Wim Ernes: "Oplossingen zoeken voor stress bij Undercover"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:03

Air schreef:
Ik vind het steeds weer opvallend dat er zoveel paarden van de Nederlandse ruiters heel heet en sensibel zijn, en ben er ook van overtuigd dat de manier van trainen daar een grote invloed op heeft.

Vind het ook apart dat hij stelt dat het niet te trainen is. Als dat zo was dan zou je het toch überhaupt al niet gaan proberen.

Dit heeft toch voor een groot deel echt met de in Nederland gebruikte bloedlijnen te maken

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:04

Air schreef:
Ik vind het steeds weer opvallend dat er zoveel paarden van de Nederlandse ruiters heel heet en sensibel zijn, en ben er ook van overtuigd dat de manier van trainen daar een grote invloed op heeft.

Vind het ook apart dat hij stelt dat het niet te trainen is. Als dat zo was dan zou je het toch überhaupt al niet gaan proberen.

Dit dus....en laat het nu net altijd Edje zijn die hét heethoofd onder de heethoofden onder z'n kont krijgt :+ Ik ben echt wel fan van hem hoor, daar niet van, maar zou hem toch zo graag eens op een normaal relaxed, happy paard zien de ring infietsen.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:08

Air schreef:

Zeker weten, ze willen de paarden tenslotte scherp aan de hulpen hebben. Sommige paaren kunnen daar denk ik beter mee om gaan dan andere, zoals bijvoorbeeld Lingh, Voice en hoe heet dat (Duits gefokte) paard met die mooie dikke staart ook alweer?
Ze zeggen altijd dat ze hun training aanpassen op het paard, maar wat ik ervan zie is dat toch vooral veel van hetzelfde. Een systeem dat kennelijk werkt. Maar misschien voor Undercover toch maar iets anders proberen dan maar?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:10

Abercrombie schreef:
Misschien moeten Edward en Fritsie maar eens komen trainen bij stal tops in Valkenswaard. Gaan wij met zn allen wel op de tribunes zitten en op verzoek juichen en klappen.

Ik bied mij aan als vrijwilliger :D

*\o/* Ik ook

Pandora2

Vur@ je onderschrift is heel treffend in dit geval :D

Sunrise_

Pandora2 schreef:
Air schreef:

Dit dus....en laat het nu net altijd Edje zijn die hét heethoofd onder de heethoofden onder z'n kont krijgt :+ Ik ben echt wel fan van hem hoor, daar niet van, maar zou hem toch zo graag eens op een normaal relaxed, happy paard zien de ring infietsen.

Tja hij had er zo een ;).

Bettine

Re: Wim Ernes: "Oplossingen zoeken voor stress bij Undercover"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:12

@vur; Romanov

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:17

Bettine schreef:
@vur; Romanov

Die bedoel ik ja. :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:18

En Romanov kwam net tekort voor de echte wauwfactor...een beetje scherpte heb je ook wel nodig volgens mij.

eiber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:35

Rare jongens, die (top) dressuurruiters. Blijkbaar is het een geaccepteerd fenomeen, dat je deze sport beoefend op paarden die mentaal onvoorbereid zijn op deelname aan een dergelijk groot evenement. Ze gaan liever chaos managen dan hun paard een degelijke voorbereiding te gunnen om hun werk goed te kunnen doen. Daar komt horsemanship om de hoek kijken. En dat is veel meer dan rijden.
Maar nee, dan ontwijken we liever de prijsuitreiking, gaan dan op een ander, van nature rustiger paard zitten of bouwen we gewoon die hele prijsuitreiking om.
En we rijden rustig verder in een proef, of ons paard nu al 20 keer heeft verteld dat het niet KAN luisteren omdat het bijna ontploft van de spanning. Afstappen is geen optie want ja, dan heeft zo'n ruiter ineens helemaal geen controle meer....over een band gesproken.
Ik snap er niets van, lintjes, regeltjes, geld, medailles, alles is belangrijker dan het paard.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:03

Hoe doen die Duitsers dat dan allemaal? Die hebben 2,5 jarige hengsten waar ze zo op kunnen staan, en zitten, zonder 1 verkeerde beweging? Undercover is natuurlijk wel een bloedpaard..

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:29

Afbeelding

Afbeelding

R en S jaargang een cyclus geleden kon dat nog prima mee.

kimberley12 schreef:
Hoe doen die Duitsers dat dan allemaal? Die hebben 2,5 jarige hengsten waar ze zo op kunnen staan, en zitten, zonder 1 verkeerde beweging? Undercover is natuurlijk wel een bloedpaard..

Foto's eerlijk van Facebook gehaald van hengstenhouderij Reilink. Hun hengst schalkhaar staat er ook tussen

eiber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:57

kimberley12 schreef:

Is een bloedpaard dan geen paard? Geen excuus, ieder paard kan voorbereidt worden op zijn taak.
Daar gaat het om. Niet vervelend bedoeld maar het uitgangsprincipe zou moeten zijn: don't avoid your problems but fix them. Als Undercover zo'n talent is, dan is het juist van belang dat dat talent kan schitteren. En dat kan alleen als het paard voorbereidt is op zijn taak, niet alleen fysiek, maar ook, juist in zijn geval, mentaal.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:00

Ayasha schreef:
Serieus? Heet dat wonderen verrichten?

Oh gut, nou wil me best anders uitdrukken hoor :D Dat dier ging bij het minste geringste al op haar rug liggen.

Ik ben het er verder mee eens dat bewust selecteren binnen de fokkerij in sommige gevallen flink zou schelen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:03

en wonderen verrichten is dat ze een paar wedstrijden gelopen heeft waar ze Gal op zn plek zette (want sisther pikte dat gezeik vanvoor niet) en toen ging ze de fokkerij in.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:04

Ayasha schreef:
en wonderen verrichten is dat ze een paar wedstrijden gelopen heeft waar ze Gal op zn plek zette (want sisther pikte dat gezeik vanvoor niet) en toen ging ze de fokkerij in.

Ben je niet in de war met Gribaldi? Want Sisther had geen problemen met 'gezeik van voor'. Dat was over het algemeen gewoon al een relnicht van zichzelf, ook onder andere ruiters trouwens. Dat had niets met Edward te maken verder.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:05

Niet? Ik heb anders gezien. :D
Sisther reed ie de relatief korte periode dat ie haar reed heel anders dan Gribaldi of Totilas. Omdat die gewoon achterover ging als dat was wat ie vroeg.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:09

Sisther kwam niet voor niets bij Gal. Dit karakter was bekend en daardoor ging Sisther naar Gal.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:17

Wel fijnal die oplossingen waar Edward uit kan kiezen:
- Tristan erbij roepen
- naar Riecky om te trainen
- Undercover naar Carl
- Horsemenship
- een tribune vol bokkers klappend bij StalTops
- andere ruiter voor Undercover
- politiepaardtraining/meedoen met Prinsjesdag

Ik hoop dat Ed meeleest, dan komt het vast goed in Rio :D :D

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:19

Electra63 schreef:
Wel fijnal die oplossingen waar Edward uit kan kiezen:
- Tristan erbij roepen
- naar Riecky om te trainen
- Undercover naar Carl
- Horsemenship
- een tribune vol bokkers klappend bij StalTops
- andere ruiter voor Undercover
- politiepaardtraining/meedoen met Prinsjesdag

Ik hoop dat Ed meeleest, dan komt het vast goed in Rio :D :D

Ik heb er nog een :+ http://www.confidenceequine.com/nl

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:26

LL, staat dat niet op de dopinglijst?

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:27

eiber schreef:
Rare jongens, die (top) dressuurruiters. Blijkbaar is het een geaccepteerd fenomeen, dat je deze sport beoefend op paarden die mentaal onvoorbereid zijn op deelname aan een dergelijk groot evenement. Ze gaan liever chaos managen dan hun paard een degelijke voorbereiding te gunnen om hun werk goed te kunnen doen. Daar komt horsemanship om de hoek kijken. En dat is veel meer dan rijden.
Maar nee, dan ontwijken we liever de prijsuitreiking, gaan dan op een ander, van nature rustiger paard zitten of bouwen we gewoon die hele prijsuitreiking om.
En we rijden rustig verder in een proef, of ons paard nu al 20 keer heeft verteld dat het niet KAN luisteren omdat het bijna ontploft van de spanning. Afstappen is geen optie want ja, dan heeft zo'n ruiter ineens helemaal geen controle meer....over een band gesproken.
Ik snap er niets van, lintjes, regeltjes, geld, medailles, alles is belangrijker dan het paard.

Nou ik weet niet maar paarden zoals undercover zijn echt niet een mentaal onvoorbereid paard hoor, net als andere paarden van de Nederlanders. Als undercover mentaal onvoorbereid is dan had op andere kampioenschappen continu in de stress gezeten. zowel uzzo Arlando en Johnson toonde ook maar geen klein beetje stress of spanning.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:29

Ik vind die van Prinsjesdag wel wat.
Maar dan is 1 ding zeker, dan hoeven mensen zich niet meer te laten zien met rotte tomaten om de boel te saboteren, want dat is zonde van je vrijheid en met dit soort paarden in de stoet weet je van te voren toch al, dat er gegarandeerd iets mis gaat.
Relschoppers zijn dan onnodig.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:29

Electra63 schreef:

*CONFIDENCE EQ staat niet op de FEI dopinglijst.

:D

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:30

Electra63 schreef:

Ben wel bang voor tactfouten en zwabberbenen met dat middel.
Dan kun je weddenschappen afsluiten bij welke wissel hij over zijn eigen benen struikelt.