Anky van Grunsven opgenomen in EK reiningteam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Re: Anky van Grunsven opgenomen in EK reiningteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 18:09

Tja heel het leven hangt aan elkaar van jammer dat een ander dit of dat wel kan betalen en jij niet. Zou daar niet teveel focus op leggen, dan word je erg ongelukkig.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 18:11

chimello schreef:
Ik zal bokt wel over me heen krijgen maar ik kan me haast niet voorstellen dat er geen betere ruiters zijn die in haar plaats kunnen gaan... Volgens mij heeft ze dankzij haar naam al veel mee. Nu is de western sport sowieso al een waar je geld moet hebben maar ik vind het gewoon sneu dat ruiters die het "meer" verdienen zo niet gekozen worden omdat haar plek al gekozen was. Op dit niveau rijd je gewoon niet op zo'n korte tijd... Ze laat het lijken alsof western maar even gedaan wordt terwijl je met dressuur ook echt jaaaaren bezig bent om de top te bereiken en zo lang is ze nu ook weer niet bezig. Maar verder vind ik wel dat ze het echt al ver geschopt heeft en haar paard is heel gaaf. Veel mooier dan ons Quarter oudje :')

Kan aardig met je mening meegaan. Maar dit kunnen we Anky niet verwijten toch. De keuzeheren en dames hebben besloten dus die doen het niet goed/eerlijk dan.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 18:12

Zonnetje81 schreef:
Tja heel het leven hangt aan elkaar van jammer dat een ander dit of dat wel kan betalen en jij niet. Zou daar niet teveel focus op leggen, dan word je erg ongelukkig.

Dat iemand even zijn mening geeft op bokt betekent hopelijk niet meteen dat die persoon er wakker van ligt ;) .

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 18:14

sallandval schreef:
Zonnetje81 schreef:

Dat iemand even zijn mening geeft op bokt betekent hopelijk niet meteen dat die persoon er wakker van ligt ;) .

Nee was ook meer in het algemeen, zie van die reacties voorbij komen, zij kan dat wel betalen en ik niet....niet eerlijk....tja het leven is soms eenmaal zo. :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 18:18

Maar het klinkt allemaal zo zuur..... ^) zij zijn groot en ik is klein boehoehoe....

Anky lest al bij Rieky sinds 1996 en pas sinds 2008 echt serieus, lijkt mij dan niet een bevlieging ofzo ;)

Ook zij werkt er hard voor.... dan is iemand succes gunnen wel het minste :)

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 18:18

sallandval schreef:
Zonnetje81 schreef:

Maar daar draait wel deze hele (non-)discussie over: afgunst omdat men vermoedt (niet eens zeker weet) dat het feit dat iemand geld heeft meespeelt in beslissingen. Ik snap nooit dat mensen zelf niet zien hoe ontzettend kortzichtig dat is.

Net als het voorbeeld van de Fjord: uitzonderingen daargelaten, ik kan me niet voorstellen dat er een GP-fjord is. Is dat kortzichtig van een jury? Nee, kortzichtig van iemand die een bepaald type paard koopt en daar meer van verwacht dan het paard ooit zal kunnen.

Als mensen zélf eens iets kritischer op zichzelf zouden zijn, kunnen ze misschien voor een ander iets meer waardering opbrengen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 18:20

Ik denk overigens dat zelfs dit 'derderangs FEI EK' nog wel op een dusdanig niveau is dat je er met alleen geld om een goeie knol te kunnen kopen niet bent :+
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 25-07-15 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 18:20

ik ben niet bekend in deze westernwereld, maar ik mag toch aannemen dat hier selectie-eisen voor zijn? Je zult toch wel bepaalde prestaties behaald moeten hebben om hier aan mee te doen.
Ook mag ik er toch wel van uitgaan dat de uiteindelijke commissie het belang van de nederlandse wedstrijdsport stelt boven het belang van een individu?
Daarbij stel ik me ook voor dat Anky alleen mee doet als ze ook zelf weet dat ze daar wat te zoeken heeft, anders doet ze niet mee, die gaat alleen voor de winst :)

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 18:21

Ik weet niet of je op 1 van mijn reacties doelde maar kan je verzekeren dat ik niet wakker lig omdat de een wel een duur paard kan kopen en ik niet. Haha, ik ben gezegend met mijn poown en wil echt geen ander :)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 18:23

Waardering opbrengen voor iemand die het gemaakt heeft in het leven is makkelijk. Waardering opbrengen voor iemand die een andere mening is toebedeeld of die niet waardeert wie jij waardeert is moeilijker.

Ik snap nooit waarom mensen zich geroepen voelen om iemand die iets negatiefs zegt op bokt 'tot de orde te roepen'. Voor mijn gevoel verwijt de pot de ketel dan dat hij zwart ziet. Zeker op een discussieforum zou je toch denken dat positieve én negatieve meningen welkom zijn?

Maargoed dat is allemaal erg offtopic. Just saying.
Laatst bijgewerkt door sallandval op 25-07-15 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 18:24

heidy_wilco schreef:
Zo, wat een leuke reacties zeg :roll:

Het is toch leuk voor Anky dat ze mee mag? En ze rijd niet net western, maar ik denk al wel een jaar of 6 á 7.

Precies bovenstaande dik gedrukt stukje tekst. Wie hier niet van op de hoogte is, kan beter zijn stellige mening voor zich houden.

Ik geloof best dat er andere veel beter zijn en ook best dat haar naam hier wellicht een (kleine) rol in speelt maar ik vind het leuk voor haar. Ben benieuwd hoe ze het zal doen. :j

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 18:28

Sterker nog ze lest al bijna 20 jaar bij Rieky!

vanaf 1996 om precies te zijn en vanaf 2008 echt serieus :j

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 18:30

Anky haar naam zal zeker meespelen. Maar niet vanwege haar bekendheid, maar vanwege het feit dat die naam betekent dat ze een winnaarsmentaliteit heeft, en een vakvrouw is. En daarnaast mag ik aannemen dat ze dit seizoen aan de selectiecriteria heeft voldaan en consistente resultaten rijdt. Zelf al zijn dat 'maar' 70s of 71s... Hoewel ik me kan voorstellen dat de selectie-eisen op z'n minst 1x een 72 rijden zullen zijn geweest.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 18:37

ik ben wel benieuwd naar die criteria dan, volgens mij is Mw. van Grunsven al tijden niet meer gestart in de reining. Ik kan me de laatste keer dat ze mee heeft gedaan bij de DRHA niet meer heugen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 18:38

Vorig jaar 2e geworden op het NK? AQHA en WRAN?

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 18:43

aha. Nou als winnen in de wran een criterium is :') begrijp ik waarom mensen niet zo blij zijn.

Laat ik verder voorop stellen dat ik het haar van harte gun hoor, en haar veel plezier en succes wens :)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 18:50

Ayasha schreef:
Begrijpen jullie zelf eigenlijk nog wel wat jullie zeggen?
:')

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 18:51

En wellicht dat inderdaad haar naam meespeelt om meer bekendheid en publiek naar het western toe te trekken? Zou ik nog niet eens een erg domme reden vinden als dat mee zou spelen.

Equisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 20:24

Het heeft helemaal niks met afgunst te maken! Degene die zeggen dat het afgunst is kennen de feiten niet. Men oordeelt weer zonder te weten hoe de vork werkelijk in de steel zit. Er zijn geen selectie wedstrijden voor dit EK. De bondscoach bepaald wie er mee doet en toevallig is de bondscoach de man van Rieky en Rieky is een goede vriendin van Anky. Ik geloof niet dat Anky ooit een 72 heeft gereden. Voor haar is reining puur hobby, dat zijn haar eigen woorden. Ik vind het superleuk dat ze reining rijd, leuke promotie voor het western rijden. Maar eerlijk is eerlijk, ze is er niet 100% serieus mee bezig en behoort niet tot de beste reining ruiters in Nederland. Eigenlijk zit de reining een beetje raar in elkaar in Nederland. Het 'NK' waar Anky 2e is geworden daar komt niet de top van Nederland. Op de DRHA wedstrijden wordt 10x beter gereden, maar daar is Anky bijna nooit te zien. Ze presteert op DRHA wedstrijden niet veel, niet omdat ze het haar niet gunnen maar omdat de rest beter is. Anky heeft Whiz gekocht 'omdat de kinderen er zo gek op waren', zijn haar eigen woorden. Ze is ook niet van plan om een ander, beter reining paard te kopen. Want het is voor haar puur hobby. Ze heeft thuis ook niet de juiste bodem om goed te trainen, en heeft weinig tijd om ergens anders te gaan trainen. Ook gaat ze maar naar weinig wedstrijden. Ze is wel zo fanatiek dat ze het op wedstrijd goed wil doen, maar tijd erin steken om beter te worden en er vol voor te gaan heeft ze niet en dat wil ze ook niet. Ik heb deze info niet zelf verzonnen, dit heeft ze zelf verteld in een interview. Daarom snap ik ook niet dat ze naar het EK gaat, ze weet zelf heel goed dat ze niet goed genoeg is. Ik denk daarom dat het net als voorgaande jaren zo is dat er verder niemand mee kon en wilde. En voor Anky en Rieky is het als vriendinnen natuurlijk heel gezellig om samen te gaan. :+ Ik vind het alleen jammer dat het nu lijkt alsof Anky bij de Nederlandse top hoort, en dit dus niet zo is. Dat geeft een heel verkeerd beeld van de reiningsport.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 20:28

Narobi schreef:
Het heeft helemaal niks met afgunst te maken! Degene die zeggen dat het afgunst is kennen de feiten niet. Men oordeelt weer zonder te weten hoe de vork werkelijk in de steel zit. Er zijn geen selectie wedstrijden voor dit EK. De bondscoach bepaald wie er mee doet en toevallig is de bondscoach de man van Rieky en Rieky is een goede vriendin van Anky. Ik geloof niet dat Anky ooit een 72 heeft gereden. Voor haar is reining puur hobby, dat zijn haar eigen woorden. Ik vind het superleuk dat ze reining rijd, leuke promotie voor het western rijden. Maar eerlijk is eerlijk, ze is er niet 100% serieus mee bezig en behoort niet tot de beste reining ruiters in Nederland. Eigenlijk zit de reining een beetje raar in elkaar in Nederland. Het 'NK' waar Anky 2e is geworden daar komt niet de top van Nederland. Op de DRHA wedstrijden wordt 10x beter gereden, maar daar is Anky bijna nooit te zien. Ze presteert op DRHA wedstrijden niet veel, niet omdat ze het haar niet gunnen maar omdat de rest beter is. Anky heeft Whiz gekocht 'omdat de kinderen er zo gek op waren', zijn haar eigen woorden. Ze is ook niet van plan om een ander, beter reining paard te kopen. Want het is voor haar puur hobby. Ze heeft thuis ook niet de juiste bodem om goed te trainen, en heeft weinig tijd om ergens anders te gaan trainen. Ook gaat ze maar naar weinig wedstrijden. Ze is wel zo fanatiek dat ze het op wedstrijd goed wil doen, maar tijd erin steken om beter te worden en er vol voor te gaan heeft ze niet en dat wil ze ook niet. Ik heb deze info niet zelf verzonnen, dit heeft ze zelf verteld in een interview. Daarom snap ik ook niet dat ze naar het EK gaat, ze weet zelf heel goed dat ze niet goed genoeg is. Ik denk daarom dat het net als voorgaande jaren zo is dat er verder niemand mee kon en wilde. En voor Anky en Rieky is het als vriendinnen natuurlijk heel gezellig om samen te gaan. :+ Ik vind het alleen jammer dat het nu lijkt alsof Anky bij de Nederlandse top hoort, en dit dus niet zo is. Dat geeft een heel verkeerd beeld van de reiningsport.

Het beeld wat ik inmiddels van de reiningsport heb, mede door telkens weer deze topics, is dat het nu niet zo'n gezellig gebeuren is. Als "de grote namen" zich het ook zo zouden aantrekken, was er vast wel een discussie intern op gang gekomen. Wat een gezeur en wat een anti-reclame voor de sport.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 20:30

Ik vind het hartstikke leuk voor dr en denk anky zelf ontzettend goed weet op welk niveau ze zelf zit en dus ook ze niet de beste zal zijn.

Denk dat haar naam hierin echt geen doorslag heeft gegeven, dat ze goed kam dressuren heeft geen invloed op haar aanleg voor een andere tak van paardensport.

Als onze topschaatsers zich omscholen naar kunstrijders of ijshockeyers, zullen ze ook echt niet in het team komen omdat ze de naam hebben en toevallig kunnen schaatsen, zijn dan toch weet andere talenten ook belangrijk

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 20:48

Dus realistisch zijn en niet gaan lopen miepen over jury's en benadeeld worden.

En verder vind ik het wel weer mooi geweest in dit topic, ik wens het hele team veel succes op het EK +:)+

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 21:21

Grit schreef:
Dus realistisch zijn en niet gaan lopen miepen over jury's en benadeeld worden.

En verder vind ik het wel weer mooi geweest in dit topic, ik wens het hele team veel succes op het EK +:)+

daar laat ik het ook bij :D +:)+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 22:46

Mwa, om dat te vinden hoeft ze voor mij niet naar het EK reining te gaan. :(:)
Tis de toon die de muziek maakt zeg maar...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 00:30

Ironisch hoe dat bericht van sallandval ook op haar eigen van toepassing is... :)