Paard mishandeld in Eemnes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 18:08

Mee eens. Ik weet niet of de behandelende dierenartsen bloed af nemen om te testen op verdovende middelen?

Anoniem

Re: Paard mishandeld in Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 18:13

Maar een heel realistische vraag; wat zouden jullie doen als jullie zo'n persoon gewond op de grond zouden zien liggen of achter je paard zouden zien staan?
Zouden jullie daadwerkelijk zelf de aanval in gaan? Of netjes wachten tot de politie er is?

Ik probeer het me voor te stellen, weet niet of ik voor mezelf in sta. :o
Of dat ik te erg shake om überhaupt 112 te bellen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 18:15

Nee, kans is groot dat ik neergehoekt wordt en de dader alsnog (of weer) ontkomt

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 18:16

Deze laatste in Eemnes is zeer dicht bij waar ik mijn weide met o.a 1 merrie vroeger had. Ik ben bijna blij dat ik dat niet meer heb. Want ja, ik vrees dat ík in de gevangenis was gekomen i.p.v de dader. Wegens zeer buitensporig geweld...

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 18:18

KoudbloedKim schreef:
Maar een heel realistische vraag; wat zouden jullie doen als jullie zo'n persoon gewond op de grond zouden zien liggen of achter je paard zouden zien staan?
Zouden jullie daadwerkelijk zelf de aanval in gaan? Of netjes wachten tot de politie er is?

Als ik de persoon in kwestie gewond op de grond achter het paard zie liggen, geef ik die persoon eerst een behoorlijke trap tegen zijn zak, dat ie voorlopig niet meer opstaat en bel dan 112. Tenminste dat hoop ik dat ik dat doe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 18:20

Ja, ben ook bang dat die dader dat wapen tegen mij zou gebruiken.
Aan de andere kant zou ik hetzelfde doen als Cryssie als hij toch al gewond was. :))
Of Kim het werk af laten maken. O:)

Eigenlijk toch idioot dat je hierover na moet denken. :x

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 18:29

KoudbloedKim schreef:

ik denk dat bij mij de stoppen doorgaan en dat ik er op losram.Tot hij niet meer beweegt,dan ga ik eens bellen.

Als iemand mijn dieren wat aandoet komt er een monster in mij naar boven.Iemand heeft ooit tegen een hondje aangereden(hondje had niets)maar ik ontplofde :7

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 18:50

KoudbloedKim schreef:

Knock out slaan, knokploeg bellen en na 2 uur 112 bellen...want ja ik wil wel weten wat diegene gedaan heeft en wat niet. of er 1 gek is of dat er meerderen zijn. Ik denk dat ie zal smeken om dood te gaan want ik snijd zijn handen en zn ballen eraf. Dan maar 2 jaar zitten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 18:53

Heftig. :\
Zover zou ik niet gaan, ik zou niet de bak in willen draaien voor zo'n rotzak.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 18:55

Ik speel het op zelfverdediging. Al het leed wat hij bij de paarden EN eigenaren heeft veroorzaakt dat zou ik iemand niet vergeven. En aangezien ik er zeker van ben dat het Nederlandse rechtsysteem hem met een lichte gevangenisstraf er vanaf helpt...Kom niet aan (mijn) dieren want ik word gek. Sowieso heeft deze persoon een kronkel en die zou ik er graag uitschoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 18:57

Snap ik ook heel goed. :j
Zou er alleen zelf het lef niet voor hebben.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 18:58

Stel je voor ze doen Kim of haar ongeboren veulen iets aan...Dan word je toch gek?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 19:01

Echt ziek dit! Er zijn al vrij veel paarden gewond gemaakt en sommige overleefde het niet. Hij mag van mij betreft zelf voelen wat hij bij de merrie's aan doet. Word er niet goed van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 19:05

Natuurlijk zou ik helemaal gek worden!
Maar denk dat als zo'n ******** gewond op de grond zou liggen, ik eerder de paarden even door de wei zou laten rennen dan zelf zijn ballen eraf zou snijden. :D
Of Kim een paar keer de Jambette zou laten doen. :x

Hoe dan ook wens ik dat er een aantal gepakt gaan worden en het stopt.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 19:24

We kunnen allemaal wel vol bravoure zeggen, wat we allemaal met de desbetreffende persoon zullen gaan doen. Ik incluis. Maar op het moment suprême, weet je lichaam echt niet hoe je zal reageren op zo'n stressvolle gebeurtenis. Je kan ook verstarren (bevriezen).

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 19:29

Tuurlijk maar het is en blijft gewoon verschrikkelijk ***.
@kbk: jammer dat een paard nooit over een persoon heen rent. (Heb ik altijd geleerd) :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 19:31

Dan heb je Kim nog nooit meegemaakt. :D

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 19:54

mijn pony heeft me ook wel eens tegen de vlakte geduwd toen hij van iets schrok.

Hoop dat hij/zij snel gepakt wordt! En ook echt straf krijgt!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:54

gohya schreef:
Sappos voor het paard het in de gaten heeft dat ze gesneden word,staat die snede er al in.Dit moet in 1 beweging gedaan worden,waarbij hij zelf aan de zijkant van het paard staat.Zo kan het paard geen rotschop geven.Het is niet zo dat hij op zijn gemakje effe een aantal sneden gaat zetten.Ook als het paard word vast gehouden kan dit niet,paard raakt gelijk in paniek na een 1ste snede,en dan houd je der echt niet meer.En w.b.t. verdoving,dat moet dan een zware verdoving zijn,anders voelt het paard het snijden alsnog.En zo'n zware verdoving is niet na een paar uurtjes uit gewerkt.

Een verdoving als domosedan wel. Dat werkt snel, maar is ook binnen twee uur uitgewerkt,Maar dat is echt iets wat een dierenarts bij zich heeft en zeker niet vrij verkrijgbaar.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 21:11

Ik kan nu wel zeggen: ik zou dit doen en ik zou dat doen als ik de beul zou betrappen,maar je weet niet hoe je reageert als het écht gebeurt.
Hoe cru het ook klinkt,ik zou hem niet gewond laten liggen,ik zou hem helpen.Ik zou 112 bellen voor de ambulance en de Politie.
Daarbij ben je wettelijk verplicht om een gewond persoon te helpen en eerste hulp te geven.
Dus als je niets doet of hem nog een trap na zou geven,ben jij strafbaar.Dan kan je zeggen,boeit me niet,maar dat is nu makkelijk te zeggen.
Deze dader is niet wijs,heeft een of ander trauma mee gemaakt, beseft zelf niet waar hij mee bezig is,hij ziet maar 1 ding en dat is wraak op merrie's nemen.

Een zwaar verdovingsmiddel is idd. niet vrij te koop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 21:41

KoudbloedKim schreef:

Denk dat ik hem eerst een paar rottrappen tegen zn hasses geef en dan even alles bewerk daaronder zoals hij ook bij al die paarden gedaan heeft.
En dan bel ik wel eens 112, als hij bijna halfdood is.

Gewoon alles melden wat maar iets verdacht is. Beter 100x te veel dan 1x te laat.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:44

Volkomen belachelijk al die grote woorden van wat je wel niet zou doen als je een dader zou betrappen. Maar wel vinden dat er 'doorgeslagen' wordt als je oproept tot waakzaamheid en vraagt zoveel mogelijk informatie over situaties die je niet vertrouwd ( ja, ook kentekens!) door te geven.
Als er iemand in Ermelo van de inrichting in de bosjes naar de paarden staat te loeren, wat is er dan eenvoudiger om dat dan even aan een leidinggevende te melden. Natuurlijk kan dat volkomen onschuldig zijn maar beter gemeld dan niet gemeld.

Vandaag wéér een bericht op VN. Wie weet had het voorkomen kunnen worden als er beter opgelet was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:47

Ik zie hem niet staan?

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:48

Ik vind het zo apart dat een paard niet uithaalt, moet toch een immense pijn hebben, je zou denken dat het toch een meer flink mis moet gaan dat een dier zo hard uithaalt?!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:49

Dan ben ik maar belachelijk }:0 en iedereen is waakzaam en elk kenteken wordt opgeschreven