Politie op zoek naar nieuwe paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 09:51

Captain schreef:
Wilde net zeggen.. Wat een gemiep weer zeg. Tegenwoordig lijken paarden wel behandeld te moeten worden als chihuahua's. Doe normaal. :')

Volgens mij zegt niemand dat. Paarden kunnen makkelijk meerdere uren werken. Er wordt enkel aangegeven dat men niet zou kiezen voor verkoop aan de politie en waarom. Ieders goed recht.

Dus houd je gemiep lekker voor je, okay?

Zag laatst een filmpje van die hooligans in Groningen. Die paarden zijn het misschien gewend, maar ik vond het er zo sneu uit zien. Ik zou niet willen dat mijn paard daarvoor gebruikt zou worden. Kunnen ze behandeld worden als een god in Frankrijk, ik pass.

Tendance

Re: Politie op zoek naar nieuwe paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 10:22

Een paard wordt maar een beperkt aantal keren per maand ingezet. Als het niet bij 1 keer per maand blijft. Absoluut niet elke dag.
En alleen de paarden, die echt geschikt zijn voor de inzet bij voetbal, worden daarvoor gebruikt.
Verder wordt er gewoon op stal mee gereden en geoefend.
Ik ben meermalen bij voorlichtingen geweest, maar ook op de stallen zelf en ben "bevriend" met iemand, die bij de bereden politie werkt.
Ik vind echt,dat iedereen een mening mag hebben, maar dan graag wel gebaseerd op feiten en niet op dingen, die zelf bedacht worden.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 10:33

Wij hebben een aantal jaar terug een springgefokte merrie ingereden, maar tegen de fokker gezegd dat ze voor geen meter kon springen (braaf, erg cool in de kop, maar geen goede springmanieren). Als dressuurpaard, menpaard of politiepaard zou ze 10 x beter tot haar recht komen. Fokker hield voet bij stuk en ze verhuisde na de dressuurbasis naar een springruiter. Na 3 maanden was ze weer terug...
Ze werd mij aangeboden om te kopen, maar ik was inmiddels voorzien. Laatst een sms gekregen: "Velona is politiepaard geworden" *\o/* . We hadden dus toch gelijk!

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 10:49

Jammer dat het programma "Politie te paard" niet meer terug te kijken is, daarbij krijg je een goed inzicht wat ze allemaal doen met hun paarden.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:39

Mijn Ier had een mooi politiepaard geweest. Heel robuust. Bruin en 1.70. Helaas is ze afgekeurd wegens kissing spins en hals artrose.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:40

@Tendance Wat is er bedacht aan paarden in het uitgaans leven? Dat is gewoon je ogen open doen en het zien. Net als het volgen van het nieuws en het zien van de beelden. Maar nogmaals ieder zijn mening.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:14

Jennyj01 schreef:
@Tendance Wat is er bedacht aan paarden in het uitgaans leven? Dat is gewoon je ogen open doen en het zien. Net als het volgen van het nieuws en het zien van de beelden. Maar nogmaals ieder zijn mening.

Maar wat is er volgens jou zo zielig aan dan dat een paard op een plein staat bij uitgaansgelegenheden?

Ik heb liever dat een paard éénmaal per maand tussen de hooligans moet lopen dan dat hij dagelijks op een onredelijke manier bereden wordt, of een slecht passend zadel heeft, of bereden wordt terwijl hij medisch niet in orde is, of slecht verzorgd wordt enzovoorts. Allemaal dingen waarbij je bij verkoop aan de politie zeker bent dat het goed zit, en bij verkoop aan een particulier niet.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:27

Paardrijden is überhaupt best zielig :+

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:47

Tja ook daar verschillen de meningen over. Ik vind paarden die in de stad moeten werken. Pony's voor draaiorgels, politie paarden, paarden voor koetsjes allemaal zielig. Noem mij een penny. Dat mag maar ik vind het niet van deze tijd. Een vieze, lawaaierige en onrustige omgeving.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:03

Jildau schreef:
Jennyj01 schreef:

Maar wat is er volgens jou zo zielig aan dan dat een paard op een plein staat bij uitgaansgelegenheden?

Ik heb liever dat een paard éénmaal per maand tussen de hooligans moet lopen dan dat hij dagelijks op een onredelijke manier bereden wordt, of een slecht passend zadel heeft, of bereden wordt terwijl hij medisch niet in orde is, of slecht verzorgd wordt enzovoorts. Allemaal dingen waarbij je bij verkoop aan de politie zeker bent dat het goed zit, en bij verkoop aan een particulier niet.

Want het is zo zwart-wit *\o/*.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:07

Het is zeker niet altijd zo zwart-wit! Ik zeg alleen dat je meer zekerheid hebt als je een paard verkoopt aan de politie en dat krijg je bij een particulier niet.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:13

Moeten de aangeboden paarden eigenlijk kunnen springen? Ik bedoel uiteraard niet "op niveau", maar als onderdeel van de test?

(edit)

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:14

Gem schreef:
Moeten de aangeboden paarden eigenlijk kunnen springen?

Volgens mij wel

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:36

Krissis schreef:
Iemand enig idee waarom er geen bonte zijn toegestaan?

Ze zijn denk ik bang dat ze dan uitgescholden worden dat ze op een koe rijden. 8-)

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:44

Collie2008 schreef:
Paardrijden is überhaupt best zielig :+

Offtopic...

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:49

bont en schimmel hebben volgens mij een hogere 'aaibaarheids' factor bij het grotere publiek..
immers bont is cute.. en schimmel associëren we met het paard van sinterklaas ;)
als paardenliefhebbers weten we beter, karakter is niet perse afhankelijk van kleur..

Echter, een bruin/zwart/egaal paard straalt in de ogen van het algemene publiek gewoon meer gezag uit en lijkt imposanter dan het paard van pipi lankous, sinterklaas of een bonte..

dat je bonte tegenkomt ergens, dat zal vast zo zijn natuurlijk.. want sommige paarden komen best door een keuring.. Alleen de voorkeur gaat uit naar een imposante verschijning, die geschikt test voor het werk.

bonny123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:52

Heb eens een schriktraining gevolgd van iemand van de bereden politie. Er zinvol. Mooie manier van werken; respectvol met aandacht voor het temperament van het paard. Ook vooral speels, paarden moeten t een beetje leuk vinden en als spel zien.
Mijn Tinker Fjord kruising was super cool. Hij is ingepakt in dekzeil, vond ie prima. Hij loodste ook andere paarden door de 'enge' doorgangen.

De vraag werd uiteraard gesteld waarom niet dit soort koudbloeden worden ingezet bij de bereden politie.
- Niet echt imponerend, zo'n schattige bonte, met dikke manenbos, 150 m hoog
- De acceleratie van mijn pony is niet echt indrukwekkend. Tegen de tijd dat mijn paardje doorheeft dat ie wat moet doen, is de Arena al gesloopt door de hooligans.
- De spieropbouw van mijn paardje is zeg maar....langzaaaaaam. Ik wil niet zeggen dat dat voor alle koudbloeden geldt. Maar er is veelal een verschil in ras wat betreft bespiering. Een quarter krijgt over het algemeen sneller spieren dan mijn fjinker.
- Soms kan een paard ook té onverschrokken zijn. Om te presteren moet soms wat adrenaline aanwezig zijn. Die van mij valt in slaap terwijl vuurwerk wordt aangestoken. Enige alertheid is handig.

Nogmaals, wil niet zeggen dat dit voor alle koudbloeden geldt, maar dit was iig het antwoord wat betreft mijn paardje.

En ja, ik zou mijn paard zeker aanbieden bij de bereden politie. Vooral nadat ik de serie van de bereden politie heb gezien. Dan zie je met hoeveel zorg deze paarden worden behandeld en dat ze er echt van overtuigd moeten zijn dat een paard geschikt is voor dit werk en dat het werk t paard niet schaad.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:25

bonny123 schreef:
Heb eens een schriktraining gevolgd van iemand van de bereden politie. Er zinvol. Mooie manier van werken; respectvol met aandacht voor het temperament van het paard. Ook vooral speels, paarden moeten t een beetje leuk vinden en als spel zien.
Mijn Tinker Fjord kruising was super cool. Hij is ingepakt in dekzeil, vond ie prima. Hij loodste ook andere paarden door de 'enge' doorgangen.

De vraag werd uiteraard gesteld waarom niet dit soort koudbloeden worden ingezet bij de bereden politie.
- Niet echt imponerend, zo'n schattige bonte, met dikke manenbos, 150 m hoog
- De acceleratie van mijn pony is niet echt indrukwekkend. Tegen de tijd dat mijn paardje doorheeft dat ie wat moet doen, is de Arena al gesloopt door de hooligans.
- De spieropbouw van mijn paardje is zeg maar....langzaaaaaam. Ik wil niet zeggen dat dat voor alle koudbloeden geldt. Maar er is veelal een verschil in ras wat betreft bespiering. Een quarter krijgt over het algemeen sneller spieren dan mijn fjinker.
- Soms kan een paard ook té onverschrokken zijn. Om te presteren moet soms wat adrenaline aanwezig zijn. Die van mij valt in slaap terwijl vuurwerk wordt aangestoken. Enige alertheid is handig.

Nogmaals, wil niet zeggen dat dit voor alle koudbloeden geldt, maar dit was iig het antwoord wat betreft mijn paardje.

En ja, ik zou mijn paard zeker aanbieden bij de bereden politie. Vooral nadat ik de serie van de bereden politie heb gezien. Dan zie je met hoeveel zorg deze paarden worden behandeld en dat ze er echt van overtuigd moeten zijn dat een paard geschikt is voor dit werk en dat het werk t paard niet schaad.

och aan de andere kant, als die hooligans dan hun knuppels laten vallen om je tinker te knuffen en te voeren.. dan heeft het ook effect toch :)

en hij blijft cute en ik moet altijd grijnzen..

het antwoord waarom sommige rassen toch echt niet geaccepteerd zullen worden is jareeeeeeeeeeen geleden al in de reclame gegeven (al is het koppel nog zo fanatiek)
edit, video is al geplaatst zag ik

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:35

8nnemiek schreef:
En ras maakt niet uit? Dan zou ik zeggen, koop wat belgische trekpaarden, daar gaat men wel voor opzij :D

haha ja echt een goede niemand wil zon knol op zich :D

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:18

Ze moeten wel een parcoursje kunnen springen, ja.
Een aantal jaren terug was de eis winstpunten in het L, maar eisen veranderen wel steeds.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:23

Ik heb ook ooit ons paard aangeboden aan de politie, 1,72 groot, zwart, voor de duvel niet bang, wilde komen kijken, nooit iemand gezien.

De serie 'Politie te paard' was erg leuk en informatief om te volgen :)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:27

Het is dat ik geen geschikt paard heb staan, anders hadden ze hem mogen hebben.
Paarden die daar geschikt voor zijn hebben er zelf ook nog best lol in ook als ze eens in actie moeten komen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 19:59

@Bonny123, dan stem ik voor heel veel Shires bij de politie. Hebben, vind ik, niet de nadelen die jij noemt. Zijn uiterst geschikt om door een menigte te denderen en als ze alleen al per ongeluk op je voet staan zak je door de grond van de pijn :+

Imposant, mega nuchter en oersterk.

Kopen ze vrachtwagens in plaats van trailers dan zie ik geen probleem :D

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 22:32

Dat bij mensen op de voeten staan is dan alleen weer niet de bedoeling. Hihi

esthervannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 22:35

De mijne zou zeer geschikt zijn, maar die gaat echt niet weg :-)