Schriktraining tijdens dressuurproef? Geen probleem!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seltje

Re: Schriktraining tijdens dressuurproef? Geen probleem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:32

Wat is dit paard goed getraind, zeilen en kettingzagen zijn hier geen probleem. Maar dingen die knallen krijg ik voorlopig nog niet opgelost. Knal = omdraaien en wegwezen, met of zonder baasje...

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:32

pol013 schreef:
Voor iedereen die nu zegt dat het zo'n braaf paard is: dit zijn geen brave paarden. Dit paard hebben ze gewoon goed getraind. Kan zomaar zijn dat dit voorheen een grote hittepetit is.

Ze willen hier juist mee laten zien dat je ook andere paarden dan 'dode dodoos' aan gekke dingem kunt laten wennen.

Ik weet eigenlijk 100% zeker dat je dit niet bij alle paarden kunt doen hoor :)

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:33

Gave combinatie zeg ! Ook knap van de ruiter dat die zo ongestoord verder gaat. Kan ik nog heel wat van leren !

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:34

Dan moet je maar eens zoeken op filmpjes en verhalen van tristan tucker en will rogers. Die werken voornamelijk met top paarden. Jonge hengsten of dressuurpaarden.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:36

xMercury schreef:
pol013 schreef:
Voor iedereen die nu zegt dat het zo'n braaf paard is: dit zijn geen brave paarden. Dit paard hebben ze gewoon goed getraind. Kan zomaar zijn dat dit voorheen een grote hittepetit is.

Ze willen hier juist mee laten zien dat je ook andere paarden dan 'dode dodoos' aan gekke dingem kunt laten wennen.

Ik weet eigenlijk 100% zeker dat je dit niet bij alle paarden kunt doen hoor :)

Ik heb beide veel aan het werk gezien, en echt niet met de gemakkelijkste paarden.
Er zullen maar heel weinig paarden zijn waarbij ze het niet kunnen.
Ik ben ze nog niet tegen gekomen iig!

ItsAnniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:38

Wauw, geweldig dit!

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:39

Knap, mijn merrie kan een hoop hebben maar die kettingzaag en dat zeil zijn dan toch een paar stapjes hard de andere kant op :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:43

Sizzle schreef:
Ofwel jij kan dat ook niet ;)
Een rondje onverschrokken rijden is echt niet het moeilijkste, maar je paard zo gehoorzaam hebben dat hij compleet durchlässig blijft en gewoon keurig zijn piroutte doorspringt zonder proberen over zijn schouder te kijken is echt wel heel veel zeer consequente training waar de meeste mensen vast niet aan kunnen tippen.

Jawel hoor. Het is namelijk niet dat mijn paard schrikt; hij maakt een punt, namelijk dat hij vindt dat ie lang genoeg gewerkt heeft.

Ik ga mijn paard dit niet meer aandoen. Hij verveelt zich dood met zoiets en kijkt me dan aan met zo'n kop: en gaan we nu ook nog wat DOEN?!?

Het is wel zo dat bij al die schijtebroeken de uiteindelijke oorzaak bijna altijd bij de ruiter ligt en niet bij het paard. Men steekt wel tijd in het leren van de meest onmogelijke kunstjes maar een paard simpelweg opleiden om niet van elk geel blaadje over de jank te gaan, dat is voor de meesten te moeilijk.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:44

Ah ok, dus als jouw paard halverwegede proef geen zin meer heeft mag hij gewoon gaan etterbakken en verlaat je de ring :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:45

Haha geweldig dit. Ik schrok van die kettingzaag :')

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:46

Ik had het niet meer toen die man met een kettingzaag achter het paard aan rende. Piste zowat in mijn broek! Daar gaat die koele kikker van mij wel van aan de hobbel hoor.. toch maar eens een kettingzaag aanschaffen zodat ik haar daaraan kan wennen :P

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:46

pol013 schreef:
Dan moet je maar eens zoeken op filmpjes en verhalen van tristan tucker en will rogers. Die werken voornamelijk met top paarden. Jonge hengsten of dressuurpaarden.

Oh, maar ik geloof best dat zij dat kunnen hoor. Het is alleen niet weg gelegd voor 'de normale mens' om elk paard zo af te richten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:47

De gemiddelde ruiter krijgt een paard ook niet naar het GP gereden ;)
Dit is dus dubbel knap in feite.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:49

Sizzle schreef:
De gemiddelde ruiter krijgt een paard ook niet naar het GP gereden ;)

No shit, Sherlock.

Ook niet ieder paard wordt naar de GP gereden, dus ook niet ieder paard loopt zijn rondje zo bomproof ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:49

Sizzle schreef:
Ah ok, dus als jouw paard halverwegede proef geen zin meer heeft mag hij gewoon gaan etterbakken en verlaat je de ring :=

Mijn paard gedraagt zich bewezen keurig op een wedstrijd. Waar de hele goegemeente over de jank ging van een fanfarekorps op het terrein, ging die van mij eens kijken wat dat nou allemaal was.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:57

Ofwel ik heb nog genoeg uitdaging voor de komende 120 jaar :P

Ben ook benieuwd hoe dit paard is met een gast ruiter.
In hoeverre het paard dus een vertrouwen en gehoorzaamheid heeft aan haar ruiter of dat het in feite een aangeleerde eigenschap is die goed na te rijden is.

Ikke, dus jouw paard zal ook nooit even tegen de hand komen van zo'n fanfare naast de ring?
Ik zou dat graag zo voor elkaar hebben. Mijn paard kijkt nog te vaak even vrolijk wat er precies in de kantine gebeurd: tjakka weer een 5 en als commentaar tdh.
Ooit wordt ze gehoorzaam....hoop ik.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 23:02

ikke schreef:
beatje schreef:
Ik zal het filmpje eens aan mijn paard laten zien.Die vond het vanmorgen toch weer nodig om met haar bejaarde kont er vandoor te gaan voor een heel gevaarlijke Fazant :-).

Ik vind het toch knap hoor zo'n onverstoorbaar paard.

Ja, of was die fazant een goede aanleiding om een feestje te bouwen?
Dat doet die van mij standaard elke les. Dan heeft ie hard genoeg gewerkt (vind ie) en dan is elke aanleiding in de heg voldoende om daar EEN PUNT van te maken :D

Natuurlijk een aanleiding voor een Feestje.Want mevroi gaat onverstoorbaar langs de vrachtwagens die asvalt op de wegen leggen of de vuilnis wagens die containers legen.Dat is niet eng.
Maar zo'n Fazant ......je kan niet weten of ze paarden eten :D

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 23:04

Zo, daar kan ik nog een hoop van leren, prachtig om te zien !!! :D

Daar ben ik ook wel benieuwd naar Sizzle, het zal toch ook een groot stuk vertrouwen zijn met het paard als prooidier van nature lijkt me zo :j

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 23:13

Dat paard is doof en blind. Ik weet het zeker. :x :')

Annelore_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 23:15

Mooi om te zien hoe dat paard getraind is. Zet mensen aan het denken over wat mogelijk is.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 23:45

Wat geweldig

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 07:34

Sizzle schreef:
Ikke, dus jouw paard zal ook nooit even tegen de hand komen van zo'n fanfare naast de ring?
Ik zou dat graag zo voor elkaar hebben. Mijn paard kijkt nog te vaak even vrolijk wat er precies in de kantine gebeurd: tjakka weer een 5 en als commentaar tdh.
Ooit wordt ze gehoorzaam....hoop ik.

Nee, als ik er gewoon aan rijdt, gaat ie gewoon door. Het is mijn concentratie die hij oppikt en dan weet ie of ie ruimte kan pakken voor z'n eigen feestje, of niet. En mede omdat ie ruimte krijgt voor z'n eigen feestje op momenten waarin dat kan, maakt dat ie in de dressuurring bij de les blijft. Maar hey, het is een ouwe rot in het vak, hij is al 15..........

GixWillsNino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:15

Mijn oude paard (v. Samber), was ook na minimaal oefenen ook zo relaxt bij de meest idiote dingen.
Maar de witte hekjes in de ring zijn altijd een raar iets gebleven.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:54

Ikke, mooi dan heb ik nog 8 jaar :P

Maar ik vind je opmerking onterecht dat als je dit niet voor elkaar hebt dat je er dan niets te zoeken hebt.
Een paard moet immers ook leren.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:57

Zo, ik heb weer inspiratie om bomproof paarden te kunnen trainen :')

Soms best praktisch :j Gelukkig vinden die van mijn praktisch niks eng, wel zo handig op filmsets met revolvers, rennende mensen, giga schermen en rookmachines :Y)