Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
geerke schreef:Seventeen schreef:De menselijke topsporters eisen toch ook heel wat van zichzelf? Die trainen hun spieren tot het uiterste. Dat is met paarden ook zo, LDR is in mijn ogen niet eens zo heel slecht, indien goed uitgevoerd, en laat dat nou net het probleem zijn. LDR doe je ook absoluut geen 5x in de week, een uur lang
Ik vind Peta een organisatie die ik niet serieus kan nemen, vol met pennymeisjes.
topsporters zijn op relatief jonge leeftijd op.....sportpaarden ook,alleen zij worden gedwongen.
Seventeen schreef:Niet met je eens, zijn genoeg paarden die op 'latere' leeftijd afscheid nemen.
Painted Black; 18
Bonfire: 18
Salinero: 19
In de basissport gaan de meeste paarden op deze leeftijd er ook uit, vaak eerder omdat ze verpest zijn.
Seventeen schreef:De menselijke topsporters eisen toch ook heel wat van zichzelf? Die trainen hun spieren tot het uiterste. Dat is met paarden ook zo, LDR is in mijn ogen niet eens zo heel slecht, indien goed uitgevoerd, en laat dat nou net het probleem zijn. LDR doe je ook absoluut geen 5x in de week, een uur lang
Ik vind Peta een organisatie die ik niet serieus kan nemen, vol met pennymeisjes.
jirina schreef:Een paard dat niet wil, zal niet zo'n proef laten zien.Citaat:
Citaat:
Seventeen schreef:De paarden op dit topsportniveau hebben een heel andere instelling en karakter, om te winnen moet het paard WILLEN winnen, anders gaat het niet lukken.
Je kunt een paard tot een bepaald niveau dwingen maar niet op dit niveau.

arno8 schreef:Even de chronologie: een paard is behoorlijk zenuwachtig voor een wedstrijdje (wat een stom paard, zeggen we dan), berijder wil dat paard niet als een raket de ring in gaat en trekt zo hard aan het bit dat er bloed uit de mond komt (eigen schuld, stom paard), en helaas, door een stomme regel wordt de combinatie uitgebeld. Iedereen leeft mee met de arme berijder, die alleen maar dat stomme paard wat in probeerde te houden.
En nu is er opeens een stomme organisatie die zegt: hee, hoort dat wel? Bloed uit de mond van een paard? Moet dat niet eens nader worden onderzocht?
Wat een stelletje extremistische mafkezen zeg!
Cioccolato schreef:ingedebruijn schreef:
Alleen kiest de mens en het paard niet.
Voor een deel. Een paard dat niet wil, zal niet zo'n proef laten zien.

Julia86 schreef:Seventeen schreef:De menselijke topsporters eisen toch ook heel wat van zichzelf? Die trainen hun spieren tot het uiterste. Dat is met paarden ook zo, LDR is in mijn ogen niet eens zo heel slecht, indien goed uitgevoerd, en laat dat nou net het probleem zijn. LDR doe je ook absoluut geen 5x in de week, een uur lang
Groot verschil met menselijke topsporters: die kiezen hiervoor. Een paard wordt ertoe gedwongen. Geen keuze in training, in de spierpijn die dat teweeg brengt, de blessures etc...
Seventeen schreef:De menselijke topsporters eisen toch ook heel wat van zichzelf? Die trainen hun spieren tot het uiterste. Dat is met paarden ook zo, LDR is in mijn ogen niet eens zo heel slecht, indien goed uitgevoerd, en laat dat nou net het probleem zijn. LDR doe je ook absoluut geen 5x in de week, een uur lang
Seventeen schreef:geerke schreef:
topsporters zijn op relatief jonge leeftijd op.....sportpaarden ook,alleen zij worden gedwongen.
Niet met je eens, zijn genoeg paarden die op 'latere' leeftijd afscheid nemen.
Painted Black; 18
Bonfire: 18
Salinero: 19
In de basissport gaan de meeste paarden op deze leeftijd er ook uit, vaak eerder omdat ze verpest zijn.
Izzy19 schreef:Misschien kunnen ze meteen ook een klacht indienen tegen de organisatie voor het verplichten van deel te nemen aan de prijsuitreiking met eigen paard (waarvan de ruiter, EG in dit geval, weet dat het het paard alleen maar meer stress bezorgd). En misschien dan ook ineens tegen de dierenartsen & jury die Totilas fit hebben bevonden om deel te nemen.
Akkoord, Rath had dit zelf moeten voelen maar hebben we al deze extra's niet net om de paarden tegen de hebzucht van de mens te beschermen?
Babootje schreef:arno8 schreef:Even de chronologie: een paard is behoorlijk zenuwachtig voor een wedstrijdje (wat een stom paard, zeggen we dan), berijder wil dat paard niet als een raket de ring in gaat en trekt zo hard aan het bit dat er bloed uit de mond komt (eigen schuld, stom paard), en helaas, door een stomme regel wordt de combinatie uitgebeld. Iedereen leeft mee met de arme berijder, die alleen maar dat stomme paard wat in probeerde te houden.
En nu is er opeens een stomme organisatie die zegt: hee, hoort dat wel? Bloed uit de mond van een paard? Moet dat niet eens nader worden onderzocht?
Wat een stelletje extremistische mafkezen zeg!
Serieus? Heb je de kur uberhaupt wel gezien?
Kijk nog maar even waar Edward Gal zijn paard zo hard in de bek trekt dat het bloed hem door de mond loopt. Of..... zou het paard zich van de stress niet gewoon op zn tong hebben gebeten?
Ken geen ruiter die zo'n mooie meegevende en stille hand heeft als Edward Gal; ik durf te wedden dat jij je paard harder in de bek trekt dan hij![]()
https://www.youtube.com/watch?v=2ll9U-5ynCc
. Een paard bijt zichzelf niet zomaar op zijn tong. Niet alleen door stress, daar moet meer voor aan de hand zijn. Stress is een factor, maar om op de tong te kunnen bijten moet er een oorzaak zijn waardoor de kaken eerst van elkaar gaan. Anders blijven ze alleen op elkaar geklemd.Izzy19 schreef:Misschien kunnen ze meteen ook een klacht indienen tegen de organisatie voor het verplichten van deel te nemen aan de prijsuitreiking met eigen paard (waarvan de ruiter, EG in dit geval, weet dat het het paard alleen maar meer stress bezorgd). En misschien dan ook ineens tegen de dierenartsen & jury die Totilas fit hebben bevonden om deel te nemen.
Akkoord, Rath had dit zelf moeten voelen maar hebben we al deze extra's niet net om de paarden tegen de hebzucht of onkunde van de mens te beschermen?