Matthias Alexander Rath met Totilas gestart in Hulten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 18:47

Die kapstoktenen zijn vast paard gebonden. Correct me if I'm wrong, maar daar heeft/had Gal ook last van toch?

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 18:48

martine0503 schreef:
Die kapstoktenen zijn vast paard gebonden. Correct me if I'm wrong, maar daar heeft/had Gal ook last van toch?

Gal heeft het idd ook :j :j

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 18:50

vur schreef:
Zo, dat zag er toch al heel goed uit.
Heeft Bettine het zelf gefilmd? Hoe dan ook, dressuur magazine heeft de primeur. :D

Jaaaa *\o/* *\o/*

Eigenlijk keek ik alleen maar even op de startlijst van Hulten om te zien hoe laat mijn moeder thuis zou zijn van het schrijven in Hulten... Stond daar ineens Matthias Alexander Rath op de startlijst! Weliswaar met een ander paard, maar ik dacht meteen; TOTILAS! Rath had al aangekondigd voor Hagen (dat over 1,5 week al begint) ergens op een kleine wedstrijd te willen starten. Dus dat kon niet missen leek me :Y)

Het was 1 uur en 20 minuten voor hij moest starten toen ik er achter kwam dat hij wel eens met Toot zou kunnen gaan rijden... Had mijn paarden net gereden, dus heeeeeeeeeel snel verder afgezadeld, gevoerd en als een malle naar Hulten (bepaald niet naast de deur...) gesjeesd :') :')

Was echt precies op tijd, en inderdaad: hij reed Toot! *\%/*
Ik vond het er super fijn uit zien.

_Lou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 18:52

essie_blue schreef:
Overigens ben ik het er wel mee eens dat het gevoel wat ik bij de eerdere combinatie kreeg nu weg is, de combinatie van nu geeft mij niet meer dat goede gevoel, de rillingen en het kippenvel. Maar ach zoiets is ook persoonlijk denk ik. Maar vind het hartstikke fijn dat het blijkbaar weer goed met hem gaat!

Vind ik ook :j kippenvel is ver te zoeken -O- Wel super om hem nu weer zo te zien!!

Never change a winning team :n
Laatst bijgewerkt door _Lou op 28-06-15 19:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 18:52

Rath rijdt met hetzelfde zadel als Ed...heeft misschien ook invloed on kapstoktenen... :D
Vind het drafwerk er goed uitzien, behalve de piaffe dan. Aan de galop heb ie nog wat werk denk ik...het spoort af en toe nog niet helemaal...

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 18:58

lijkt kroonprins Willem Alexander wel op glad ijs,

tjonge hoe hou je zo de lol er nog in??

fijn dat het weer kan' dat staat als een paal boven water! :)
Laatst bijgewerkt door purkie op 28-06-15 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 19:00

Bettine schreef:
vur schreef:
Zo, dat zag er toch al heel goed uit.
Heeft Bettine het zelf gefilmd? Hoe dan ook, dressuur magazine heeft de primeur. :D

Jaaaa *\o/* *\o/*

Eigenlijk keek ik alleen maar even op de startlijst van Hulten om te zien hoe laat mijn moeder thuis zou zijn van het schrijven in Hulten... Stond daar ineens Matthias Alexander Rath op de startlijst! Weliswaar met een ander paard, maar ik dacht meteen; TOTILAS! Rath had al aangekondigd voor Hagen (dat over 1,5 week al begint) ergens op een kleine wedstrijd te willen starten. Dus dat kon niet missen leek me :Y)

Het was 1 uur en 20 minuten voor hij moest starten toen ik er achter kwam dat hij wel eens met Toot zou kunnen gaan rijden... Had mijn paarden net gereden, dus heeeeeeeeeel snel verder afgezadeld, gevoerd en als een malle naar Hulten (bepaald niet naast de deur...) gesjeesd :') :')

Was echt precies op tijd, en inderdaad: hij reed Toot! *\%/*
Ik vond het er super fijn uit zien.

Mazzelkont. Ik had het ook graag live gezien. Dat was het ritje vast dubbel en dwars waard.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 19:02

Heerlijk om te zien! Baal nu al dat ik dit jaar heb gekozen om naar de laatste paar dagen van het springen te gaan op het EK, en niet het dressuur. ;-)

Fitzroy

Re: Matthias Alexander Rath met Totilas gestart in Hulten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 19:12

Wat super gaaf, Bettine, dat je daarbij kon zijn. En je moeder zat dus in 1 van de hokjes?
Dan weten jullie iig 1 score. :+

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 19:21

LisaxSilvano schreef:
Was heel gaaf hem eens te zien en mogen aaien! :D

[ [url=m/Nbz7rJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oeh gave foto! Fijn dat Totilas weer beter is.

saral

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 19:26

Ik word echt helemaal gek. Zou eigenlijk starten daar vandaag, maar zowel Rebel als ik waren toe aan wat rust. Dus afgemeld ...

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 19:27

Fitzroy schreef:
Wat super gaaf, Bettine, dat je daarbij kon zijn. En je moeder zat dus in 1 van de hokjes?

Nee zij waren net klaar en konden vanaf de zijlijn kijken :)

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 19:40

R12312 schreef:
Als hij hem zo kan houden dan heeft Dujardin er een zware dobber aan!

Ik zie een fantastisch gaand paard, die ontspannen is en door het lijf beweegt. Geen totilas die met zo vreselijk veel druk gereden worden dat zn voorbenen hem zowat een bloedneus sloegen.

Heb nooit zo goed begrepen dat iedereen daar zoveel kippenvel van kreeg.......

Het waren niet de voorbenen waar ik kippenvel van kreeg, maar wel de klik, interactie en chemie tussen die 2.
Vind ook zeker niet dat hij toen met vreselijk veel druk gereden werd, geen verschil met matthias.
Als ik deze combi zie rijden zie ik een inderdaad een ontspannen paard dat redelijk door zijn lijf beweegt en een meer dan prima proef neerzet. Maar ruiter en paard staan los van elkaar, zijn geen eenheid en 13 in een dozijn om naar te kijken, het straalt voor mij niet. Helemaal niks mis mee en nog steeds een bijzonder knappe prestatie. Maar dat is wat ik persoonlijk bedoelde qua combinatie.
Dan gaan mijn punten zeker naar Dujardin.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 19:45

LisaxSilvano schreef:
Was heel gaaf hem eens te zien en mogen aaien! :D

[ [url=m/Nbz7rJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Brutale mensen komen veel verder zie je wel :o Een kusje ook nog _/-\o_ _/-\o_ wat zal jij lekker slapen vnv ?

Heeft die nou rode sokken aan? beetje jammer dan weer Wel een hele mooie foto

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 19:55

Ketaki schreef:
martine0503 schreef:

Gal heeft het idd ook :j :j

Toot is in ieder geval kapstokteen-proof :D

Leuk om hem weer eens in de ring te zien!

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 19:58

Nou, inderdaad Vesceron. Heb de proef bekeken en heel slecht is het niet. Maar ik mis de echte controle en fijne afstamming en vooral de magie tussen paard en ruiter...het is geen twee-eenheid maar twee losse delen...

Maar Totilas heeft genoeg kwaliteiten om hoog te gaan eindigen ook al is die chemie er niet. Vind van Totilas zo mooi dat hij kan aanspannen, maar ook gelijk ontspant in stap of goed halthoudt. Maar dit was natuurlijk wel een erg nikszeggende locatie waar totaal geen stress was voor beide denk ik.
Piaffe vond ik voor zijn doen matig, maar nog altijd beter dan menig ander paard. Zigzag appuyementen erg slordig en galopchangementen communicatieproblemen. Verder vrij goed gereden, zonder grove hulpen en ritme verlies.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:01

Bettine schreef:
Fitzroy schreef:

Nee zij waren net klaar en konden vanaf de zijlijn kijken :)

Er is geen score want hij startte HC met een oortje in.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:16

janderegelaa schreef:

Ook een HC proef wordt gewoon gejureerd, zo ook vandaag :)
Er is een score, die telde alleen niet mee voor punten/klassement & is ook niet bekend gemaakt.

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:24

fijn dat Totilas zijn blessure te boven is. Ik blijf diep respect houden voor Matthias dat hij door blijft gaan, whatever... ik had al lang met een depressie ergens gezeten na zo'n ladingen kritiek, afgebrand tot zielig hoopje. Ik vind niet dat ook maar iemand kan oordelen over deze 2 en gewoon blij moet zijn voor een man en paard die hun best doen.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:25

En ook nog eens super vriendelijk naar iedereen!
Stond iedereen uitgebreid te woord, alle fans mochten met Toot op de foto, noem maar op :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:36

blij dat ze weer gestart zijn al vind ik het niet echt bijzonder. Het is een goed paard wat op een hoog niveau loopt maar ik zie het niet als een God ofzo...

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:43

Bettine schreef:
janderegelaa schreef:

Ook een HC proef wordt gewoon gejureerd, zo ook vandaag :)
Er is een score, die telde alleen niet mee voor punten/klassement & is ook niet bekend gemaakt.

Dat bedoel ik.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:46

Ziet er goed uit, paard ziet er fijn uit, en wat is hij toch mooi. Ik hoop op meer geluk voor deze combinatie van af nu. Verdienen ze.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:49

Leuk om ze weer te zien.
Ik zie een ontspannen paard.
Fijn dat ze terug zijn.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 21:05

Ohhhhw, ze waren zo dichtbij.
Hmmpf. If I only knew...