T is allemaal beetje vaag geregeld.
En veel mensen weten t verschil tussen schieten en slachten niet. En weten dus noch kant noch wal of hun paard nou wel of niet geschoten/geslacht mag worden.
En dat is zo jammer! Als alles wat duidelijker was...
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jolliegirl schreef:Maar ook dan moét er verbloed of nagespoten worden.
T is allemaal beetje vaag geregeld.
En veel mensen weten t verschil tussen schieten en slachten niet. En weten dus noch kant noch wal of hun paard nou wel of niet geschoten/geslacht mag worden.
En dat is zo jammer! Als alles wat duidelijker was...
Onali schreef:Geryon schreef:Ik vind het niet fijn hoor. Je voelt dat je weg zakt.
Mijn ervaring is zuurstofmasker over je gezicht, spuit erin en weg ben je.
Als kind zijnde terugtellen van 10, heb de 8 nooit gehaald.
Als volwassene en iemand met medische ervaring mijn narcose exact hetzelfde ervaren.
Je voelt je niet wegzakken je bent gewoon ineens weg.
Het verschil is alleen dat je weet dat je wordt onder narcose word gebracht en hopelijk weer wakker word.
Een dier weet dit natuurlijk niet.
Daarna direct geëuthanaseerd, wat dan wel echt weer zo klaar was.
Leffroi schreef:senna21 schreef:Wel is belangrijk dat de DA de procedure goed volgt. Bij mijn paard is het helaas niet goed gegaan. Híj was snel' buiten westen' en leek dood. Pas ruim nadat de DA was vertrokken, ontdekte ik dat hij nog ademde. We hadden hem intussen verplaatst. Nog steeds weet ik niet wat het paard heeft meegekregen en of hij pijn heeft geleden.
Dit kan ook nog een soort van laatste adem zijn geweest. Er blijft wellicht altijd een beetje lucht achter in de longen en als je hem dan bijvoorbeeld verplaatst, komt er 'druk' op de longen en perst zo het laatste beetje lucht nog uit.
SandraVerl schreef:De paarden van mijn over buur zijn naar de slacht gegaan, niet de mijne. Ik doe dat mijn paarden niet aan, zo simpel is het. Ieder moet met zijn of haar dieren doen waar hij of zij zichzelf goed bij voelt, zo simpel is het. Ik zal nooit iemand veroordelen omdat ie zijn paarden naar de slacht doet, maar de pro slachters mogen ook wel eens respect hebben voor de mensen die anti zijn. We hebben allen onze redenen om voor of tegen te zijn, gebaseerd op onze eigen levensvisie en onze eigen ervaringen, mensen moeten gewoon eens leren om mekaars meningen te respecteren.
Luckystory schreef:Omdat een geschoten paard niet dood is.
Het schieten van een paard is alleen maar de verdoving. (Daarom dat moslims bijvoorbeeld niet schieten, aangezien voor hun geloof het verboden is een dier te verdoven bij het slachten.)
Maar het dier is pas dood als zijn hart stil valt doordat hij leeggebloed is.
Als je op een geslacht paard dezelfde parameters gaat testen als in het onderzoek van dit topic, dan ga je dus waarschijnlijk wel gelijkaardige resultaten bekomen hoor.
Het is een beetje een illusie dat een dier "snel dood" is als hij geschoten is. Het kan best wel ff duren voor een hart stil valt als een dier leeg bloedt. Zeker als het een groot dier is.
Luckystory schreef:Omdat een geschoten paard niet dood is.
Het schieten van een paard is alleen maar de verdoving. (Daarom dat moslims bijvoorbeeld niet schieten, aangezien voor hun geloof het verboden is een dier te verdoven bij het slachten.)
Als je op een geslacht paard dezelfde parameters gaat testen als in het onderzoek van dit topic, dan ga je dus waarschijnlijk wel gelijkaardige resultaten bekomen hoor.
Het is een beetje een illusie dat een dier "snel dood" is als hij geschoten is. Het kan best wel ff duren voor een hart stil valt als een dier leeg bloedt. Zeker als het een groot dier is.
) Luckystory schreef:Omdat een geschoten paard niet dood is.
)janderegelaa schreef:Moslims mogen best verdoven: http://www.islam-koran.net/page/eten-halal-en-haram
Luckystory schreef:janderegelaa schreef:Moslims mogen best verdoven: http://www.islam-koran.net/page/eten-halal-en-haram
Ga jij dat tegen de Moslims vertellen?
Veel succes ermee