bonny123 schreef:Heb eens een schriktraining gevolgd van iemand van de bereden politie. Er zinvol. Mooie manier van werken; respectvol met aandacht voor het temperament van het paard. Ook vooral speels, paarden moeten t een beetje leuk vinden en als spel zien.
Mijn Tinker Fjord kruising was super cool. Hij is ingepakt in dekzeil, vond ie prima. Hij loodste ook andere paarden door de 'enge' doorgangen.
De vraag werd uiteraard gesteld waarom niet dit soort koudbloeden worden ingezet bij de bereden politie.
- Niet echt imponerend, zo'n schattige bonte, met dikke manenbos, 150 m hoog
- De acceleratie van mijn pony is niet echt indrukwekkend. Tegen de tijd dat mijn paardje doorheeft dat ie wat moet doen, is de Arena al gesloopt door de hooligans.
- De spieropbouw van mijn paardje is zeg maar....langzaaaaaam. Ik wil niet zeggen dat dat voor alle koudbloeden geldt. Maar er is veelal een verschil in ras wat betreft bespiering. Een quarter krijgt over het algemeen sneller spieren dan mijn fjinker.
- Soms kan een paard ook té onverschrokken zijn. Om te presteren moet soms wat adrenaline aanwezig zijn. Die van mij valt in slaap terwijl vuurwerk wordt aangestoken. Enige alertheid is handig.
Nogmaals, wil niet zeggen dat dit voor alle koudbloeden geldt, maar dit was iig het antwoord wat betreft mijn paardje.
En ja, ik zou mijn paard zeker aanbieden bij de bereden politie. Vooral nadat ik de serie van de bereden politie heb gezien. Dan zie je met hoeveel zorg deze paarden worden behandeld en dat ze er echt van overtuigd moeten zijn dat een paard geschikt is voor dit werk en dat het werk t paard niet schaad.
och aan de andere kant, als die hooligans dan hun knuppels laten vallen om je tinker te knuffen en te voeren.. dan heeft het ook effect toch 
en hij blijft cute en ik moet altijd grijnzen..
het antwoord waarom sommige rassen toch echt niet geaccepteerd zullen worden is jareeeeeeeeeeen geleden al in de reclame gegeven (al is het koppel nog zo fanatiek)
edit, video is al geplaatst zag ik