niet de bosjes ingerend en had die geen verwondingen opgelopen dus eigen schild dikke bult. zwak om dit op een dier af te schuiven.
love_western schreef:Had ie zijn paard maar onder controle moeten houden
.Het blijven vluchtdieren. Knap dat jij ten alle tijden een dier van 500 kilo wat wil vluchten 100% onder controle kan houden. 
Paintlinger schreef:Najagende honden zijn vrij eenvoudig te voorkomen.
Ik laat mijn paard ook niet loslopen in het bos want hij komt niet als ik hem roep.
Gebeuren er geen aanrijdingen meer enzo.love_western schreef:Lekker krom dus
Wel verwachten dat eigenaren hun honden 100% onder controle houden. Ook al hebben ze een gigantische jacht instinct.
Maar een paard mag wel schrikken? Toch kwestie van trainen en opvoeding?
Ongelukjes gebeuren eenmaal. Je kunt dieren niet 100% onder controle hebben. Het zijn geen robots. De meeste mensen proberen het zoveel mogelijk te beperken. Maar het blijven dieren.
Een paard wat schrikt op buitenrit en schade veroorzaakt, maak je toch ook niet gelijk af. Dus waarom een hond wel?
Als iedereen rekening met elkaar probeert te houden. Dan voorkom je al een boel ellende. Hondeneigenaren op tijd hun honden aanlijnen. Of aangelijnd houden. En de ruiters niet in volle draf of galop voorbij stuiven. Want juist dan activeer je vaak het jacht instinct bij honden.
love_western schreef:Had ie zijn paard maar onder controle moeten houden
beatje schreef:love_western schreef:Had ie zijn paard maar onder controle moeten houden
En jij beweert serieus IPO te trainen met je hond???Dikke vraagtekens van iemand die serieus met honden bezig is.Het is mijn beroep en leven.Het begint toch echt het eerste met controlle over je hond.Iemand die zo reageert als jij zou zo mijn groep uit gezet zijn.
Voor mij ben je niet iemand die serieus met honden bezig is.
A - bezorg je honden eigenaren een slechte naam.
B - zou je geen voorbeeld voor de club zijn.
Ik loop vaak met mijn honden met mijn trainingsjas aan,mensen zien waar ik voor sta.Ik zou echt niet willen bekend staan als de gene die haar honden maar laat doen en bij die club hoort.

M_Jacky schreef:Ik ben het helemaal eens met love_western. Ze zegt toch helemaal niet dat ze haar honden maar wat 'laat doen?'
Ze geeft alleen aan dat je dieren gewoon niet 100% onder controle kán houden omdat het dieren zijn. Ongelukken zitten in kleine hoekjes, hoe goed je ook bent getraind en geoefend met je hond.
beatje schreef:M jacky ,het verschil zit hem in dat je met een hond met een jager loopt en met een paard met een vlucht dier.Buiten het feit dat je er met een paard mag lopen en een hond aan de lijn hoort te zitten.Als jij je hond toch los laat(en heus ik doe het ook op plaatsen waar het niet mag) hoor je te zorgen dat je honden never nooit geen last veroorzaken.
Het feit dat ik zoveel positieve reactie's krijg op het feit dat ik fluit en mijn honden voor komen zitten vind ik eigenlijk beschamend.Dat is gewoon iets wat normaal is.
Dat paard slaat niet op hol als de honden onder controlle staan,dus het moet niet andersom zijn.
gohya schreef:Sorry hoor maar een vluchtdier kan je dus echt niet leren om niet te vluchten.Net als dat je een jachthond niet voor 100% kan leren om niet te jagen. Het zit in het dier.
love_western schreef:gohya schreef:Sorry hoor maar een vluchtdier kan je dus echt niet leren om niet te vluchten.Net als dat je een jachthond niet voor 100% kan leren om niet te jagen. Het zit in het dier.
Misschien verkeerd verwoord.
Maar doormiddel van veel training kun je een schrik reactie wel beperken. Net zoals je een hond kunt leren om zijn jacht instinct zoveel mogelijk
te negeren.
TinkerTreas schreef:Ik heb ook vaak genoeg meegemaakt dat ik met mijn honden op strand liep, en we van achteren voorbij gescheurd werden door ruiters.
Zeker als er veel wind staat, hoor je ze echt niet aankomen. Buiten dat je je eigen rot kunt schrikken (niet iedereen houdt van paarden), kun je dan ook niet op tijd je honden bij je roepen.
Ik vind dat echt domme acties.
love_western schreef:Lekker krom dus
Wel verwachten dat eigenaren hun honden 100% onder controle houden. Ook al hebben ze een gigantische jacht instinct.
Maar een paard mag wel schrikken? Toch kwestie van trainen en opvoeding?
Ongelukjes gebeuren eenmaal. Je kunt dieren niet 100% onder controle hebben. Het zijn geen robots. De meeste mensen proberen het zoveel mogelijk te beperken. Maar het blijven dieren.
Een paard wat schrikt op buitenrit en schade veroorzaakt, maak je toch ook niet gelijk af. Dus waarom een hond wel?
Als iedereen rekening met elkaar probeert te houden. Dan voorkom je al een boel ellende. Hondeneigenaren op tijd hun honden aanlijnen. Of aangelijnd houden. En de ruiters niet in volle draf of galop voorbij stuiven. Want juist dan activeer je vaak het jacht instinct bij honden.
love_western schreef:Paintlinger schreef:Najagende honden zijn vrij eenvoudig te voorkomen.
Ik laat mijn paard ook niet loslopen in het bos want hij komt niet als ik hem roep.
Op hol geslagen paarden in de buitenwereld is ook makkelijk te voorkomen.
Gewoon in de bak blijven rijdenGebeuren er geen aanrijdingen meer enzo.