Laurens van Lieren over "probleemkindje" Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:29

EngeltjeS schreef:
Ik ben zo "benieuwd" naar de vorige eigenaar van Totilas, hoe die zich nu voelt.
De keuze maken om je paard te verkopen is altijd moeilijk, maar als je hem dan op deze manier terug ziet in het nieuws etc. iedere keer...
Is dat die "zoveel" miljoen wel waard?

Zeker! Vergeet niet dat op topniveau vaak mensen met veel geld het paard hebben, en mensen met heel wat minder geld het paard verzorgen en rijden. De eigenaars geven het beest eens een aai en kunnen zeggen, kijk wat mijn paard kan, maar daar stopt het vaak wel. Mensen die "het dier nooit zouden verkopen want ze houden zo van 'm" hebben er vaak weinig tot niets over te zeggen :)
Het ging hier duidelijk om een investering en meneer de ex eigenaar heeft er toch maar mooi heel wat centjes aan verdiend.

Hoeveel er trouwens al op voorhand geweten was door Edward of Fam. Visser zullen we nooit weten. Ik vind het plausibel dat ze zouden geweten hebben dat hij bv blessuregevoelig was. 't Is een vies wereldje denk ik, die paardentopsport..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:31

Delicia schreef:
Zal mij niet verbazen als dit op het nieuws komt :
"Totilas ingeslapen wegens te veel blessures"

Die gaat z'n vader achterna dan. :) Die viel ook ineens dood nadat ie uit de sport gehaald werd officieel nadat ie geen piaffe meer wilde doen.

Ik denk dat de vorige eigenaren al lang blij zijn dat die knol in Duitsland op stal staat ipv bij hun. :D
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 05-06-15 09:35, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:32

xHaithi schreef:
EngeltjeS schreef:
Ik ben zo "benieuwd" naar de vorige eigenaar van Totilas, hoe die zich nu voelt.
De keuze maken om je paard te verkopen is altijd moeilijk, maar als je hem dan op deze manier terug ziet in het nieuws etc. iedere keer...
Is dat die "zoveel" miljoen wel waard?

Zeker! Vergeet niet dat op topniveau vaak mensen met veel geld het paard hebben, en mensen met heel wat minder geld het paard verzorgen en rijden. De eigenaars geven het beest eens een aai en kunnen zeggen, kijk wat mijn paard kan, maar daar stopt het vaak wel. Mensen die "het dier nooit zouden verkopen want ze houden zo van 'm" hebben er vaak weinig tot niets over te zeggen :)
Het ging hier duidelijk om een investering en meneer de ex eigenaar heeft er toch maar mooi heel wat centjes aan verdiend.

Hoeveel er trouwens al op voorhand geweten was door Edward of Fam. Visser zullen we nooit weten. Ik vind het plausibel dat ze zouden geweten hebben dat hij bv blessuregevoelig was. 't Is een vies wereldje denk ik, die paardentopsport..

nou...dat de paardenwereld een vies wereldje is hoef jij niet te denken....dat is gewoon zo.Er ver bij vandaan blijven(als je van paarden houdt)

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:33

easygoing schreef:
Ik mag toch aannemen dat ze geen miljoenen op tafel leggen als er flinke bemerkingen zijn.

Ja hoor!

Als je naar Aken was geweest en alle paarden op de foto had gezet weet ik zeker dat je er geen een mee naar huis had genomen :D

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:35

geerke schreef:
nou...dat de paardenwereld een vies wereldje is hoef jij niet te denken....dat is gewoon zo.Er ver bij vandaan blijven(als je van paarden houdt)

Ik wilde niet zo stellig zijn maar eigenlijk had ik dat inderdaad ook al begrepen, jammer maar helaas :j
Als er geld mee gemoeid is... worden mensen een lelijke soort.

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:39

Je denkt toch niet dat een paard dat voor een dergelijk krankzinnig hoog bedrag verkocht wordt niet binnenstebuiten word gekeerd om eventuele gebreken bloot te leggen?

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:43

leoenpat schreef:
Je denkt toch niet dat een paard dat voor een dergelijk krankzinnig hoog bedrag verkocht wordt niet binnenstebuiten word gekeerd om eventuele gebreken bloot te leggen?

Zoals ik al eerder zei: ze worden op de kop gezet, maar er wordt niet zo moeilijk gedaan over een 3tje op het straalbeen, beetje artrose enz enz.

NathalietjeB

Re: Laurens van Lieren over "probleemkindje" Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:08

Komt Toot aandacht te kort dat tie zo vaak weer in t nieuws is, dekseizoen is begonnen en toot verhalen zijn weer te lezen.

Dat paard gaan we niet meer terug zien in de ring, je ken nog zoveel geld voor een paard neerleggen als t gewoon geen click heeft en geen team is dan word dat t ook niet.
En na 5?? Jaar mag je dat ondertussen toch wel gaan verwachten dat t wat is

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:35

R12312 schreef:
Verosjaak schreef:
Interessant om te lezen dat Totilas met zijn blessures meteen geopereerd is ipv rust en herstel te nemen. Iets wat ik niet eerder las in allerlei artikelen. Ik vind het gewoon zonde van zo'n mooie beweger.

Dat denkt Laurens want dat heeft hij in de wandelgangen gehoord. Of dat waar is weet niemand!

Vreselijk suggestief interview wat veel beter in de prive of story thuishoort.

Laurens wandelt in andere gangen dan wij :D :D

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:37

Babootje schreef:

Dat is een aanname :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:37

ongeacht in welke gangen hij wandelt is het weinig professioneel om vermoedens te spuien zonder enig bewijs.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:39

R12312 schreef:
Babootje schreef:

Dat is een aanname :D

Uiteraard, soms moet je ook wel eens iets aannemen :D :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:40

Maar alleen als het in het nadeel van Rath en co is toch?

Klaas15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:43

jesito schreef:
Ik lees hier dingen als dat Gal Toot bewust kapot heeft gereden en doelbewust op tijd verkocht heeft.
Dat klinkt echt als een sprookje, van sneeuwwitje en de boze heks.
Ik denk dat de verklaring toch echt simpeler is.
Schockemohle heeft voor veel geld winst en roem willen kopen en blies dit in het begin ook heel hoog van de toren.
Alleen maakt Rath niet paraat met het paard wat Gal er mee paraat kreeg, wat niet wil zeggen dat Rath niet kan rijden.
Maar de combinatie heeft nooit een klik gehad en de druk is enorm hoog, iets wat ze zelf veroorzaakt hebben door meteen zo hoog van de toren te blazen in het begin.
Het mooiste en hypocrietste van die duitsers vind ik misschien nog wel het feit dat ze sjef janssen vragen voor de training en dat terwijl de duitsers zo tegen de trainingsmethode zijn van sjef.

Dit verhaal bewijst gewoon maar weer dat met geld niet alles te koop is.
Zonde van dit paard.
Tja en dekgeld van 8000 euro dat zakt vanzelf als de hengst niet meer presteerd.

Helemaal met je eens !!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:45

Behalve dan dat bij mijn weten, PS nooit wat tegen de trainingsmethode van Sjef gehad heeft.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:47

Ayasha schreef:
Behalve dan dat bij mijn weten, PS nooit wat tegen de trainingsmethode van Sjef gehad heeft.

Paul Schockemohle reed al LDR ver voor dat Anky dat deed :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:47

R12312 schreef:
Ayasha schreef:

Paul Schockemohle reed al LDR ver voor dat Anky dat deed :D

Da-bedoellik. ;) :D
Het leuke is dat de voornaamste tegen argumenten tegen PS en co gebaseerd zijn op misvattingen. :D
enfin, of dat leuk is valt over te discussiëren maar interessant is het wel.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:51

R12312 schreef:
leoenpat schreef:

Zoals ik al eerder zei: ze worden op de kop gezet, maar er wordt niet zo moeilijk gedaan over een 3tje op het straalbeen, beetje artrose enz enz.

Denk zomaar dat we het hier niet over de door jou genoemde bemerkingen hebben

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:52

easygoing schreef:
Denk zomaar dat we het hier niet over de door jou genoemde bemerkingen hebben

Het is een voorbeeld he! Ik heb geen idee hoe Totilas op de foto is. Net als velen :D

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:56

Je gaat mij gewoon niet wijs maken dat er akkoord gegaan word met een paard met aanzienlijke problemen die een verdere sportcarrière zouden kunnen belemmeren voor zoveel centjes.
Natuurlijk kijken zij heel anders tegen de dingen aan maar zodra het hun investering in deweg zou kunnen komen te staan zullen ze heus afstandnemen.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:00

easygoing schreef:
Je gaat mij gewoon niet wijs maken dat er akkoord gegaan word met een paard met aanzienlijke problemen die een verdere sportcarrière zouden kunnen belemmeren voor zoveel centjes.
Natuurlijk kijken zij heel anders tegen de dingen aan maar zodra het hun investering in deweg zou kunnen komen te staan zullen ze heus afstandnemen.

Der is er laatst anders nog een voor behoorlijk wat geld verkocht met nekartrose, KS, 3tjes op de straalbenen. Zo ging een paar jaar geleden een springpaard met 4tjes op de straalbenen gewoon voor miljoenen weg.

Dat jij dat niet gelooft vind ik prima, maar op topsportnivo is het klinische beeld veel belangrijker dan het rontgenologische.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:04

Ayasha schreef:

Of, in jouw geval, net andersom :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:07

Boras schreef:
Ayasha schreef:

Of, in jouw geval, net andersom :+

What can I say, ik heb aandelen. Per keer dat ik ze verdedig krijg ik 100 euro gestort. Tenminste, iets dergelijks is wel eens geopperd. Misschien moet ik PS en co eens een mailtje doen met een zakenvoorstel.. 't zou een mooie bijverdienste zijn. :+

however; Ja, ik ben advocaat van de duivel omdat ik moeite heb met de onzin en de naïviteit die er heerst betreffende de hele Totilas-situatie. :)

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:17

Lekker net als Salinero vaker de wei op doen :(:)
Totilas heeft de top al eens voortreffelijk geregeerd, hoeft zelf niets meer te bewijzen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:26

Ayasha schreef:

Dat durf ik effe ook niet met zekerheid te zeggen, maar de duitsers in het algemeen zijn heel fel tegen.
Daar is al menig artikel over voorbij gekomen de afgelopen jaren, de laatste jaren lijkt het hierin wat rustiger.