Joolien schreef:Topsport is dierenmishandeling, dat is toch wel de juiste uitspraak vind ik zelf.
Zwart - Wit.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Percy schreef:Misschien moeten alle topsporters er maar mee ophouden. Inclusief Epke Zonderland, de voetballers, de zwemmers etc. want goed begeleid naar je top werken met plezier in het werk is oh zo slecht.
Soms zijn er rotte appels, soms zijn er inschattingsfouten maar laten we vooral iedereen over één kam scheren en er tegen aan gaan trappen. Dan kunnen de stokpaardjes weer van stal gehaald worden.
Percy schreef:Misschien moeten alle topsporters er maar mee ophouden. Inclusief Epke Zonderland, de voetballers, de zwemmers etc. want goed begeleid naar je top werken met plezier in het werk is oh zo slecht.
Soms zijn er rotte appels, soms zijn er inschattingsfouten maar laten we vooral iedereen over één kam scheren en er tegen aan gaan trappen. Dan kunnen de stokpaardjes weer van stal gehaald worden.
Electra63 schreef:Alleen de dressuur ligt erg onder vuur, door alle successen en aandacht in de media.
Joolien schreef:Op alle grote stallen worden er dagelijks paarden mishandeld op wat voor manier dan ook, daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken. Zolang organisaties als de KNHS en de FEI daar niks aan durven te doen omdat anders de sport kapot gaat, zal er weinig veranderen.
Huertecilla schreef:Zoals ik al schreef; gewoon verbieden.
Toon eerst maar aan dat het níet schadelijk is voor het welzijn, wat je wil uitspoken met dat dier.
sanne83 schreef:Hang er maar eens een teugeldrukmeter aan en uitsluiting bij meerdere keren een ophouding van meer dan 10 kg![]()
Dan heeft niemand het gedaan en kan er gewoon naar de data gewezen worden.
Huertecilla schreef:Hoog tijd voor omgekeerde bewijslast.
Toon maar aan dat wat je wil het welzijn van het paard níet schaadt en tot die tijd; verbóden.
Daar zal iedere díerenliefebber voor zijn. Dus ook elke Bokster die meer om het páárd geeft dan om de rest.
Het geneuzel hier over LDR is volstrekt rookgordijn. De discussie over welzijn betreft het héle welzijn. Van wei tot wedstrijd.
In een rapport van Wageningen aan de Minister in de vorige eeuw alweer!!! is paardhouden ethisch gelijk gesteld aan nertsenhouden.
Er kan een sterke argumentering gevoerd worden dat het modale rijpaard mínder welzijn heeft dan een nerts.
Ondertussen blijft de sector paard de enige zonder enige regulering....
M_D_H schreef:Dat ben ik met je eens HC.
Het gaat niet alleen om de LDR, het gaat om zoveel meer.
De vraag is dan, waar trek je dan de grens?
Gaat de overheid dan bepalen wat zij goed vinden voor mijn paard? En Gaat de overheid dan mee met de massa en voorbij aan het individu waardoor je uiteindelijk ook weer kans op welzijnsvermindering hebt?
Het is heel lastig om regels te maken voor ieder paard en iedere eigenaar terwijl niet ieder paard of iedere eigenaar hetzelfde is.
Dus de vraag is... Hoe ver wil je gaan?
M_D_H schreef:Gaat de overheid dan bepalen wat zij goed vinden voor mijn paard? En Gaat de overheid dan mee met de massa en voorbij aan het individu waardoor je uiteindelijk ook weer kans op welzijnsvermindering hebt?
Het is heel lastig om regels te maken voor ieder paard en iedere eigenaar terwijl niet ieder paard of iedere eigenaar hetzelfde is.
Dus de vraag is... Hoe ver wil je gaan?