OM komt met snel besluit over rechtszaak 'ponypletters'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ruud_O

Re: OM komt met snel besluit over rechtszaak 'ponypletters'

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 23:32

Mensen die spijt hebben van hun daden vergeven.... dat is iets dat tegenwoordig niet meer kan schijnbaar.
Zag bij world press een foto serie van een man die een vrouw had vermoord, die zou worden opgehangen. De moeder van de vermoorde vrouw vergaf hem, want ze wilde ook niet dat hij werd "vermoord".... vond ik een mooi verhaal.

Laten we nu lekker die oude koeien in de sloot liggen aub en doorgaan met leven.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 07:28

Vergeven gaat nogal lastig wanneer zoveel andere emoties overheersen.
Ik zie voor me hoe een lieve pony wordt mishandeld, een lieve pony zoals ik er ook 1 heb en waar ik veel van hou.
Het bewust mishandelen van een dier, zonder enige aanleiding gaat mijn verstand te boven....

Wat ik niet goed keur maar waar ik begrip voor zou kunnen hebben is bijv wanneer je aan het werk bent met het paard en er ontstaat een gevaarlijke situatie omdat het paard nogal heftig reageert. Hierin zou ik een mishandeling zeker niet goedkeuren, maar is het vergeven veel makkelijker. Kans dat het weer gebeurd is dan veel kleiner aangezien het een samenkomst van omstandigheden was en de dader door zijn spijt zich bewust is geworden van de verkeerde reactie op zijn emoties.

Iemand schreef over dronkenschap... Vind ik geen vergelijk omdat je dat te maken hebt met iemand waarvan zijn akties zijn beinvloed door de drank.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 09:35

Dat was ik die dat schreef. Maar bedoel je nou dat als iemand drank op heeft je dan wel een reden hebt om iemand dood te rijden? Nee toch?
Wat ik bedoel is dat de heksenjacht op deze specifieke bokker enorm veel groter is dan iemand die dronken iemand doodrijdt. Dat bedoel ik.
Willen jullie je mening ventileren of de ponypletter van de foto/filmpje prima hoor, ze mag van mij ook een fikse straf krijgen incl. haar vriend de producer.
Maar de bokker waar het overgaat heeft haar straf gehad, via het OM en de OvJ én van de sociale media.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 09:48

Ik vind de vergelijking tussen moord en een ponypletter en ook wel heel erg ver gaan...

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 09:51

Erg triest om iemand die al veroordeeld is nog maar een keer te gaan veroordelen. Geloof dat ze haar portie wel gehad heeft.

Naar wat ik toen begreep ook wel behoorlijk ook. Er is zelfs 3 kwart jaar geleden nog een topic geopend door een bokker op heksenjacht..

Hopelijk word de rest ook veroordeeld en kan dit boek een keer dicht.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 13:26

Sunrise19 schreef:
Erg triest om iemand die al veroordeeld is nog maar een keer te gaan veroordelen. Geloof dat ze haar portie wel gehad heeft.

Naar wat ik toen begreep ook wel behoorlijk ook. Er is zelfs 3 kwart jaar geleden nog een topic geopend door een bokker op heksenjacht..

Hopelijk word de rest ook veroordeeld en kan dit boek een keer dicht.

Ik sta er ook van te kijken, dat dit niet gewoon als een gesloten artikel wordt geplaatst.
Waarom ze dan nogmaals door de mangel gehaald mogen worden?
Ff lekker weer alles oprakelen, nog ff weer aandikken, nog weer ff die personen flink de grond in douwen. Lekker he?
Sorry ik kan er niet om lachen, vind het op dit moment door bokt wel heel ver gaan. De hele heksenjacht zal niet mogen worden geschaald onder (cyber)pesten, maar toch kan ik mij voorstellen dat onder andere de betrokken bokker zich wel akelig voelt en nu eigenlijk een aantal jaar later nog lekker even een trap na krijgt door nieuwe mediaaandacht.

En nee ik ben het ook niet eens met wat ze destijds hebben uitgespookt.
Maar inmiddels is het een zaak van de justitie, laat het dan ook daar. Ipv dat we allemaal eigen rechter gaan lopen spelen en speculeren over de geschikte straffen en allerlei verwensingen... :x

Zizipicoleo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 16:04

Kreeg ook even medelijden met ze vanwege alle verwensingen en mediavuiligheid die ze over zich heen hebben gekregen... videobeelden nog eens bekeken, weg medelijden. Sorry.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 16:18

Je hoeft geen medelijden te hebben hoor, dat heb ik ook niet en dat vraagt ook niemand.

Maar de heksen jacht moet nu gewoon afgelopen zijn.
De bokkenr heeft de zaak met het OM en met de OvJ afgehandeld. En ze mag gewoon paardrijden.
Dit gaat over die stevige vrouw die op de foto en film staat, en met haar vriend de producer.
En het is heel slordig dat ze dasrdan een verkeerde naam bij zetten.

Zizipicoleo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 16:22

Ja dat is wel waar... En fouten met namen in dit soort berichten mogen ook helemaal niet, kan een hoop rottigheid voor de verkeerde mensen van komen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 16:59

Eerlijk gezegd vind ik de vergelijking met moord ongepast.

Maar ook vind ik dit topic geen heksenjacht. Er wordt gemeld dat de verdachten, waaronder bokker x binnenkort voorkomen. Sommige bokkers reageren daar instemmend op. Dat noem ik geen heksenjacht. Er worden geen foto's of volledige namen genoemd. Tenslotte zijn er pas 4 pagina's, dus topic loopt niet storm.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 17:04

Ik vraag me af of jij de test van het topic wel hebt doorgelezen.
Er komt geen bokker voor, die naam hebben ze er gemakshalve maar weer bijgezet.

En ik lees ook nergens een vergelijking met moord.
Wat ik heb gezegd, als je mij tenminste bedoeld, is dat de heksen jacht op deze Bokker groter is dan wanneer men iemand doodrijdt. En daar bedoel ik dan niet alleen dit topic mee.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 17:16

MargreetW schreef:
Je hoeft geen medelijden te hebben hoor, dat heb ik ook niet en dat vraagt ook niemand.

Maar de heksen jacht moet nu gewoon afgelopen zijn.
De bokkenr heeft de zaak met het OM en met de OvJ afgehandeld. En ze mag gewoon paardrijden.
Dit gaat over die stevige vrouw die op de foto en film staat, en met haar vriend de producer.
En het is heel slordig dat ze dasrdan een verkeerde naam bij zetten.

Dat noem je een producer???????

Ik vind het ook geen heksenjacht. Gewoon reacties op het walchelijke filmpje wat veel emoties los maakt.
Een verkeerde naam erbij is imo ook heel slordig.
Echter vind ik alles wat daarbij gehaald wordt aan vergelijkingen en zielige verhalen van baan kwijt etc ook weer in het verkeerde keelgat schieten.... Daar maak je het (de emoties) imo dus erger mee.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 17:18

Ruud O had het over vergeven, zelfs na een moord.

Je hoeft je niet zo aangesproken te voelen. Ik heb het hele topic gelezen. Duidelijk is mij wel dat jij partijdig bent en een vriendin van deze bokker.

Ik vind dit topic geen heksenjacht. Een heksenjacht zie ik regelmatig voorbij komen op FB als foto's en namen gedeeld worden van verdachten. Ook dat is misschien niet altijd terecht en zijn deze mensen daardoor al genoeg gestraft. Waar leg je de grens? Duidelijk is wel dat vrienden meer vergevingsgezind zijn dan buitenstaanders.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 17:48

@Electra: Ik ben geen vriendin/kennis oid van diegene maar er is wel degelijk eerder een topic geweest waar deze vrouw besproken werd :)

Daar was wel degelijk een heksenjacht gaande en dat vind ik jammer als iemand zijn/haar straf gehad heeft.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 17:58

Sunrise19 schreef:
@Electra: Ik ben geen vriendin/kennis oid van diegene maar er is wel degelijk eerder een topic geweest waar deze vrouw besproken werd :)

Daar was wel degelijk een heksenjacht gaande en dat vind ik jammer als iemand zijn/haar straf gehad heeft.

Ok, ik heb het over dit topic en ik vind dit topic geen heksenjacht. In een topic met Edward Gal of recent Andreas Helgstrand gaat het er harder aan toe. Die worden afgebrand en van dierenmishandeling beticht met foto's om het te ondersteunen. Daarom vind ik dit topic netjes. Mensen vinden het tijd worden dat verdachten worden vervolgd. Dat Bokker x al is verhoord en is vrijgesproken, dat staat niet in de OP en kunnen buitenstaanders niet weten.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 18:42

Maar dat stond er wél :) Dat is alleen gewijzigd, het topic is om die reden ook op slot geweest :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 19:31

Ja dat kan, ik lees niet heel de dag mee. Wat weggehaald is, kan ik niet beoordelen. Wel stond in de OP de voornaam van die bokker, maar dat is niet zomaar te herleiden naar haar profiel. Dan moet je wel erg veel tijd over hebben, omdat te zoeken.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 19:52

Ook die stond gewoon in dit topic :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 20:41

Ik heb gewoon gewerkt vandaag, ik zit niet de hele dag op Bokt. ;)

Maar vind je dan niet, dat Bokt dit soort berichten dan wel of niet moet melden? Of gaat het jullie alleen om het feit, dat deze verdachte/veroordeelde/vrijgesproken persoon een bokker/bekende is?
Ik heb weleens een topic gezien over de trainingsmethoden van Tennessee Walking Horses. Dit topic werd toen gesloten door Bokt. Persoonlijk vind ik dat een paardenforum alle misstanden, waaronder de ponypletters vallen naar mijn mening, moet vermelden. Tenslotte worden beroepsruiters ook met de grond gelijk gemaakt. Bokkers moeten hun mening kunnen geven. Alleen zonder dat de volledige naam genoemd wordt. Een voornaam noemen, daar ben ik in principe niet tegen, gebeurt in de andere media ook.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 20:46

Bokt mag dit zeker melden, geen enkel probleem mee.
Wat er in dit geval gebeurde wad dat wel het juiste verhaal werd geplaatst met de juiste foto's maar met de naam van de bokker erbij. En dat gebeurde niet alleen hier maar ook in andere media, inclusief haar beroep en waar ze werkte.
En dat klopt niet.
En dan gelijk beginnen de aanvallen weer op haar terwijl de zaak Door justitie is afgehandeld.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 20:50

Sunrise19 schreef:
Ook die stond gewoon in dit topic :)

Die heeft nooit in het topic gestaan. ;) Daarbij is de naam die in de OP genoemd wordt gewoon een naam. Het zoals Ali A en Bobby B en Candy C. Werd in de OP gewoon haar naam genoemd zoals beschreven.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 20:53

Inderdaad. Maar wel de verkeerde en dat is erg slordig.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 20:53

Zeker wel hoor, door een bokker is er een link geplaatst naar een topic waarin ze zei dat zij degene was van het filmpje :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 21:26

Ok... dat heb ik niet gezien. Dat is niet nodig.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 21:30

:+ Ik weet echt niet wat ik nu precies verkeerd doe :+
Laatst bijgewerkt door Warboel op 03-09-15 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: "Quote" verwijderd