Totilas komt definitief niet meer terug in de sport

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ff_stud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:39

tuurlijk gaat ie nog veel dekken, slimme woordkeuze om de fokkers happig te houden niet? ;)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:47

Ontzettend jammer dat Totilas op deze manier afscheid moet nemen van de sport. Ik had oprecht gehoopt dat MAR en Totilas nu de klik hadden gevonden en Totilas eindelijk weer fijn mee kon rijden in de top. Helaas...

En zo zi je maar weer, dit soort ellende kan iedereen overkomen. Ook met de beste dierenartsen, hoefsmeden, trainers, fysio's en miljoenen op de bank... Een paard blijft een paard. Een kwetsbaar dier met een eigen karakter en wil. En die enorme opgeblazen verkoop bedragen... Het blijft oppassen, want je ziet maar weer, voor je het weet is je investering in lucht opgegaan...

rixke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:59

jammer,begrijpelijk.
Alleen had ik voor deze geweldenaar een knallend afscheid gewild.
Maar goed,het is niet anders

nameless

Re: Totilas komt definitief niet meer terug in de sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 19:07

Had hem nog graag in Rio 2016 zien verschijnen, jammer van zo'n geweldig dier dat hij niet het afscheid krijgt die hij verdiend heeft. :(

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 19:14

Het komt niet onverwacht, helaas.
Jammer...

Bedankt voor alles Totilas! <3

leanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 19:34

Had hem idd ook nog graag in Rio gezien. Heel jammer voor ons, maar ik hoop toch het beste voor Totilas. Het zal bij Rath vast, op een of andere manier, ook wat druk van de ketel halen, maar natuurlijk voor hem ook (opnieuw) teleurstelling. Totilas had in ieder geval een waardiger afscheid verdiend.

Dat het tweede deel van zijn leventje in Duitsland er maar rooskleurig(er) uit mag komen te zien..
Dankjewel Totilas, voor alle mooie momenten

_/-\o_

bol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 19:40

Het gaat je goed wonder paard wat hebben we met zijn alle genoten van je BEDANKT
Een paard om nooit te vergeten

Klaas15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 19:48

FrNo schreef:
manubres schreef:
Heel erg jammer dat het sprookje geen goed einde kent...maarrr...misschien wel een heel goed einde voor Totilas...lekker in de wei....alhoewel...ik denk dat de stiefmoeder van Rath nog heel wat uurtjes met hem gaat doorbrengen onder het zadel :D

Tuurlijk hebben ze een keuze gemaakt tav de gezondheid van Totilas, maar ik denk echt dat er wel meer mee heeft gespeeld. Ik denk dat Sjef Jansen de handdoek in de ring heeft gegooid en gezegd dat het een gebed zonder einde is waar hij geen energie meer in wil steken. En alle "afgangen"/blessures van Totilas werken niet echt mee om de dek aantallen hoog te houden. Mensen moeten hem blijven onthouden als een legende anders dekt hij straks geen merrie meer.

Daarnaast heeft Rath nu een paar hele goede paarden staan (zoals Bretton Woods) waar hij ook hoge ogen mee kan gaan scoren en die nog niet een verleden hebben onder een topruiter, dus kan hij daar niet heel veel slecht bij doen.

Denk dat Rath zelf misschien ook wel blij is dat hij nu eindelijk rust heeft, al was hij misschien inmiddels wel gewend aan alle kritiek.

Verder vraag ik me af hoe familie Visser zich voelt...ene kant denk ik dat ze zich wel eens achter het oor hebben gekrabd met het gevoel van...was het allemaal het geld wel waard? Heb je het geld echt nodig dan zal het antwoord absoluut ja zijn, maar heb je het niet echt nodig dan was eeuwige roem toch ook wel heel mooi (en onbetaalbaar) geweest! Maar anderzijds kunnen ze ook denken dat ze een hele goede beslissing hebben genomen om Totilas te verkopen voordat hij al de blessures ging krijgen en niet meer in de topsport mee kon draaien....dat had onder Gal natuurlijk ook gekund.

Totilas was een droom...en tsja, dromen zijn bedrog blijkt wel weer....het is meer een nachtmerrie ...uhh...hengst geworden.

Ook ik denk dat Visser blij is dat hij voor de blessures verkocht is. Stel dat hij die onder Edward ook had gekregen, hadden ze nooit meer zoveel geld gekregen.

Ik denk dat hij gewoon de druk van Sjef niet aankon, hij heeft hem naar mijn mening gebroken.
Sjef maakt een paard of breekt een paard.(ik ken hem persoonlijk voor zijn tijd met Anky)

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 19:55

Tranen komen toch wel nu terug kijkend naar die tijd met Gal...wat een paard... Poeh

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 20:01

Ik weet in ieder geval dat hij bij 1 vrouw al 32000 euro verdiend heeft, want die zag ik net op facebook.
Ze heeft een merrie en die krijgt het 4e veulen van hem.

En iemand hier in de buurt heeft 2 merries drachtig van hem een dat wordt voor hun de 5e en 6e van Totilas, dus dat is 48000 euro.

Dat is al samen 80.000 euro. Pfffff gekte. Ik zou het er echt niet voor over hebben.
En 1 van die nakomelingen op facebook had wel heel toepasselijk verband om haar been.

rkvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 20:32

Ik denk dat er nog maar 1 plek is waar Toto naar toe wil en dat is de stal van Edward. Terug naar zijn oude vriend waar hij zich goed voelde.

bol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 20:51

rkvdh schreef:
Ik denk dat er nog maar 1 plek is waar Toto naar toe wil en dat is de stal van Edward. Terug naar zijn oude vriend waar hij zich goed voelde.

Was dat maar waar

xAntoinettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:00

Ik vraag me af hoe Edward zich hierbij voelt. Wat moet het moeilijk zijn om je 'eigen' topper, waar je zo'n hechte band mee had, zo af te zien takelen en eigenlijk triest aan zn pensioen te zien komen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:01

MiniMouse schreef:
Tranen komen toch wel nu terug kijkend naar die tijd met Gal...wat een paard... Poeh

:j

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:09

Sprookje met een bijzonder einde, dit kun je plaatsen hoe je wilt, meer woorden ga ik niet meer vuil maken aan het Gal Rath verhaal.

Super jammer maar niet onverwacht, zag het ook op het nieuws.. -O-

Ik hoop dat hij een fijn pensioen gaat krijgen en gewoon lekker de wei op mag, mooie veulentjes kan geven en misschien een paar mooie ritten.

Jammer dat hij misschien niet hét afscheid heeft mogen krijgen en niet meer op het niveau heeft mogen lopen aan het eind van zijn carriere. Misschien is het ook goed zo, voor het paard is het beter. Hoop dat de familie Rath dit ook kan accepteren.
Ik ga hem missen in de sport, het was toch een ster! Hopelijk mogen nog veel mooie paarden zijn voorbeeld volgen en net als totilas samen met zijn ruiter stralen in de ring! <3
Laatst bijgewerkt door aishcream op 18-08-15 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:10

xAntoinettex schreef:
Ik vraag me af hoe Edward zich hierbij voelt. Wat moet het moeilijk zijn om je 'eigen' topper, waar je zo'n hechte band mee had, zo af te zien takelen en eigenlijk triest aan zn pensioen te zien komen.

Als wij al tranen krijgen... ?
Drie keer raden:(

Hoop dat hij wat troost vind in Kleine Toto!
Das toch een groot deel en cadeautje van Totilas :)

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:22

Het lijkt net gisteren dat ik aan mijn beeldscherm gekluisterd zat om Totilas en Edward te zien. En als ik de filmpjes nu terugkijk en de muziek van de kür hoor... Wat een mooie momenten waren dat.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:34

Zag net op de Facebook van glock dat zij de eerst goedgekeurde zoon van Totilas op de veiling in verden hebben gekocht. Hopelijk krijgt Gal bij 1 van zijn nakomelingen hetzelfde gevoel als bij Totilas.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:38

leanR...mooie video, had ik nog nooit gezien...prachtig op de muziek van Elvis!...

Eigenlijk heb ik Totilas onder Rath 1 keer geweldig gevonden en dat was toen hij net in Duitsland was gearriveerd, maar toen zaten knoppen van Gal er nog op :o Toen kon ik het niet aanzien, maar nu vind ik dit wel de mooiste video onder Rath...

https://youtu.be/hpdDvTh-A7k

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:38

HorseTimeXL schreef:
Zag net op de Facebook van glock dat zij de eerst goedgekeurde zoon van Totilas op de veiling in verden hebben gekocht. Hopelijk krijgt Gal bij 1 van zijn nakomelingen hetzelfde gevoel als bij Totilas.

Dat bericht is al van 2013 en dat is Toto Jr.

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:39

HorseTimeXL schreef:

Glock heeft Toto Jr. al een tijdje in bezit.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:41

No tears here, hoor!
Sorry, maar echt niet.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:45

soloro schreef:
HorseTimeXL schreef:

Dat bericht is al van 2013 en dat is Toto Jr.

O excuus heb niks gezegd

vRhijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:58

leanR schreef:
Had hem idd ook nog graag in Rio gezien. Heel jammer voor ons, maar ik hoop toch het beste voor Totilas. Het zal bij Rath vast, op een of andere manier, ook wat druk van de ketel halen, maar natuurlijk voor hem ook (opnieuw) teleurstelling. Totilas had in ieder geval een waardiger afscheid verdiend.

Dat het tweede deel van zijn leventje in Duitsland er maar rooskleurig(er) uit mag komen te zien..
Dankjewel Totilas, voor alle mooie momenten

[ Video ]
_/-\o_

Toen toch niet kunnen denken dat nu, 7 jaar later het er zo voor zou staan :n
Als je dit filmpje ook vergelijkt met die van MAR, tijdens de persconferentie waar Totilas een paar keer in protest kwam, dat zegt genoeg.. -O-

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 22:28

Amigo_ schreef:
Glock heeft Toto Jr. al een tijdje in bezit.

Toto Jr. is ook nog eens Totilas x Desperados. (diezelfde Desperados die nu zilver in de kür haalde)
Dat moet met Edward toch fantastisch worden? Alleen zullen we daar nog een aantal jaar op moeten wachten.