EK Aken: Rath niet tevreden met puntentelling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:47

dushishoeve schreef:
R12312 schreef:
Ik moet echt onwijs lachen hier. Iedereen valt over dat Totilas ongelijk in het achterbeen was ( want bij kreupelheid had hij die fantastische laatste lijn niet zuiver kunnen lopen) wat hij bij Edward ook al was, alleen had die zoveel druk op de ketel dat je het minder zag.

Maar nog erger, Johnson is ook ongelijk! Vandaag minder, maar eerdere wedstrijd was hij vreselijk ongelijk in het achterbeen. En daar hoor je niemand over. Hoezo chauvinistisch :+ :+

En sowieso kon je vandaag en gisteren heel wat vrachtwagens vullen met paarden die ongelijk over de benen waren.

Dankje ... eindelijk iemand die het snapt ...

Er is al 2 keer een link geplaatst met een artikel waarin staat dat MAR geluk had dat hij door de vetcheck heen is gekomen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:48

Waar maken jullie je nu allemaal druk om? Een proef is zo goed als de jury hem beoordeeld. En deze jury beoordeling was een aanfluiting. En niet alleen deze. Dáár moeten jullie je druk over maken.

Dat Rath teleurgesteld is is begrijpelijk. De emotie van het eerste moment, zeker gesteund door het gejuich van het publiek, trainer en ouders.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:49

Sommige juryleden ....ze punten dus alleen omdat ze totilas zien.
Jammer.....je hoorde het nog weleens maar zelfs op dit niveau.

Hoop dat rath en zijn aanhang en de jury ook nog eens wat terug kijken.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:50

Finliox schreef:
Er is al 2 keer een link geplaatst met een artikel waarin staat dat MAR geluk had dat hij door de vetcheck heen is gekomen.

De media zegt zoveel, ik was er niet bij, dus ik heb geen idee. Enige wat ik wel weet, is dat ik de media niet blindelings geloof.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:51

janderegelaa schreef:
Waar maken jullie je nu allemaal druk om? Een proef is zo goed als de jury hem beoordeeld. En deze jury beoordeling was een aanfluiting. En niet alleen deze. Dáár moeten jullie je druk over maken.

Dat Rath teleurgesteld is is begrijpelijk. De emotie van het eerste moment, zeker gesteund door het gejuich van het publiek, trainer en ouders.

Precies!

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:54

Van een puntenverschil van bijna 10% kan niemand blij worden, dan mag daar in mijn ogen echt wel iets van gezegd worden. Dat is normaal dat je daar als ruiter teleurgesteld door bent.

Ik ben blij dat hij er terug was. Hij is de proef met een paar valse noten begonnen, maar naarmate de proef vorderde vond ik het echt wel goed (behalve de uitgestrekte draf). Er is zeker nog werk aan de winkel, maar ik ben blij dat ze er terug stonden.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:55

janderegelaa schreef:

Daar ben ik het absoluut mee eens. De jurering van de laatste Duitse dame vond ik weer enorm overgewaardeerd en die van Johnson dan weer tegenvallen.

Maar ik denk dat je dat altijd wel houd. Je hebt een gevoel na het rijden van je proef en je verwacht een bepaald aantal punten. Als dat dan anders is dan je verwacht had, ja dan baal je (of niet :P ).
Alleen is het niet zo slim om je hierover publiekelijk te uiten in het geval van een topruiter. Of je nou Rath of Gal van de achternaam heet, daar vallen mensen over omdat het een blijk is van onsportief gedrag.

BrechtCarlos

Re: EK Aken: Rath niet tevreden met puntentelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:57

Heeft iemand misschien een link waar het filmpje van de proef te zien is?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 21:00

http://www.faz.net/aktuell/sport/mehr-sport/reiten/totilas-ist-bei-der-reit-em-nicht-in-topform-13749237.html

Voor wie er geen Duits kan een stukkie vertaald:
Citaat:
Zelfs vóór de verschijning van Totilas was er sprake van geruchten dat het paard, na een lange medische geschiedenis, problemen met het linker achterbeen had. De conclusie van de veterinaire controle op dinsdag, dat het besluit dat Totilas was gezond genoeg voor EM, was niet unaniem. Een van de twee dierenartsen pleitte voor een follow-up, maar werd overruled door een andere dierenarts en twee juryleden.

Katrina Wüst, voorzitter van de raad van rechters zou in ieder geval het laatste woord hebben gehad. "Ik bekeer het paard niet om het te kopen" zei ze, "maar alleen om te beoordelen of het 'fit to compete' was." De ongelijke stappen in het onderzoek, vooral merkbaar in de uitgestrekte draf, werden door de jury niet als zodanig slecht beschouwd, om af te zien van deelname, het was de verantwoordelijkheid van de Juryvoorzitter.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 21:02

In het duitse intervieuw met Rath geeft hij aan de proef terug gekeken te hebben en zelf ook te zien dat Totilas links achter niet taktzuiver loopt. En dat ze moeten gaan kijken wat daarvan de oorzaak is.
Direct na de proef zullen er ook voor hem veel emoties zijn geweest --> domme opmerkingen. In het intervieuw reageert hij een stuk reeeler imo.
Ze geven in dat intervieuw ook al aan dat de onregelmatigheid en de plek waar de verschillende jury leden zaten een groot deel van de % verschillen kan verklaren trouwens.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 21:02

Sharonaa_ schreef:
Pardon?

Paard was niet rad.

Paard was niet Rathhh idd :')

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 21:03

R12312 schreef:
Peelie schreef:
Enne, over het katten van MAR. Iemand van het wedstrijdsecretariaat heeft mij een keer gevraagd hoe mijn wedstrijd was gegaan. Ik vond mijn punten te laag "maarja, wat kan ik er aan doen. Het is nou eenmaal een jurysport." bleek datver een jury bij zat, kreeg ik nog bijna een OW ook... Zou MAR nu ook een waarschuwing krijgen?

Hahaha je hebt je toch niet echt wijs laten maken dat een jury jou een OW mag geven omdat je het niet eens bent?

De organisatie wilde vervelend doen en het rapport zou al bij de KNHS gelegen hebben. Omdat ik, zo gezegd, een official in functie had beledigt (ofwel de jury die er bij aan tafel zat. Hij was nieteens de gene die mijn proef had beoordeeld. Dus waar hij over zeurde?)

Maargoed. Dat is niet onderwerp van dit topic. Het ging me er meer over over het "katten" van mar. Al zou ik er ook niet happy mee zijn :P

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 21:09

Mar is ook maar een mens.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 21:15

blij dat ze zelf achteraf ook zien dat hij niet regelmatig was, maar zou verwachten dat hij het ook wel had kunnen voelen. Die uitgestrekte draf kreeg ik zelfs pijn van omdat Totilas het echt niet trok. En op veel andere momenten zag je het in veel mindere mate. Mogelijk is de blessure nog niet zo goed hersteld als ze zouden willen of komt hij nog ernstig kracht te kort. De vorige wedstrijd viel het me niet zo op dus wellicht iets overbelast geraakt in aanloop naar dit kamioenschap?

Toen die punten maar niet in beeld kwamen begon ik me al af te vragen of ze aan het discussieren waren of hij uitgebeld moest worden nav die uitgestrekte draf. Hij leek echt kreupel.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 21:15

BrechtCarlos schreef:
Heeft iemand misschien een link waar het filmpje van de proef te zien is?

Staat op pagina 1 of 2 van dit topic

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 21:17

Airborn schreef:
In het duitse intervieuw met Rath geeft hij aan de proef terug gekeken te hebben en zelf ook te zien dat Totilas links achter niet taktzuiver loopt. En dat ze moeten gaan kijken wat daarvan de oorzaak is.
Direct na de proef zullen er ook voor hem veel emoties zijn geweest --> domme opmerkingen. In het intervieuw reageert hij een stuk reeeler imo.
Ze geven in dat intervieuw ook al aan dat de onregelmatigheid en de plek waar de verschillende jury leden zaten een groot deel van de % verschillen kan verklaren trouwens.

Lijkt mij logisch, en ze zullen na het terugzien van de beelden ook niet meer piepen denk ik ;)
Dikke kans dat ze hem terugtrekken......

Rath lijkt mi ook niet de gevoelsruiter die voelt of Toot af en toe een slag in het wiel heeft :o

Het was ook niet de hele proef kommer en kwel, LA onregelmatig-en krachtverlies was ook niet in alle onderdelen waar te nemen, hij liet ook wel mooie dingen zien.
En de jurypositie is ook afhankelijk van de waarneming, recht van voor is het natuurlijk lastiger waar te nemen dan van de zijkant.

http://results.aachen2015.de/show/7/eve ... result/31/

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 21:26

Dat Matthias teleurgesteld is, is vooral zijn probleem.
De jury heeft geoordeeld en die protocollen kun je achteraf in alle rust gaan analyseren.

Nu is het een sport om blijmoedig vooruit te kijken en weer voluit te gaan.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 21:29

terechte onvoldoendes. Diegenen die laag uitkwamen hebben gewoon echt lager gepunt bij duidelijke fouten en onregelmatigheden.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 21:36

Goed hij kreeg dan ook 4en voor oefeningen waar hij duidelijk niet RAD was.

Maar ik zou vooral ook HEEL zuur zijn als ik een voor mijn gevoel fijne proef neerzet en ik krijg een lagere score dan gedacht + 10% verschil. (Nu was de jury bij de H overal anders). Ik was dan ook erg zuur geweest. Over het algemeen vond ik dit geen proef met grote fouten :n

Was ook een ruiter die een gehele overgang niet maakte, die heeft ook geen 1 gehad.. Jury heeft wat afwijkingen gehad (H) waar eigenlijk wel naar gekeken moet worden OF een andere manier van jureren, ga dan maar wegstrepen..

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 21:38

Misschien hadden ze toch beter Gal kunnen kopen dan Toto...

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 21:48

janderegelaa schreef:

Eens.
Ik heb net zijn proef bekeken. De Duitse commentator vond ik zeker niet superlovend spreken, die noemde het taktprobleem een aantal keer en hij is zeker geen leek. Nee, ik vond hem in de uitgestrekte draf ook niet helemaal lekker gaan. Daarnaast maakte hij toch een paar fouten. De eners ging al mis bij de eerste wissel en die wordt twee keer beoordeeld. De piaffe was teveel teruggereden. Je zag hem in de eerste piaffe een pas achterwaarts gaan. Bij de tweede ook, bij de derde had hij hem beter. Overall kan je zeggen dat hij hem in de piaffe te weinig voorwaarts had. In het eerste gedeelte van de galop had hij hem naar mijn idee juist weer te voorwaarts en een tikkie te weinig verzameld. Als je dan al deze punten in ogenschouw neemt, vind ik de score wel terecht.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 21:55

Anoli schreef:
Het viel mij inderdaad op dat het filmpje op youtube erg haperde, maar goed zuiver leek het dier ook niet te lopen. Tegenvallende punten kunnen altijd gebeuren, juist een mooi moment om dan als volwassen persoon te reageren en te denken "ok volgende keer beter". Nu komt ie in mijn ogen een beetje als een verwend jongetje over.

Precies dat. Een paard hoort in mijn ogen ten alle tijden gewoon zuiver te lopen. Maar goed ik ben geen grand prix ruiter dus daar zal ik verder niet over oordelen. T is lijkt haast van 'maar t is totilas dus die hoor je niet laag te scoren'

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 22:04

R12312 schreef:
Kendra schreef:
Bijna 10% verschil blijft wel veel....
Maar het is gewoon onverstandig om direct na de proef te gaan katten - zeker niet in deze situatie.

Anky deed dat regelmatig, Adelinde heeft dat gedaan.

Maar als Mar het zegt......................OEH!!

Niks OEH, maar onverstandig - dit is nog maar de eerste proef...

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 22:05

Ach hij is ook maar een mens met emoties, weg zeggen allemaal wel eens iets waar we lager spijt van hebben. Ik denk dat er op die jongen zo'n druk zit, veel meer dan wij ooit mee zullen maken.

Zonde van de spanning die eraf straalt, maar goed dat ze weer zijn gestart. Ook jammer dat toot onregelmatig was, maar verder wordt ik nog steeds gelukkig van hem om naar te kijken.

Edward gal blijft voor mij nummer 1, Mar doet het echt niet verkeerd, laat hem lekker balen, wij schreeuwen ook moord en brand als we worden afgekraakt door een jury, dan snapt die jury er niks van ;)

Hoop dat ze lekker doorgaan en steeds meer een combinatie worden. Ik reed ook niet in 1 jaar grand prix met mijn paard, sterker nog ik zal nooit gp rijden :D

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 22:14

sallandval schreef:
http://www.faz.net/aktuell/sport/mehr-sport/reiten/totilas-ist-bei-der-reit-em-nicht-in-topform-13749237.html

Voor wie er geen Duits kan een stukkie vertaald:
Citaat:
Zelfs vóór de verschijning van Totilas was er sprake van geruchten dat het paard, na een lange medische geschiedenis, problemen met het linker achterbeen had. De conclusie van de veterinaire controle op dinsdag, dat het besluit dat Totilas was gezond genoeg voor EM, was niet unaniem. Een van de twee dierenartsen pleitte voor een follow-up, maar werd overruled door een andere dierenarts en twee juryleden.

Katrina Wüst, voorzitter van de raad van rechters zou in ieder geval het laatste woord hebben gehad. "Ik bekeer het paard niet om het te kopen" zei ze, "maar alleen om te beoordelen of het 'fit to compete' was." De ongelijke stappen in het onderzoek, vooral merkbaar in de uitgestrekte draf, werden door de jury niet als zodanig slecht beschouwd, om af te zien van deelname, het was de verantwoordelijkheid van de Juryvoorzitter.

Oftewel: iedereen ziet het, maar niemand heeft de ballen om te zeggen dat dit niet kan en mag en hem naar huis te sturen.