NK: Adelinde Cornelissen meldt zich af voor Grand Prix

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 13:10

De herinnering dat ze gewoon lekker is blijven rijden en zich niks aan trok van roem, als Parzival straks "eindigt" met 69% zal ik echt niet minder van haar als ruiter denken. Wat dat met haar imago doet, ach, degenen die dat willen aan halen om haar imago naar beneden te halen, hadden toch wel wat gevonden. :) Laten we wel eerlijk zijn. :)
Waarom is het publiek zo belangrijk? Het gaat hier toch om paard en ruiter? :?
Bokt staat vol met topics waarin het er op neer komt dat "men" zich met zijn eigen zaken moet bemoeien. Maar als het dan om een topruiter gaat die veel meer kennis en kunde rond zich heeft dan alle bokkers uit dergelijke topics bij elkaar, dan gaan we het ineens hebben over teleurstellingen enz?

Adelinde is het publiek niks verplicht. Geen enkele topruiter for that mather. Het valt me op dat bokkers daar wel eens een andere mening over lijkt te hebben. :)
Vind er van wat je wil maar doe asjeblieft niet alsof die ruiters het publiek ook maar iets verschuldigd zijn.

amen

Re: NK: Adelinde Cornelissen meldt zich af voor Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 13:26

Ieder zn eigen mening, ik ben nooit fan van adelinde geweest kwa rijstijl, wat je ook terug ziet in parzival..ik vind t al knap dat ze zulke punten behaald...maar das op elk nivo wel zo. Dat mensen hun paard als een fiets gebruiken..en dan druk ik me nog netjes uit....Edward gal, kan ook in t rijtje..en zo nog wel een paar...

En dr zijn bewijzen genoeg....alleen moet je t kunnen zien...en daar ligt t bij vele mensen aan...
die zien geen verschil in een piaffe vanuit de achterhand, en een rechtblijvend lichaam v paard wat de beentjes wat optilt...

En adelinde is niets verplicht, die moet lekker dr eigen ding doen...zoals altijd....en dat doet ze ook! Die trekt zich niets van anderen aan....

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 20:07

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 20:15

Ja had ik al gelezen :)) :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 20:40

Ach in Nederland bepalen anderen graag wanneer een topsporter moet stoppen. Dat was bijv. Ook met Rintje Ritsma. Ik ben ervan overtuigd, dat Adelinde het beste voor heeft met Parzival, maar zelf wil bepalen wanneer en waar ze afscheid neemt.
Persoonlijk vind ik de opmerkingen van de bondscoach niet netjes naar Adelinde toe. Dat kan je met haar bespreken, maar hoef je niet in de krant tezetten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 22:11

tja ik vind Adelinde een topvrouw en dat vind ik ook weer in deze reactie!
Erg sportief en en netjes in tegenstelling tot de bondscoach. Wat dat betreft ga ik helemaal met electra mee.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 18:30

Tsja, snap de bondscoach en ik snap Adelinde wel. De een moet een zo sterk(lees gezond en constant presterend)team bij elkaar vinden en Adelinde is bezig om haar paard heel te houden. Die twee dingen wringen natuurlijk. En eerlijk gezegd heeft Adelinde afgelopen 12 maanden nou niet echt laten zien dat ze er klaar voor zijn en vooral blijven.
Wijs besluit van de bondscoach, zuur voor Adelinde.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 18:38

Electra63 schreef:
Ach in Nederland bepalen anderen graag wanneer een topsporter moet stoppen. Dat was bijv. Ook met Rintje Ritsma. Ik ben ervan overtuigd, dat Adelinde het beste voor heeft met Parzival, maar zelf wil bepalen wanneer en waar ze afscheid neemt.
Persoonlijk vind ik de opmerkingen van de bondscoach niet netjes naar Adelinde toe. Dat kan je met haar bespreken, maar hoef je niet in de krant tezetten.

Helemaal mee eens....mediatraining voor Ernes zou geen weggegooid geld zijn :7 lomp hoor om dat zo in de media te gooien....

Kan wel waar zijn, maar zeg dan bv dat ze geen vormbehoud hebben getoond tijdens de observatiewedstrijden of
dat je hen thuis laat wegens gebrek aan wedstrijdritme....klinkt toch net wat anders :o

Geld ook voor Daan...moest ook zo lomp in de media :7
Dit soort amazones en paarden verdienen wel wat meer eer dan zo afgeserveerd te worden in de media...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 18:54

Dat bedoel ik, dat de dames niet geselecteerd zijn, is een prima keuze. Maar over stoppen had hij zijn mond moeten houden in de media. Dat moet hij alleen in een persoonlijk gesprek zeggen tegen Adelinde.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 18:59

Het is iid niet chique de manier waarop.....

Iemand in zijn positie zou moeten weten hoe de media werkt en hoe je er mee om moet gaan!
Ik snap niet dat de KNHS dit tolereert...de dames hebben altijd klaargestaan voor het team en Adelinde ook nog eens de grote prijzen binnen gehaald :o

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 16:16

listiglistje schreef:

Iemand in zijn positie zou moeten weten hoe de media werkt en hoe je er mee om moet gaan!
Ik snap niet dat de KNHS dit tolereert...de dames hebben altijd klaargestaan voor het team en Adelinde ook nog eens de grote prijzen binnen gehaald :o

Ach kom, huilie huilie. Hou op zeg. Topsport is hard, weten de ruiters ook(en hun paarden) maar altegoed.
Niet zielig doen en de bondscoach de zwarte piet toe spelen. Adelinde weet dat ze geen jong gezond paard meer heeft, klaar. Aan alles komt een eind, ook de teamplek van Cornelissen. Had ze gewoon regelmatig gestart met goed resultaten zat ze nu gewoon in het team.
Ook hier geldt: resultaten uit het verleden geven geen garantie op een teamplek.Het gaat om nu een gezond sterk veelbelovend team op te stellen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 21:30

CharleyT schreef:
listiglistje schreef:

Ach kom, huilie huilie. Hou op zeg. Topsport is hard, weten de ruiters ook(en hun paarden) maar altegoed.
Niet zielig doen en de bondscoach de zwarte piet toe spelen. Adelinde weet dat ze geen jong gezond paard meer heeft, klaar. Aan alles komt een eind, ook de teamplek van Cornelissen. Had ze gewoon regelmatig gestart met goed resultaten zat ze nu gewoon in het team.
Ook hier geldt: resultaten uit het verleden geven geen garantie op een teamplek.Het gaat om nu een gezond sterk veelbelovend team op te stellen.

Lezen is moeilijk :roll:
Ik ben het helemaal met je eens hoor en ook met de beslissing van de bondscoach.
maar mijn punt is: ik vind het nog steeds niet chique hoe hij het in de media gebracht heeft, dat kan echt anders ;)

Mediatraining zou niet slecht zijn voor Ernes, hij had ook gewoon kunnen zeggen dat ze geen vormbehoud hebben getoond of dat hij de keuze niet heeft gemaakt door gebrek aan wedstrijdritme.
Klinkt toch anders :7 en stijlvol om het moment van afscheid aan de ruiter over te laten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 21:51

'Geen afbreuk doen aan de legende' is bij deze iig een verloren zaak.