Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Sonador schreef:Een dier wat zo extreem beweegt, en misschien niet goed zijn grenzen weet ...
Dat is wachten op blessures, ik kan mij een interview herinneren met Edward Gal over het trainen met Totilas. Ik geloof in de bit of de hoefslag, geen idee welk blad het was, maar die had ik speciaal om dat interview gekocht destijds.
Gal legde daarin uit dat Totilas van galopperen hield, en dat je eigenlijk om hem te onderhouden alleen maar grote voltes hoefde te rijden, en te draven in een pony drafje met losse teugels.
En dat in aanloop van een wedstrijd de training meer richting de oefeningen en beweging ging.
Dat deden ze altijd met zeer veel gevoel, want er werd gezegd: we zijn zo bang dat hij geblesseerd raakt, of zichzelf aantikt...
Ik had geen respect voor de rollkür waarmee hij getraind is, maar wel hoe ermee werd omgegaan!
Altijd happy (op 1 wedstrijd na) werklustig, volle trotse ogen, die nog meer gingen glimmeren als hij tijdens de proef een klopje van zijn Edward kreeg.
Vooral van die specifieke band kon ik genieten, omdat je dat zelf ook met je eigen paard nastreeft.
Het was niet zozeer de prestatie of manier van lopen (Ook al had hij een heel erg mooie piaffe) ...
Ik vind het zo jammer dat we al 5jaar niet meer dat dier hebben gezien, en ik snap waarom mensen het nog steeds bezig houd, Totilas is "eigendom" van het publiek geworden!
Rath was briljant op Sterntaler, en minder briljant op Totilas ....
Ik hoop dat hij zijn carrière, en reputatie kan redden met toekomstige toppers.
En hopelijk ontspant hij zich weer beetje, want de stress druipt van die man af.
Wat je ook van hem of zijn familie denkt, ze hebben alles gegeven.
Tendance schreef:Waarom belachelijk? Je hoeft het niet te doen......
Ik vond 2200 voor Cardento erg veel met een ook oudere merrie, die al eens gust was gebleven en koos dus voor zijn zoon Dakar van 800.
Maar belachelijk..... Nee hoor, alleen moet je het ervoor overhebben.
kimberley12 schreef:Tendance schreef:Waarom belachelijk? Je hoeft het niet te doen......
Ik vond 2200 voor Cardento erg veel met een ook oudere merrie, die al eens gust was gebleven en koos dus voor zijn zoon Dakar van 800.
Maar belachelijk..... Nee hoor, alleen moet je het ervoor overhebben.
Dus omdat hij Grand Prix loopt, moet je zoveel dekgeld vragen?? Beetje raar, Schockemohle hoopte zo zijn investering eruit te krijgen..Zijn de wereld hengsten die op het hoogste niveau lopen, en daar is het dekgeld ook niet zo hoog..
Sizzle schreef:In de renpaarden wereld kan een dekking nog wel 3x zo duur zijn.
Sizzle schreef:Bij KI komen weer kosten die je bij natuursprong niet hebt.
Volgens mij was de duurste renpaard dekking al over de 30.000 euro.
Dan heb je het echt niet over net kosten dekkend
LBLGypsyCobs schreef:Even puur hypothetisch:
Stel dat de blessure zodanig is dat hij niet meer mag dekken, starten of zelfs in de wei lopen.
Er liggen vast nog wel wat Totilasjes in de diepvries, maar als die voorraad niet meer aangevuld kan worden, zal de prijs per rietje dan niet omhoog gaan?
Zijn ze hem trouwens nog niet gaan klonen?
Sunrise_ schreef:Toch weet ik niet of het te wijten valt aan het al op jonge leeftijd Grand Prix lopen. Er zijn zoveel getalenteerde paarden die dat op jonge leeftijd doen. Nu tijdens het EK zag ik er al een aantal, die er wel degelijk erg ontspannen uitzagen. En volgens mij liepen Bonfire en Sali ook al op vrij jonge leeftijd Grand Prix, en hoe gezond zijn die wel niet (gebleven). Ik denk dat Toot gewoon heel veel pech heeft gehad, misschien toch veel gedekt en veel getraind. Of misschien heeft hij toch niet de bouw of het gestel om dit niveau voor langere tijd vast te houden. Het blijft giswerk.
Lienboon schreef:Ook een bijzonder kritisch artikel uit Duitsland... zegt genoeg... Zij vragen zich ook af hoe Totilas de ring in heeft kunnen komen...
http://www.sueddeutsche.de/sport/totila ... -1.2608840