Amelandfreak schreef:8nnemiek schreef:Gelukkig alleen wat schaafwonden..
Maar af en toe verbaas ik me er over hoe het toch nog zo vaak goed gaat, zoals die wielrenners telkens met flinke snelheid vlak langs de paarden crossen..
Inderdaad! Ik heb wel eens tijdens een buitenrit een wielrenner gezien die tussen 2 overstekende paarden doorscheurde.. Hij werd net niet geraakt door de hoeven van het schrikkende paard...had verkeerd kunnen aflopen..
Ook hier eenzelfde ervaring. Ben je op het ruiterpad, zie je een mountainbiker aankomen, ben je bezig achter het paard van je mede-ruiter te gaan (niet nodig, je rijdt tenslotte op het ruiterpad, maar afijn we delen allemaal dat kleine stukje Nederland toch?) Fietst die malloot nog snel even met een rotgang tussen de paarden door voordat ze achter elkaar lopen. Levensmoe. Waar zit dan je verstand? Gelukkig geen mep. En ik gun het ook niemand. Maar als je dit soort olie-domme akties uithaalt, tja, daar kun je als ruiter weinig tegen beginnen.
Ook op de openbare weg verbaas ik me soms over de snelheid en onoplettendheid van groepen wielrenners. Ook als eens afgeremd met de auto op een parallelweg toen ik zo'n club me tegemoet reed. Ben minder dan stapsvoets gaan rijden omdat ze de hele weg in beslag namen. En dan nog, de rijders vooraan zagen de auto, de achterliggers reden in brede lijn door..... Ik ben met 1 van de ongelukkigen maar meegereden naar het ziekenhuis.... Ik gun niemand een ongeluk, maar je bent niet alleen op de weg. De meeste wielrenners leven met het beeld van de Tour-de-France geloof ik. Alle wegen vrij voor hun grote evenement
had verkeerd kunnen aflopen..