Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pol013 schreef:Voor iedereen die nu zegt dat het zo'n braaf paard is: dit zijn geen brave paarden. Dit paard hebben ze gewoon goed getraind. Kan zomaar zijn dat dit voorheen een grote hittepetit is.
Ze willen hier juist mee laten zien dat je ook andere paarden dan 'dode dodoos' aan gekke dingem kunt laten wennen.
xMercury schreef:pol013 schreef:Voor iedereen die nu zegt dat het zo'n braaf paard is: dit zijn geen brave paarden. Dit paard hebben ze gewoon goed getraind. Kan zomaar zijn dat dit voorheen een grote hittepetit is.
Ze willen hier juist mee laten zien dat je ook andere paarden dan 'dode dodoos' aan gekke dingem kunt laten wennen.
Ik weet eigenlijk 100% zeker dat je dit niet bij alle paarden kunt doen hoor
Sizzle schreef:Ofwel jij kan dat ook niet
Een rondje onverschrokken rijden is echt niet het moeilijkste, maar je paard zo gehoorzaam hebben dat hij compleet durchlässig blijft en gewoon keurig zijn piroutte doorspringt zonder proberen over zijn schouder te kijken is echt wel heel veel zeer consequente training waar de meeste mensen vast niet aan kunnen tippen.
pol013 schreef:Dan moet je maar eens zoeken op filmpjes en verhalen van tristan tucker en will rogers. Die werken voornamelijk met top paarden. Jonge hengsten of dressuurpaarden.
Sizzle schreef:Ah ok, dus als jouw paard halverwegede proef geen zin meer heeft mag hij gewoon gaan etterbakken en verlaat je de ring
ikke schreef:beatje schreef:Ik zal het filmpje eens aan mijn paard laten zien.Die vond het vanmorgen toch weer nodig om met haar bejaarde kont er vandoor te gaan voor een heel gevaarlijke Fazant.
Ik vind het toch knap hoor zo'n onverstoorbaar paard.
Ja, of was die fazant een goede aanleiding om een feestje te bouwen?
Dat doet die van mij standaard elke les. Dan heeft ie hard genoeg gewerkt (vind ie) en dan is elke aanleiding in de heg voldoende om daar EEN PUNT van te maken
Sizzle schreef:Ikke, dus jouw paard zal ook nooit even tegen de hand komen van zo'n fanfare naast de ring?
Ik zou dat graag zo voor elkaar hebben. Mijn paard kijkt nog te vaak even vrolijk wat er precies in de kantine gebeurd: tjakka weer een 5 en als commentaar tdh.
Ooit wordt ze gehoorzaam....hoop ik.