Dispensatie voor Matthias Rath en Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 13:42

Varekaj schreef:
Maar is het nog steeds een excuus om zomaar zonder pardon de rest aan de kant te schuiven omdat hij dat kunstje zou kunnen doen? Bij deze combi heb je immers geen garantie dat ze überhaupt in de ring gaan verschijnen.
Sowieso heb je aan Valegro een keiharde concurrent, maar die doen wel netjes alle selecties veronderstel ik.

Hij schuift de rest niet aan de kant. De bondscoach heeft die keuze gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 13:44

Ik had het ook over de bondscoach, dat MR hierin niks te beslissen heeft lijkt me logisch.

Vraag me trouwens wel af hoe die zich daarbij moet voelen. Aan de ene kant blij, want je mag je land vertegenwoordigen met enkele andere topruiters van je land, maar aan de andere kant... zou hij er ook niet wat een zure nasmaak bij krijgen dat ze het hem nu alleen gunnen omdat hij Toot heeft?

SinneJ

Re: Dispensatie voor Matthias Rath en Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 14:48

Mag ik even een hele domme vraag stellen? Als ze met Toot niet komen opdagen, is er dan geen 'reserve' combinatie die invalt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 14:53

Ze zijn nog niet eens geselecteerd :D

Ze hebben enkel dispensatie voor de selectiewedstrijd. En als ze geselecteerd worden en niet gaan zijn er uiteraard reserve combi's.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 14:54

Dan zie ik het probleem niet helemaal :o

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:01

Ladybird schreef:
Ach, was het niet al zo toen Totilas verkocht werd we al zeiden: Die zien we nooit meer terug :evaw:

Nou die woorden zijn wel weer waar gebleken, we horen veel, we zien niks, er worden loze beloftes gedaan, en vervolgens is er altijd wel wat met het peerd.

Als Totilas nu terug zou gaan naar EG rijd hij hem 2 maanden en zien we hem rijden op de eerste wedstrijden.. Daar durf ik bijna mn handen wel voor in het vuur te steken

Tuurlijk, alsof ze bij Edward nooit geen blessures rijden.
Kom op zeg jongens, Matthias heeft al vaker bewezen met meerdere paarden dat hij topscores kan rijden. Toot heeft zich ook bewezen. Daarnaast heeft deze combinatie al eens gewonnen van Charlotte.
En ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat dit niet de laatste keer gaat zijn. Matthias heeft gewoon echt een goed ruitergevoel en hij laat zijn paarden in hun waarde. En daarbij niet alleen Toot.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:07

Het zou MR imo wel sieren mochten ze geselecteerd worden dat hij deze selectie afwijst gezien hij niet aan de criteria voldoet + geen constante wedstrijden heeft gereden. Andere ruiters rijden braaf de wedstrijden die moeten om KANS te maken, dan zou ik het imo zuur vinden als zij de kans naar nihil zien slinken omdat MR dispensatie kreeg.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:10

guppekop schreef:
Ladybird schreef:
Ach, was het niet al zo toen Totilas verkocht werd we al zeiden: Die zien we nooit meer terug :evaw:

Nou die woorden zijn wel weer waar gebleken, we horen veel, we zien niks, er worden loze beloftes gedaan, en vervolgens is er altijd wel wat met het peerd.

Als Totilas nu terug zou gaan naar EG rijd hij hem 2 maanden en zien we hem rijden op de eerste wedstrijden.. Daar durf ik bijna mn handen wel voor in het vuur te steken

Tuurlijk, alsof ze bij Edward nooit geen blessures rijden.
Kom op zeg jongens, Matthias heeft al vaker bewezen met meerdere paarden dat hij topscores kan rijden. Toot heeft zich ook bewezen. Daarnaast heeft deze combinatie al eens gewonnen van Charlotte.
En ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat dit niet de laatste keer gaat zijn. Matthias heeft gewoon echt een goed ruitergevoel en hij laat zijn paarden in hun waarde. En daarbij niet alleen Toot.

Tuurlijk kan je bij EG ook blessures krijgen! maar het is wel ietwat frappant dat er bij EG nooit wat aan de hand was en dat er nu ALTIJD wat loos is. dat MAR kan rijden geloof ik direct, want op zon paard als o.a totilas stap je heus niet zomaar weg..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:12

Tsja, of hij is op z'n top verkocht, of ze hebben gewoon ECHT zwaar pech, of er gaat iets mis. Drie opties. Denk dat niemand zeker weet welke het is. :)
't zijn wel beesten natuurlijk. Je hebt soms gewoon van periodes/paarden waarmee het elke keer weer mis gaat met de stomste dingen... :) Dat zie je zelfs op bokt met HTK-paarden. :) Dus waarom zou 't met zo'n topper niet gewoon dik pech kunnen zijn?

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 23:12

Ayasha schreef:
Tsja, of hij is op z'n top verkocht, of ze hebben gewoon ECHT zwaar pech, of er gaat iets mis. Drie opties. Denk dat niemand zeker weet welke het is. :)
't zijn wel beesten natuurlijk. Je hebt soms gewoon van periodes/paarden waarmee het elke keer weer mis gaat met de stomste dingen... :) Dat zie je zelfs op bokt met HTK-paarden. :) Dus waarom zou 't met zo'n topper niet gewoon dik pech kunnen zijn?

of n combinatie vd 3 :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 08:14

Ze wisten dat er iets mis was, hebben het zo ver mogelijk proberen pushen, alles eruit gehaald wat eruit te halen viel en toen het zou gaan opvallen gewoon dik verkocht, en bij MR zijn (helaas) de poppen aan het dansen gegaan.

Op zich zou het goed zijn dat ze weer in de ring verschijnen. Tegelijk vraag ik me dan wel oprecht af, al loopt dat paard weer de sterren van de hemel, zou het zijn mogelijkheden als dekhengst nog ondersteunen? Hoe goed hij ook loopt, met alles wat hij al heeft gehad en waar ze vaag over doen zou ik het als merriehouder toch niet durven gokken om daarmee nog te fokken. Ten eerste is hij (pokke)duur, en ten tweede vind ik het een aardig risico dat hij zijn gevoeligheid voor blessures doorgeeft.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 09:09

Je lijkt erg zeker van je stuk Varekaj, weet jij iets wat de rest van de wereld niet weet?

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 09:12

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 09:19

Haha ja want een topsportpaard van 10 miljoen laat je natuurlijk helemaal niet keuren :roll:

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 09:29

Citaat:
Vindt u Rath een waardig opvolger van Gal?
“Gal is een geweldig ruiter, maar als Totilas destijds kreupel was geweest, had ook hij niets kunnen uitrichten. Dat Rath even goede scores als Gal kan behalen, heeft hij vorig jaar in Aken bewezen. De twee versloegen de olympisch kampioene Charlotte Dujardin. Ik vind Totilas nog steeds het beste paard ter wereld. Als hij gezond blijft, nemen Rath en hij zonder twijfel deel aan de Olympische Spelen in Rio. Totilas vertoont geen ouderdomsverschijnselen en kan nog twee of drie jaar mee. Maar als hij opnieuw kreupel raakt, zetten wij hem volgend jaar weer in voor de dekdienst.”

Bron: http://www.nrcq.nl/2015/04/26/dit-wonde ... te-branden

We moeten eerst maar eens kijken of Totilas niet nog een blessure krijgt, want anders gaat hij volgend jaar dekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 09:40

Mijn antwoord was een poging om die 3 opties te mixen :) Dat leek dan het meest plausibele.

Qua fokkerij: als ik zo afga op de berichten die verschijnen dat ie weer eens niet start wegens blessure, dan vind ik dat niet bepaald bemoedigend, hoe goed hij ook presteert als hij wel verschijnt. Je wil toch een goed fokproduct dat én goed kan lopen maar ook én die prestaties constant kan houden. In de topsport kan je selectief zijn en enkel die wedstrijden rijden die belangrijk zijn, in de basis lukt dat niet. Dan ga je toch echt gewoon je winstpunten moeten verzamelen door je proefjes te rijden. Als je dan maar 4x per seizoen aan de start kan komen omdat je paard de rest van de tijd in de lappenmand zit, dan doe je er nog wel even over. Terwijl als ie alle wedstrijden kan meedoen en goed presteert, dan dans je zo door de klasses heen.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 10:20

Krijgen we die discussie weer. Dat hij geblesseerd zou zijn geweest toen ie wegging en dat ze hem daarom hebben verkocht. Glock heeft nog geprobeerd hem terug te kopen voor EG dat doen ze niet als ze weten dat hij niet goed is hoor.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 10:22

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 10:28

DAT hij blessures heeft is een feit, welke blessures zal altijd een mysterie blijven. Al brengen ze uit dat hij een schaafwondje heeft, niemand kan garanderen dat het de waarheid is. Voor hetzelfde geld is dat schaafwondje er als detail omdat hij keihard een pees heeft aangetikt met toevallig wat haar er af. Maar dat is heb sowieso in de paardensport, als je geen RX-ogen hebt zal je het nooit weten.

In ieder geval zijn de blessures genoeg om hem weg te houden van (belangrijke) wedstrijden, en hoe dan ook vind ik dat negatief voor een paard dat moet meedraaien in de topsport en de fokkerij.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 11:01

Laat Glock ofzo hem weer terugkopen en dat Edward weer op hem gaat rijden.. Dit is toch geen doen zo. Een van de beste paarden en hij staat alleen op stal vanwege 'bijzondere blessures' (zijn er erg veel in zo'n korte tijd). Zonde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 11:03

En dan geneest het paard spontaan? Kom op zeg!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 11:05

Bij Gal kunnen paarden toch niet stuk gaan Yvank en als ze stuk zijn genezen ze wonderbaarlijk.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 11:13

Eigenlijk is hier maar een zinnetje van toepassing:

"In het verleden behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst".

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:11

R12312 schreef:
astridastrid schreef:
Interessant! Over zijn blessures ed. http://nos.nl/artikel/2039417-grote-zor ... tilas.html

Ik vind het nogal een suggestief verhaal.

Ik denk alleen dat Laurens van Lieren meer weet dan "ons Bokkertjes". En ook aannemelijk. Dus...............

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:18

Weten we gelijk hoe het in Duitsland aan toe gaat met hun klassiek geschoolde paarden.suggestiefmaarwelleuk