Totilas in kliniek in plaats van Grand Prix Special *Update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:35

misschien was het een kwestie van buigen of barsten?In dit geval is het gebarsten.Ze hebben een risico genomen,misschien in de hoop dat hij er doorheen zou lopen?
Beetje naief gezien het toch wel vrij zware oefeningen zijn :7

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:36

N0a schreef:
Ja die stiefmoeder ziet haar 'winst' die ze uit Toot moest halen, als sneeuw voor de zon verdwijnen als hij niet start. Ze hebben zichzelf niet echt populair gemaakt de afgelopen tijden.

Winst?

Jij hebt echt geen idee he! Die stiefmoeder is vreselijk verzot op paarden, die ziet uberhaupt geen winst in paarden. Geld speelt geen enkele rol bij die familie.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:36

Naath86 schreef:
En tsjah, we kunnen het hem niet kwalijk nemen, wie weet hoe hij bij Gal had gelopen. Totilas presteerde al zo op zo'n hoog niveau op zo'n jonge leeftijd, misschien dat nu wel blijkt dat ie gewoon kapot is gereden. En ja, wie dat dan geweest is, Gal of Rath... Bij Gal was hij inderdaad ook niet altijd even rad..

Tja, je kunt speculeren wat je wilt, weten zullen we het nooit doen.
Leeftijd is overigens niet persé een struikelpunt - de hier zo bewonderde Carl Hester ( oh.. die is zoooo vriendelijk) was ook aanwezig met een jonkie in de GP - Nip Tuc is vlgs mij ook nog maar net 11 jaar

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:37

Zo zie je maar het is niet de ruiter het is niet het paard, maar de combinatie die je naar grotere hoogte kunt brengen!

R12312

geerke schreef:
ik denk maar een ding....arm paard.Staat straks te verkommeren in een hoekje van de stal omdat hij totaal economisch niet meer interessant is.Net als bij zoveel racepaarden in Amerika gebeurt.Nare wereld die paardenwereld.Lang leve de recreatie ruiter,die met een lang teugeltje door het bos hobbelt en daarna het paard weer lekker in de wei zet.

Dat je er niets van weet is niet erg, maar dat je dit soort domme uitspraken doet...............

geerke

yarrah schreef:
Raar, dat ze het nu pas zien. Als rij nu onregelmatig in de ring loopt heeft hij dat ook veel vaker in de trainingen gedaan.
Of,... "Ga maar rijden jongen ze zien het toch niet". Kijk, die schokkemohle heeft op het gebied van de paardenhandel en trainingen geen brandschoon verleden.

ach...hij is niet de enige hoor.Paardenwereld op dat nivo grenst aan Maffia praktijken.Voor zowel mens als dier.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:39

R12312 schreef:
geerke schreef:
ik denk maar een ding....arm paard.Staat straks te verkommeren in een hoekje van de stal omdat hij totaal economisch niet meer interessant is.Net als bij zoveel racepaarden in Amerika gebeurt.Nare wereld die paardenwereld.Lang leve de recreatie ruiter,die met een lang teugeltje door het bos hobbelt en daarna het paard weer lekker in de wei zet.

Dat je er niets van weet is niet erg, maar dat je dit soort domme uitspraken doet...............

nee ik weet er helemaal niets van....daarom heb ik al 35 jaar geleden afscheid genomen van deze praktijken.En ja...ik geloof als je het aan een paard zou vragen hij veel gelukkiger is met een bosritje.Maar velen verstaan hun paard niet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:39

Zo te horen maken bokkers nooit een inschattingsfoutje......
Vraag me af waarom er dan zo veel topics zijn als: mijn paard buigt niet, is hij stout of is er toch wat mis.

Ik snap heel goed dat ze hem het voordeel van de twijfel hebben gegeven.
Als hij niet gestart was dan was het probleem hooguit verlegd omdat er nog altijd geen duidelijkheid was.
Iedereen inkl. eigenaar heeft nu kunnen oordelen dat het toch te veel was en ze nemen nu correcte stappen.

Ik geef open en eerlijk toe dat ik ook ooit ergens gestart ben wat ik achteraf niet had moeten doen. Maar door de druk van de wedstrijd zag ik ik daarna eindelijk pas heel duidelijk wat het paard precies mankeerde, daarvoor was er alsmaar niet duidelijk de vinger op te leggen.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:40

R12312 schreef:
N0a schreef:
Ja die stiefmoeder ziet haar 'winst' die ze uit Toot moest halen, als sneeuw voor de zon verdwijnen als hij niet start. Ze hebben zichzelf niet echt populair gemaakt de afgelopen tijden.

Winst?

Jij hebt echt geen idee he! Die stiefmoeder is vreselijk verzot op paarden, die ziet uberhaupt geen winst in paarden. Geld speelt geen enkele rol bij die familie.

Als geld geen rol speelt, waarom is ze dan zo euforisch na zo'n proef waarin duidelijk te zien is dat het paard niet regelmatig is. Als hij bij de vet-check al met de hakken over de sloot er door komt, dan zeg je toch, sorry MAR, maar het wordt geen EK voor jou?

En bovendien ga je mij niet vertellen dat ze na het uitgeven van zo'n onwijze bak geld niet ook maar een klein beetje buikpijn hebt als het zo afloopt. Als het haar echt daadwerkelijk niet om het geld ging, dan had ze het arme dier een paar jaar geleden al met pensioen gedaan. En niet telkens weer geprobeerd om een rentree te maken...

Kendra

Netam89 schreef:
Zo zie je maar het is niet de ruiter het is niet het paard, maar de combinatie die je naar grotere hoogte kunt brengen!

Dat is inderdaad hopelijk de les die velen hier uit hebben getrokken en zullen trekken...

sc1990

Och ik vind het echt sneu. Had hem echt het beste gewenst.
Zelf denk ik eerlijk gezegd dat Toti al wat op zijn limiet zat hoor. We moeten ons de vraag stellen of ie met Edward wel nog steeds in de sport zou gelopen hebben, in plaats van zo opmerkingen te gooien over winst en etc.. Uiteindelijk draaide dit paard al op heel erg jonge leeftijd mee op dit niveau..

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:41

geerke schreef:
R12312 schreef:

nee ik weet er helemaal niets van....daarom heb ik al 35 jaar geleden afscheid genomen van deze praktijken.En ja...ik geloof als je het aan een paard zou vragen hij veel gelukkiger is met een bosritje.Maar velen verstaan hun paard niet.

Heb je ook op internationaal top niveau gereden dan?
Geloven is wat anders dan daadwerkelijk zo zijn.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:43

Kendra schreef:
Netam89 schreef:

Dat is inderdaad hopelijk de les die velen hier uit hebben getrokken en zullen trekken...

Onzin! Misschien als ie bij Gal was gebleven was er hetzelfde gebeurd.. Daar kunnen we niet over oordelen. Bij Gal liep hij ook wel eens onregelmatig, maar dat wilde niemand zien!
Laatst bijgewerkt door Naath86 op 14-08-15 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:44

Salinero was ook nog maar 9 toen hij Grand Prix liep. Op 10 jarige leeftijd olympisch kampioen. Dus leeftijd hoeft niet perse een oorzaak te zijn. Misschien is het wel een oude blessure wat een zwakke plek is geworden.

Maakt ook niet uit wie of wat de oorzaak is, maar ik hoop van harte dat hij voldoende hersteld en een waardig pensioen krijgt.

Anoniem

Re: Totilas in kliniek in plaats van Grand Prix Special

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:48

He wat zonde. Zo jammer dat ze niet kunnen schitteren zoals ze wilden. Maar fijn dat de eigenaren hun verantwoordelijkheid nemen en hem goed laten doorlichten. Echt zo zonde...

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:49

Ze zullen echt niet van het geld balen maar meer van de "afgang" dat ze zo'n paard het management niet hebben kunnen bieden om hem naar behoren te laten functioneren. Daarmee wil ik niet zeggen dat ze het fout hebben gedaan. Misschien in het begin dingen niet zo handig aangepakt door niet in te gaan op de aangeboden hulp van team Gal. Ik denk dat het een samenloop van omstandigheden is. Het is heel treurig voor zo'n paard zo zijn sportcarrière te moeten beëindigen. Vingertjes wijzen, heeft geen enkele zin. Het zijn levende dieren en niemand had dit zo gewild. Ik denk dat alle betrokken partijen van vroeger en nu er al genoeg kopzorgen en buikpijn van hebben. Maar wie zegt dat het een veel rooskleuriger einde had gehad als die niet verkocht was dus dat is alleen speculeren. We moeten ons verlies nemen, fenomeen Totilas is niet meer. Tijd om dit te laten rusten.

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:49

Citaat:
Onzin! Misschien als ie bij Gal was gebleven was er hetzelfde gebeurd.. Daar kunnen we niet over oordelen. Bij Gal liep hij ook wel eens onregelmatig, maar dat wilde niemand zien!

Door hebzucht, macht en arrogantie is Totilas nooit meer geworden wat hij was samen met Edward. Dit bewijst eens en voor altijd 'n combinatie kun je niet zomaar even worden... het is er of het is er niet.
Laatst bijgewerkt door Netam89 op 14-08-15 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Niobe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:50

Het is niet eerlijk om de vinger te wijzen naar de ruiter of eigenaars, de FEI had via de vetcheck gewoon moeten kunnen aangeven dat Totilas misschien toch nog niet klaar was voor het EK, die instantie dient daar toch voor ook, het belang van het paard, en niet voor de commerciële kant van het paard gegaan ( dat vele mensen willen, daarmee bedoel ik Totilas in de ring terug zien ). Want dat lijkt mij duidelijk wat er hier gebeurd is, en eerlijk gezegd ik betreur dat, als er geen unanieme gelijk mening is in de vetcheck dan start je toch niet, zeker niet op zo'n niveau...

Hubbels

Re: Totilas in kliniek in plaats van Grand Prix Special

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:52

Houdt de ellende rondom die arme dier nou nooit op, zo zonde allemaal

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:52

Netam89 schreef:
Citaat:

Door hebzucht, macht en arrogantie is Totilas nooit meer geworden wat hij was samen met Edward. Dit bewijst eens en voor altijd 'n combinatie kun je niet zomaar ff worden... het is er of het is er niet.

En toch vond ik ze de laatste wedstrijd een hele goede combi en daar waren velen het toen mee eens. Dat hij nu kreupel loopt, heeft volgens mij niks te maken met het wel of geen combi zijn. Ook de proef van gisteren was geen slechte proef, ja hij liep onregelmatig maar er zaten verder geen fouten in.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:53

Netam89 schreef:
Citaat:

Door hebzucht, macht en arrogantie is Totilas nooit meer geworden wat hij was samen met Edward. Dit bewijst eens en voor altijd 'n combinatie kun je niet zomaar ff worden... het is er of het is er niet.

de hebzucht kun je ook van toepassing laten zijn op de vorige eigenaar van totilas...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:54

R12312 schreef:
N0a schreef:

Winst?

Kom jij daar elke week op de koffie ofzo?

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:54

Netam89 schreef:

Het kan wel groeien, maar inderdaad zijn een goed paard en een goede ruiter niet genoeg - het moet ook bij elkaar passen. Ongeacht hoe het paard bij Gal liep zal niemand ontkennen dat de combinatie met Rath minder succesvol was dan verwacht. Bij springpaarden is dat toch wat anders (zie bv. ook de ruiterwissel op grote kampioenschappen, bij dressuurruiters niet aan de orde).
Laatst bijgewerkt door Kendra op 14-08-15 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:55

Ik vind het heel vreemd (en discutabel) dat het Duitse jurylid Katrina Wust (ik kàn toch echt niet de enige zijn die daarbij aan Conchita Wurst denkt?? :+ ), die in het artikel als 'hoofdjury' genoemd wordt maar gisteren helemaal niet bij C zat, eerst zou beslissen dat hij wél door de vetcheck mag, en hem dan de op één na laatste punten geeft.

Bedoel, zonder Totilas hadden de Duitsers ook hun medaille wel gehad (in ieder geval met de punten die gereden zijn nu), vind dit een behoorlijke aanfluiting naar de FEI toe eigenlijk...
Zoals gezegd: een paard dat op de tong bijt, of tegen een hekje loopt en wat bloed heeft (ik heb het niet gezien, die uitsluiting, maar het leek niet zo dramatisch zoals ik het hier op bokt las), wordt uitgesloten. Maar een paard dat mank is niet. Raar.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:55

Arm dier, arme Rath en arm team.

Gooi Totilas lekker op de wei en laat hem nu maar eens genieten. Dier heeft al zo hard gewerkt.