Toydoll schreef:Als een bit geen pijn doet, waarom doen we het dan niet met een stalhalster oid?
Het doet wel degelijk 'pijn'. Alleen al het feit dat we kilo's metaal in die mondjes stoppen terwijl die ruimte er helemaal niet is vanwege grote tong, en dan met neusriem de mond dichtsnoeren, dus die dieren ook nog eens niet hun geplette tong kunnen ontwijken.
Tandvlees is het meest gevoelige stukje van een mens en paard. en bij het paard zijn de lagen helemaal ernstig. Je hebt daar veel zenuwen, heel dun stukje tandvlees op bot. Met je vinger erop drukken doet een dier al pijn. Een bit scharniert daar op, dus elk moment dat jij je teugels oppakt doet dat gewoon pijn en wij willen dat het paard daarom de pijn ontwijkt en 'nageeft' op onze druk.
Maja nogmaals, zo werken wij nou eenmaal. We dwingen alles bij onze paarden af, zo doet iedereen het, zo doen we het al jaren en paarden pikken het.
Mijn mylerbit weegt geen kilo's, die heb ik juist uitgekozen omdat er weinig ruimte in de mond is....
druk is geen synoniem voor pijn....
Overdrijven is ook een vak.....
Waarschijnlijk is niemand erbij geweest, de meeste hebben totaal geen verstand van LDR en hoe het gebruikt wordt en wat de voordelen zijn en toch spijkert de penny parade de ruiter aan het kruis.

). Ik ben zo enorm klaar met de (wedstrijd)sport en dit soort zogenaamde 'paardenliefhebbers'. Ahum!