Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Want zo'n hond heeft mij toen ik 10? was dus aangevallen en in m'n hoofd gebeten toen ik mijn verzorg shet aan het poetsen was in de wei. Wat nou "jachtinstinct" dit kunnen ze er dus ook mee doen. Mij is dit dus overkomen en ik had heel wat hechtingen in mijn hoofd. Eigenaar heeft de hond laten afmaken, en terecht. Zo hoort dat met honden die zonder pardon dieren of mensen aanvallen daar ben ik heel simpel in. Dus denk na voor jullie die onzin uitkramen want een hond die aanvalt is extreem eng en pijnlijk op zo'n moment. Ik was doodsbang kan ik wel zeggen. Dus ja, afmaken die handel. Arme pony!
. Ik zou ook mijn verantwoordelijkheid hebben gepakt en mijn hond af laten maken. Mijn broer heeft helaas om dezelfde reden (alleen had zijn hond nog niemand verwond, maar hij werd te onbetrouwbaar en gevaarlijk) moeten afmaken. Dit soort ongelukken moet je gewoon niet willen. Levensgevaarlijk voor mens en dier dit soort honden en dat vond de eigenaar gelukkig ook. .Citaat:De staffordshire-bulterriër is een middelgroot, kortharig hondenras, dat oorspronkelijk gefokt werd voor het stieren- en berengevecht
. kimmie261 schreef:Pluttersput schreef:Wat ik apart vindt is dat mensen het over jachtinstinct hebben. Deze honden zijn daar zeer zeker niet op gefokt, en ik vind ook niet dat je ze daar onder mag schuiven. Jachtinstinct zit in de Drentse patrijs, de Jack Russel, en nog een hand vol. Maar deze niet. Dit zijn vechthonden. Dat is een heel ander instinct dan een jachtinstinct.
Heel triest dat het is gebeurd, dat zeker. Knap dat de eigenaresse de keus heeft gemaakt en kan garanderen dat het nooit meer gebeurd. Egaal wat voor hond het was, maakt niet uit. Ik vind het een knappe beslissing, en ik zou denk ik wel hetzelfde hebben gedaan
natuurlijk hebben die honden en jachtinstinct,kijk daar gaat het al mis,als mensen niet beseffen dat élke hond een jachtinstinct heeft ,de 1 in een wat hogere mate als de ander,maar een hond is en blijft een jager in genen...
en ik weet niet hoe groot de pony was,maar als het een shetje was dan is zo'n paardje niet zo heel veel groter als een schaap...mijn shetten zouden mijn honden ook echt met gemak dood bijten ,zoveel schelen die niet kwa formaat nl...
newt,nee een kat heeft een eigenaar,die heeft voor zijn HUISDIER gekozen,en moet gewoon zorgen dat deze geen huisdieren van andere mensen dood bijt welke ook nog eens op eigen terrein van die mensen zitten,nogmaals gaat mij niet om wilde muizen enz,maar wel dieren die veilig in een tuin zitten en welke vermoordt worden door andersmans huistijgert onder het mom van "das natuur "of zoals ik nu lees "kat is eigen baas" ,dat is in mijn ogen nl totaal niet anders als dat deze hond de pony gegrepen heeft... nl : 'iemands huisdier vermoordt iemands huisdier'
je zorgt maar gewoon dat jouw gekozen huisdier andermans dieren geen kwaad kan doen... en bij deze hond heeft de eigenaar zwaar gefaald,klopt,maar ik had mijn hond niet af laten maken...had wel andere maatregelen genomen ,maar dood maken...neh...
chimello schreef:Voor alle mensen die zeggen ik zou m'n hond er niet voor afmaken, super hoor!Want zo'n hond heeft mij toen ik 10? was dus aangevallen en in m'n hoofd gebeten toen ik mijn verzorg shet aan het poetsen was in de wei. Wat nou "jachtinstinct" dit kunnen ze er dus ook mee doen. Mij is dit dus overkomen en ik had heel wat hechtingen in mijn hoofd. Eigenaar heeft de hond laten afmaken, en terecht. Zo hoort dat met honden die zonder pardon dieren of mensen aanvallen daar ben ik heel simpel in. Dus denk na voor jullie die onzin uitkramen want een hond die aanvalt is extreem eng en pijnlijk op zo'n moment. Ik was doodsbang kan ik wel zeggen. Dus ja, afmaken die handel. Arme pony!
. Ging gelukkig goed. Geryon schreef:Zo'n hond? De hond heeft een pony gebeten, geen mens. Niets met jouw situatie te maken dus.
Tobbes schreef:Geryon schreef:Zo'n hond? De hond heeft een pony gebeten, geen mens. Niets met jouw situatie te maken dus.
Die hond heeft pony vermoord, een hond die dat zo kan doen is het vermoorden van een mens kinderspel. Denk dat ook reden is waarom dier af is gemaakt. Nu pony uit niets aangevallen en vermoord, volgende keer buurman of familie lid die op visite is.... moet niet aan denken.
santusha schreef:Menssen dit is verschrikelijk voor die pony's maar niet gelijk zeggen van het is zon bulldog bla bla onzin elke hond kan een pony dood bijten maar deze had ze niet moeten laten los lopen
Geryon schreef:Tobbes schreef:Die hond heeft pony vermoord, een hond die dat zo kan doen is het vermoorden van een mens kinderspel. Denk dat ook reden is waarom dier af is gemaakt. Nu pony uit niets aangevallen en vermoord, volgende keer buurman of familie lid die op visite is.... moet niet aan denken.
Voor alle grote honden en vechthonden is het vermoorden van een mens sowieso al kinderspel.
Een ander dier is voor een hond echt heel anders dan een mens. Je hoeft niet bang te zijn voor een hond die andere dieren aanvalt. Honden die de volgende keer een buurman pakken, zijn echt uitzonderingen.
Froukje schreef:Misschien ligt het aan het feit dat wij inmiddels al voor bijna 10.000€ schade hebben gehad doordat andere mans honden onze schapen dood gebeten hebben, maar ik kan er met mijn hoofd niet bij dat er mensen zijn die dat normaal vinden omdat dat hun 'instinct' is.
Maar goed, ik ga die discussie niet aan. Want daar worden we het never nooit niet over eens.
Women2 schreef:Iedereen heeft het nu over respect voor de eigenaar, maar de eigenaar was op de hoogte van alle eerdere akkefietjes, en dan als nog je hond los laten... Dan neem je bewust een onverantwoord risico.
Duhelo schreef:Froukje schreef:Misschien ligt het aan het feit dat wij inmiddels al voor bijna 10.000€ schade hebben gehad doordat andere mans honden onze schapen dood gebeten hebben, maar ik kan er met mijn hoofd niet bij dat er mensen zijn die dat normaal vinden omdat dat hun 'instinct' is.
Maar goed, ik ga die discussie niet aan. Want daar worden we het never nooit niet over eens.
volgens mij is er hier niemand die het normaal vind dat hun hond kuddes schapen uitmoord.
maar. stél dat mijn hond ooit bij schapen raakt en er doodbijt. dan laat ik haar daarom niet inslapen. want jagen is puur haar instinct. kan dat beest niks aan doen
het is wel MIJN schuld dat ze de kans kreeg om bij de schapen te raken (kennel niet in orde, niet aangelijnd, niet onder appél, effe niet opgelet,noem maar op). moet de hond daarom boeten? imo niet. uiteraard zou ik zorgen dat alle schade vergoed wordt (en daar schort het vaak, de verantwoordelijkheid dat mensen wel of niet nemen).
en dat hond niet meer er bij kan...
Women2 schreef:Ter extra info:
Deze hond heeft al meer op zijn kerfstok.
Voor een paar weken geleden kwam mijn buurvrouw (vrouw van 33, opgeleid in de dierverzorging en werkt veel met honden) deze hond ook tegen. De hond liep los, de eigenaar loopt in de buurt, ze passeert de hond en uit het niets vliegt hij naar voren en beet haar in haar arm. Geen grote schade, 4 gaatjes in haar arm en een tetanusprik rijker, maar toch.
Eerder de week hadden mensen die met hun eigen hond aan het wandelen waren de betreffende hond al heel agressief zien reageren op de koeien die daar in het gebied lopen.
En er gaan nog wel wat dingen over deze hond rond.
Iedereen heeft het nu over respect voor de eigenaar, maar de eigenaar was op de hoogte van alle eerdere akkefietjes, en dan als nog je hond los laten... Dan neem je bewust een onverantwoord risico.
Tobbes schreef:Geryon schreef:Zo'n hond? De hond heeft een pony gebeten, geen mens. Niets met jouw situatie te maken dus.
Die hond heeft pony vermoord, een hond die dat zo kan doen is het vermoorden van een mens kinderspel. Denk dat ook reden is waarom dier af is gemaakt. Nu pony uit niets aangevallen en vermoord, volgende keer buurman of familie lid die op visite is.... moet niet aan denken.