Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
8nnemiek schreef:Ik zag het stuk vorige week al in de limburger staan, en ik schrok ook van de foto. Zo hoort een paard er niet uit te zien, ook niet op die leeftijd. In de tekst stond dat ze het paard goed deden voeren met brood en fruit, maar het kwam op mij over als een oud boertje die toch niet helemaal weet wat hij doet. Geef het arme dier flink wat seniorenslobber en grote kans dat ie snel wat bijkomt.
Mioux schreef:8nnemiek schreef:Ik zag het stuk vorige week al in de limburger staan, en ik schrok ook van de foto. Zo hoort een paard er niet uit te zien, ook niet op die leeftijd. In de tekst stond dat ze het paard goed deden voeren met brood en fruit, maar het kwam op mij over als een oud boertje die toch niet helemaal weet wat hij doet. Geef het arme dier flink wat seniorenslobber en grote kans dat ie snel wat bijkomt.
Waar beoordeel jij op dat hij zo fit en gezond zou zijn op zijn 36 jarige leeftijd dat dit paard niet zo mager eruit hoort te zien? En waar beoordeel jij op dat hij geen senioslobber of iets geprobeerd heeft ?

sietske83 schreef:Kom geregeld langs deze pony met de auto. Weiland bevat echt voldoende gras word zelfs geregeld gemaaid omdat de pony het niet op kan. Staat vaak een een bak met voedsel in het land. Pony kan zelf bepalen of hij in de stal wil staan of in het land. De eigenaren hebben een super plekje voor hem.
Pony staat echt in prov Groningen.

linnie050 schreef:Nou bij ons op stal doen de oudjes er goed op.
Wij hebben masters senioren slobber.
Hier eten ze nog wel wat hooi bij.
Hoe doe jij dat dan stacey?
8nnemiek schreef:Het stuk stond in het limburgs dagblad, en er stond ook een plaatsnaam bij. Een dierenarts had bevestigd dat de pony verder gezond was. Niemand gaat eerst dure seniorenslobber voeren om daarna over te stappen op brood en groenafval..
De krant ligt helaas al bij het oud papier.
jesito schreef:Ik snap niet dat mensen zo schrikken van dit magere oudje en het onbegrijpelijk vinden.
Het is net als mensen, de een is vel over been en de ander niet dun te krijgen.
Vaak ook als organen niet goed meer werken krijg je ook dat ze steeds magerder wordt.
Ik ken ook een oudje van toen 34 jaar ook zo gruwelijk mager, je zag het zelfs nog goed door de deken.
Het dier kreeg echt 3 keer per dag een volle emmer pulp met seniores, lucerne en had altijd hooi maar dat kreeg ze niet meer zo goed weg door ontbrekende tanden.
Alles werd altijd geweekt en ze nam er rustig de tijd voor.
Maar dik kreeg j e haar echt niet meer.
. Elk dier is net als elk mens anders ! En wij weten helemaal niks van t paard, behalve "mogelijke" ideeen wat we hebben. Of gehoord of gelezen van... maar niks van de eigenaar zelf.
amoj schreef:quintusgl schreef:Toen bij ons het oudje nog leefde (38) kregen we ook geregeld de dierenbescherming. Niet omdat ie zo mager was (ruggegraat wel zichtbaar door weggaan vd bespiering) maar omdat haar vacht er niet mooi op zat. Ook geen tanden meer en elke dageen aantal keren slobber en een giga weiland.
En mijn DA heeft 2 zinnen gezegd wat mij altijd bij zou blijven:
De pony mag blij zijn dat ie zo mooi oud MAG worden. De meeste paarden MOGEN dat niet meer. (als in; tegenwoordig worden ze afgedankt als ze in de sport niet meer kunnen, blessures hebben of ouder worden)
Denk daar maar eens over na....
Precies dit ja. Weggooimentaliteit van tegenwoordig, bah bah bah. Oude mensen die mager zijn gaan we toch ook niet afmaken?
8nnemiek schreef:Ik zag het stuk vorige week al in de limburger staan (denk dat het om hetzelfde paard gaat, zelfde leeftijd, zelfde verhaal), en ik schrok ook van de foto. Zo hoort een paard er niet uit te zien, ook niet op die leeftijd. In de tekst stond dat ze het paard goed deden voeren met brood en fruit, maar het kwam op mij over als een oud boertje die toch niet helemaal weet wat hij doet. Geef het arme dier flink wat seniorenslobber en grote kans dat ie snel wat bijkomt.
gerlinda12 schreef:Wij hebben een pony van 39 op stal maar die is toch heel wat dikker.