Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ayasha schreef:Ik zou mijn paard niet zoveel maanden ergens laten trainen zonder een keer te gaan kijken.
Dan nog is er het feit dat, hoewel hij onherstelbaar beschadigd was, hij wel nog kon springen met bit in zijn mond op het moment dat die "onherstelbare schade" zogenaamd al aanwezig was. Nee, ook niet bij Bartels.![]()
Zeker niet als de ruiter die er op rijdt niet in naam van de stal waar ie staat rijdt.
En ik kan prima partij trekken; nl; met de vrijgesproken partij. Klaar.
KoudbloedKim schreef:Laat ik dan zeggen;"Het recht niet hebben"...![]()
O nee wacht, daar wordt ook wel weer wat opgevonden.
Waarom zouden wij ons bemoeien met de ruzie van een ander?
Men geeft zijn/haar mening.
Maar ik vond deze zaak wel interessant omwille van de vele tegenstrijdigheden en ik was vooral nieuwsgierig hoe dit zou gaan uitdraaien. 

KoudbloedKim schreef:Ik ben het daar volledig mee eens, de grote verliezer in dit hele verhaal is het paard.
Drifter, dat klopt, maar er zijn meer dan genoeg gevallen bekend van mensen die onterecht vrijgesproken worden omdat er simpelweg niemand met een camera'tje bij stond om het te filmen.
Dat is het enige dat ik duidelijk wil maken.
Heike schreef:Inderdaad schuld is niet bewezen.
Maar de schade die er is is natuurlijk wel intressant. Hoeveel meer paarden hebben deze schade. En dan bedoel ik niet bij Bartels en Koot. Maar in de wedstrijdsport. Wat weten we wat een bit nu eigenlijk aanricht?
Ik kan me voorstellen dat als ik een stuk ijzer iedere dag tegen mijn scheenbeen aanheb, dag in dag uit, op dezelfde plek. Wat gebeurt er dan?
Naar aanleiding van deze rechtszaak zou het voor (sport) paarden goed zijn dat uitgebreid te onderzoeken.
Ik meen in dit topic al wat onderzoeksmateriaal gelezen te hebben. Dat zou een goede uitkomst kunnen zijn voor paarden. En dan is grote verliezer niet het paard.