Meisje neemt verzorgpony mee in trein bij Sneek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:01

Nayomie schreef:
Iedereen heeft daar inderdaad een ander deel bij. De één wil inderdaad niet in die geur zitten en heeft liever wat vertraging, de ander moet op tijd op school zijn voor tentamens om maar wat te noemen.
Dus ik kan de keuze wel snappen. Mensen gaan toch voor zaken als werk en school naar Leeuwarden.

Heb je zeker gelijk in, maar machinist had dr al gezien bij het binnen komen rijden, dus zo heel veel extra tijd had het echt niet opgeleverd. En als je 5 tot 10 min vertraging niet kunt hebben om nog op tijd bij je belangrijke tentamen te komen, dan had je sowieso al een trein te laat genomen; zeker met zoiets houd je rekening met eventueel vertraging, helemaal als het zo precies komt met tijd.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:02

xxCYNNxx schreef:
Nou ik was liever 5 min later geweest dan dat ik mn halve treinrit in de strontgeur had moeten zitten. Maar zo denk ik dan. Dus ik was die machinist absoluut niet dankbaar geweest voor het niet optreden zodat ik wel op tijd, maar niet aangenaam gereisd had.

Niet alle machinisten zijn bekend met paarden en pony's, (sterker nog, de meeste niet) en weten dat die te pas en te onpas de staart omhoog doen en een hoop laten vallen. Ik denk dat hij daar geen erg in had. De man was misschien op dat moment ook te flabbergasted om er logisch over na te kunnen denken.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:03

Tja de vraag is natuurlijk;

Hoe heeft dit kind ongezien helemaal met een gezadelde pony naar het station kunnen komen, zonder vermist te zijn.
Het werd pas gemerkt toen ze al op de trein zat.

Meisje heeft vast teveel Penny's gelezen :(:)

Als ouder sta je toch raar te kijken dat je dochter een pony mee jat al zal het kind het waarschijnlijk zo niet zien.
Wie weet wilde ze de pony alleen aan haar moeder laten zien of vriendinnetje of moest de pony gered worden.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:04

xxCYNNxx schreef:
Nayomie schreef:
Iedereen heeft daar inderdaad een ander deel bij. De één wil inderdaad niet in die geur zitten en heeft liever wat vertraging, de ander moet op tijd op school zijn voor tentamens om maar wat te noemen.
Dus ik kan de keuze wel snappen. Mensen gaan toch voor zaken als werk en school naar Leeuwarden.

Heb je zeker gelijk in, maar machinist had dr al gezien bij het binnen komen rijden, dus zo heel veel extra tijd had het echt niet opgeleverd. En als je 5 tot 10 min vertraging niet kunt hebben om nog op tijd bij je belangrijke tentamen te komen, dan had je sowieso al een trein te laat genomen; zeker met zoiets houd je rekening met eventueel vertraging, helemaal als het zo precies komt met tijd.

Zou je nog verbazen. Heb een keer een man gehad die woest was omdat we een kwartier later op Schiphol aan zouden komen, zijn vliegtuig zou dan al opgestegen zijn _O-

Chiave

Re: Meisje neemt verzorgpony mee in trein bij Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:05

Als ik in die trein had gezeten, had ik hoe dan ook madame even aangesproken op het feit dat ze mij en mijn medepassagiers in gevaar brengt. Wat als dat beest zou flippen van het een of ander en het op een bokken/stijgeren/rennen zet en mensen omver drukt? Dan zijn de rapen gaar, niet alleen voor het slachtoffer, maar het meisje heeft dan ook een claim van hier tot gunter aan haar broek. Prima dat de politie hierbij is gehaald. Schrikt ze flink van.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:06

laraxXxemma schreef:
In het verhaal staat wel dat er een conducteur was toch? Ik begin me zeer sterk af te vragen waarom er uberhaupt niks is gezegd tegen haar, die pony is absoluut niet te vergelijken met een hond??
Als ik het goed schat is die pony ruim een meter.
Misschien niet goed doordacht van de kant van het meisje maar dat is juist waar zulke mensen moeten inspringen en dat is hier niet gebeurd. Vind het hier toch wel 'schuld' van beide kanten.

Ik heb zo 1-2-3 nergens gelezen dat er een conducteur aanwezig was. Zou je voor mij even kunnen aanwijzen? :)

xxCYNNxx schreef:
Nayomie schreef:

Ik ben het ermee eens dat hij bij binnenkomst al had moeten melden dat het meisje er niet in mocht. Maar als ik het zo bekijk op de foto, zou zij vermoedelijk 'achterin' de trein hebben gezeten ten opzichte van de machinist. Dan is communiceren al wat lastiger. Eenmaal ingestapt gaat eruit toch iets lastiger, denk ik.

Amelandfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:07

AfricanLady schreef:
Deze foto is gemaakt door mn vriendin en je ziet de keutels liggen
[ [url=m/1wyT8x.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kan me niet voorstellen dat NS personeel dit niet heeft opgemerkt... Dit is wel wat groter dan een groot uitgevallen hond.

Toch ook wel gevaarlijk.. Die vloeren in de trein kunnen glad zijn.
Ik moest er toch ook wel om lachen..
Vraag me af of de pony ook een OV- chipkaart of voordeeluren kaart had.. :D _O-

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:08

:') niet best hoe verzint ze het

Chiave

Amelandfreak schreef:
AfricanLady schreef:

Kan me niet voorstellen dat NS personeel dit niet heeft opgemerkt... Dit is wel wat groter dan een groot uitgevallen hond.

Het is NS ook niet. Het is Arriva. :j

spatter

De machinist hoeft toch helemaal niet gedacht te hebben dat ze zou instappen, misschien kwam ze wel iemand ophalen!
En als ze dan op het laatste moment instapt moet je rap beslissen en de machinist zal gedacht hebben, voorruit dan maar.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:09

Amelandfreak schreef:
AfricanLady schreef:

Ik wel, het is Arriva en geen NS :D

DnBles

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:09

_O- Wat een stunt.
Niet goed over nagedacht maar ik moest toch echt wel even lachen :')

Amelandfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:10

[/quote]

Het is NS ook niet. Het is Arriva. :j[/quote]

Je hebt gelijk.. Maar het blijft natuurlijk een risicovolle onderneming zoiets...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:11

justdiesel schreef:
Ja ik ook hoor, heb een dochter van 11 en als die zoiets zou flikken...... ~~}>

Blijft wel de vraag waarom ze op het idee is gekomen om die pony mee te nemen.

Als ouder en eigenaar ben je hier, heel terecht, niet blij mee. Kind zou bij na zo'n stunt ook nooit meer vergeten om daar even bij na te denken.
Aan de andere kant, een kind is hoe ze door de ouders is/wordt opgevoed dus wat zegt zoiets dan over de ouders??

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:12

Het klinkt wel erg grappig, zou zo in een Penny (film) kunnen. Alleen zou ik als eigenaar wel pislink worden als een verzorgster het met en van mijn pony's zou flikken. Ongevraagd meenemen en dan ook nog met de trein gaan. En natuurlijk niet netjes dat ze niet even die poep opgeruimd heeft. Als 12 jarige zou ik denken dat je toch al wel wat meer verstand zou hebben

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:12

ikke schreef:
justdiesel schreef:

Aan de andere kant, een kind is hoe ze door de ouders is/wordt opgevoed dus wat zegt zoiets dan over de ouders??

Een jihad-strijder die op eigen houtje naar Syrië gaat en wanhopige ouders achterlaat, is die ook zo opgevoed door z'n ouders?
Kinderen doen rare dingen. :j

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:13

Er is vrij weinig informatie over de daad zelf, waarom etc. Dus je zou ook nog kunnen stellen dat het wellicht groepsdruk van vrienden is geweest. Het hóeft niet aan de opvoeding van de ouders te liggen. Zomaar een theorie hoor. :)

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:13

wat een lieve pony moet dat zijn, als hij zo de trein in stapt.
Gelukkig is het allemaal goed afgelopen, ik kan er in ieder geval wel om lachen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:14

hoe kom je erop |o Dat kind zou ik toch niet meer in de buurt van mijn paard willen hebben hoorè!

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:14

Mijn shetlander zou ook zo de trein in stappen. Weet alleen niet wat ze zou doen als het begint te rijden :') Maar mijn pony loopt ook zo een huis binnen, partytent de welkoop enz enz. Maar hoe verzin je het om een pony mee te nemen in de trein! Ik ben nu ook opzoek naar een verzorgstertje voor mijn shet maar hoop niet dat ze me ooit zo iets flikt.

Heb er stiekem wel eens aan gedacht om mijn pony mee te nemen in de bus :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:15

Iedereen doet wel eens iets impulsiefs. Zo ging ik een keer boodschappen voor mijn moeder doen en kwam met 35 pakjes opkloppudding thuis. Misschien verzorgde het kind de pony. Je zal eigenlijk ook moeten kijken naar de conducteur. Wilde hij geen vertraging omdat hij daar niet van houd of is de werkdruk gewoon te hoog daar

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:16

ikke schreef:
justdiesel schreef:

Als ouder en eigenaar ben je hier, heel terecht, niet blij mee. Kind zou bij na zo'n stunt ook nooit meer vergeten om daar even bij na te denken.

Niks, want ouders kunnen nog zo goed hun best doen hun kind netjes op te voeden, soms doen ze nou eenmaal iets raars of stouts....
Ken gezinnen genoeg die zo netjes en beleefd zijn waar het kind volledig is ontspoord.....

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:18

ikke schreef:
justdiesel schreef:

Je kan je kind juist opvoeden. Maar niet alle kinderen luisteren daarna ;) dus dat zegt helemaal NIKS over de ouders

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:18

Wie weet waarom het meisje zo gehandeld heeft? Misschien is er ooit wel het woord slacht of verkopen gevallen? Dat kan kinderen rare dingen laten doen, zeker als ze veel van iemand houden.

Het ene 12 jarige kind is het andere niet, misschien hebben die ouders ook wel iets gezegd over stoppen met verzorgen ofzo? Er moet toch iets zijn waarom dit kind bedenkt dat het beter is om met de pony op de trein te stappen..

Ik ben als kind wel eens door de camping supermarkt gaan fietsen.. :+ Tja dat zijn kinderen.. Ik was alleen 3 en geen 12..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:20

Chiave schreef:
ikke schreef:

Een jihad-strijder die op eigen houtje naar Syrië gaat en wanhopige ouders achterlaat, is die ook zo opgevoed door z'n ouders?
Kinderen doen rare dingen. :j

Klopt, daar heb je een punt; blijft over waarom ze op dit idee gekomen is maar ik vrees dat de sensatiepers van Metro daar wel geen antwoord op gaat geven.

justdiesel schreef:
ikke schreef:

Niks, want ouders kunnen nog zo goed hun best doen hun kind netjes op te voeden, soms doen ze nou eenmaal iets raars of stouts....
Ken gezinnen genoeg die zo netjes en beleefd zijn waar het kind volledig is ontspoord.....

maar weet jij dan ook wat zich daadwerkelijk binnen zo'n gezin afspeelt? Ik geef ze de kost niet die er naar de buitenwereld toe een heel ander beeld laten zien dan wat er binnenskamers gebeurt.

Ik ken ook zo'n keurig gezin waarvan de oplettende kijker nu al de risico's aan kan duiden......