Instructeur verdacht van seksueel misbruik leerling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:25

Brainless schreef:
Als ik mijn wulpse/volwassen uitziende, 15 jarige dochter in handen geef van een instructeur/leraar ga ik er van uit dat hij zo professioneel is dat hij van mijn dochter af blijft.

Je gaat als ouders ervan uit dat zo'n iemand weet wat hij doet en waarmee hij te maken kan krijgen.
Ook dat hij weet om te gaan met "verliefde" meiden die zichzelf aan zijn voeten werpen.

Dit. _/-\o_

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:32

Je gaat er zeker als ouders zijnde vanuit dat instructeur zijn handjes thuis houd. Ik heb zoiets van dichtbij meegemaakt en kan daarom niet teveel in details treden.
Als de meid valt op oudere mannen, zich interesseert in seks en daarvan misschien wel geniet is zij ook net zo goed fout. Wij weten niet hoe de meid is, ze kan een onschuldig meisje zijn dat seks niet kent maar zij kan ook een meisje zijn dat zich ouder voelt en voordoet en juist kickt op seks met een oudere man. Misschien weten ouders dit, of weten zij dit juist niet van het meisje.

Ook aan zulk soort verhalen zitten twee kanten. Ik heb dus van dichtbij meegemaakt dat een minderjarige meisje erop kickte om een seks 'iets' met een oudere man te hebben. Dit ging niet zo ver als hier, maar het zelfde idee.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:35

Cioccolato schreef:
Je gaat er zeker als ouders zijnde vanuit dat instructeur zijn handjes thuis houd. Ik heb zoiets van dichtbij meegemaakt en kan daarom niet teveel in details treden.
Als de meid valt op oudere mannen, zich interesseert in seks en daarvan misschien wel geniet is zij ook net zo goed fout. Wij weten niet hoe de meid is, ze kan een onschuldig meisje zijn dat seks niet kent maar zij kan ook een meisje zijn dat zich ouder voelt en voordoet en juist kickt op seks met een oudere man. Misschien weten ouders dit, of weten zij dit juist niet van het meisje.

Ook aan zulk soort verhalen zitten twee kanten. Ik heb dus van dichtbij meegemaakt dat een minderjarige meisje erop kickte om een seks 'iets' met een oudere man te hebben. Dit ging niet zo ver als hier, maar het zelfde idee.

Tuurlijk kan zo'n meisje al vaak sex hebben gehad en mss ook wel met een oudere man.... maar deze betreffende man is leraar.
Dan heb je met je poten van een meisje af te blijven.
Ondanks dat ze misschien er volledig op aan heeft gedrongen.
Een leraar mag dat gewoon niet; klaar.

En stel dat hij toch gevoelens zou krijgen en het meisje naar hem toe ver over de grens was gegaan... dan had hij haar ouders moeten bellen en moeten vertellen wat er speelt met hun dochter.
Niet er gebruik van maken...

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:40

Brainless schreef:
Cioccolato schreef:

Tuurlijk kan zo'n meisje al vaak sex hebben gehad en mss ook wel met een oudere man.... maar deze betreffende man is leraar.
Dan heb je met je poten van een meisje af te blijven.
Ondanks dat ze misschien er volledig op aan heeft gedrongen.
Een leraar mag dat gewoon niet; klaar.

En stel dat hij toch gevoelens zou krijgen en het meisje naar hem toe ver over de grens was gegaan... dan had hij haar ouders moeten bellen en moeten vertellen wat er speelt met hun dochter.
Niet er gebruik van maken...

Wat ik zeg; ze zitten beide fout. Hij zit net zo heel erg fout maar zij ook als zij uitdagend is geweest. Dat is niet goed te praten van zo'n meid.

Maar goed. Dat is persoonlijke mening, misschien ook wel omdat ik zoiets heb meegemaakt van dichtbij.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:44

Cioccolato schreef:
Wat ik zeg; ze zitten beide fout. Hij zit net zo heel erg fout maar zij ook als zij uitdagend is geweest. Dat is niet goed te praten van zo'n meid.

Maar goed. Dat is persoonlijke mening, misschien ook wel omdat ik zoiets heb meegemaakt van dichtbij.

Nee, hij zit heel veel fouter!

Hij is leraar en als je als ouders er niet vanuit kan gaan dat een leraar daarmee weet om te gaan... dan kun je je kind nergens meer naartoe sturen.
Wettelijk is het ook zo geregeld, dat van een toezichthouder veel meer verantwoordelijkheid wordt verwacht.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:47

Brainless schreef:
Cioccolato schreef:

Nee, hij zit heel veel fouter!

Hij is leraar en als je als ouders er niet vanuit kan gaan dat een leraar daarmee weet om te gaan... dan kun je je kind nergens meer naartoe sturen.
Wettelijk is het ook zo geregeld, dat van een toezichthouder veel meer verantwoordelijkheid wordt verwacht.

Ja tuurlijk, daar heb je een punt. Maar nog vind ik hem niet heel veel fouter. Wel veel fouter maar ik vind haar ook erg fout, als zij dus het uitdagende typje is.

Hier in de buurt was een gezamenlijke les van twee minderjarige meiden. 1 uitdagend typje, ziet er wat ouder uit etc. De ander gewoon een normaal, meer met poppen spelen type om het zo even te zeggen. Instructeur gaat iets funzigs aan met de 1 maar doet werkelijk helemaal niks met de ander.
Het komt dus zeker vanuit twee kanten.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:47

Heb niet alles gelezen. Maar in het artikel staat dat de instructeur dacht dat het meisje 18 was. En geloof mij, de leisjes van tegenwoordig gedragen zich ouder dan ze werkelijk zij hoor.
Dat meisje heeft zelf aangestuurd op seks. Goed zij is ook in fout.
Maar dan achteraf gaan klagen en beschuldigen van verkrachting? Dat vind ik erover omdat ze met 2 waren en geen van de 2 werd gedwongen. Het was dus vrije wil.

Tevens ben ik zelf ook samen met een man van 42 en ik ben er 22. Gaat perfect hoor.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:49

Ik vind ook dat hij al leraar helemaal fout zit. Dit is een ongelijke relatie. De een is leraar de andere leerling. Daarom is er van gelijkwaardigheid geen sprake. En alleen daarom is hij al fout. Daarbovenop komt het dat je als instructeur heel goed weet hoe oud je leerlingen zijn. Ze komen bij jou en stellen zich voor.

Natuurlijk kunnen meisjes van 15 verlieft worden op hun leraar. Zal niet de eerste keer zijn. Zeker als het een instructeur is met een leuk paard. Als puber is het natuurlijk ook heel strelend als jij extra aandacht krijgt.

Dus al had zij het 'uitgelokt'. Hij had beter moeten weten.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:49

Kind was 13 toen dit begon he.. net van de basisschool af. Kind kan je dan niet verantwoordelijk houden.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:51

Ik vind het eerlijk gezegd het meest fout dat als er een verkrachtingszaak in het nieuws is er altijd direct door mensen geroepen wordt dat zo'n kind vast ook heel uitdagend geweest is. Ten eerste weet je dat helemaal niet en is dat alleen maar heel kwetsend voor slachtoffers die zichzelf al vaak onterrecht de schuld geven, ten tweede is iemand die sex heeft met een kind gewoon een "verkrachter" voor de wet omdat die wet zo in elkaar steekt. Als je het niet eens bent met de wet maak daar dan een punt van ipv in willekeurige zaken naar 15 jarige meisjes, KINDEREN dus gewoon, te gaan wijzen dat ze vast net zo schuldig zijn aan het feit dat zei misbruikt zijn 8)7 .

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:52

Citaat:
Tevens ben ik zelf ook samen met een man van 42 en ik ben er 22. Gaat perfect hoor.

Het gaat er niet over of mensen met een groot leeftijdsverschil een relatie kunnen hebben. Ik ken ook genoeg mensen die heel gelukkig zijn al schelen ze 20 jaar.

Maar deze relatie was in het begin al niet gelijkwaardig. Leraar-leerling.

Dyanne_z

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:55

Cioccolato schreef:

Tuurlijk zijn er jonge meiden die op oude mannen kicken. Dan komen we weer bij het verhaal status aan. Een man met geld en een auto. En negatieve aandacht door roddels is ook aandacht!

Ik zie het zo. Heel veel knappe koppen hebben onderzoek gedaan en de conclusie getrokken dat een puberbrein niet in staat is om goede beslissingen te nemen. Vandaar de wetten voor minderjarige. En er zullen altijd meiden zijn die dan stiekem de grenzen opzoeken roken drinken en sex. Daar zijn het pubers voor. Voor de ouders ligt hier deels een taak om het kind zo goed mogelijk op te voeden.

Maar een volwassenen die op een jong kind ingaat zit altijd fout!

Misschien een rare vergelijking. Je zegt toch ook niet die inbraak is je eigen schuld je hebt je de deur niet op dubbel slot gedaan. Nee mensen moeten met hun handen van spullen afblijven!

Dat jonge meisje daagde mij uit is in mijn ogen hetzelfde

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:58

Dacht dat het meisje 18 was. Mmm...dat zijn van die dingen die gezegd worden en op wettelijke gronden kloppen, omdat hij nooit expliciet naar haar leeftijd heeft gevraagd, maar waaom zou je zoiets niet vragen. Is het een kwestie van niet willen weten? Wie zal het zeggen. Zelfs als dit meisje zich erg volwassen kleedt en gedraagt, dan is het verschil in leeftijd wel zo groot dat je voorzichtig moet zijn en ernaar moet vragen. Verder gaat het hier om een relatie van leraar en leerling. Een instructeur heeft in zo'n geval een positie met invloed op de leerling. Dat is een situatie waar je als instructeur je je bewust van moet zijn en je deze invloed niet moet misbruiken. Als je de kwestie van niet naar een leeftijd vragen en de positie met invloed bij elkaar optelt, dan zijn er zeker beslissingen door hem gemaakt die fout zijn. Meisje is misschien geen engeltje, maar zij is de minderjarige in deze situatie.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 14:00

Dyanne_z schreef:
Cioccolato schreef:

Tuurlijk zijn er jonge meiden die op oude mannen kicken. Dan komen we weer bij het verhaal status aan. Een man met geld en een auto. En negatieve aandacht door roddels is ook aandacht!

Ik zie het zo. Heel veel knappe koppen hebben onderzoek gedaan en de conclusie getrokken dat een puberbrein niet in staat is om goede beslissingen te nemen. Vandaar de wetten voor minderjarige. En er zullen altijd meiden zijn die dan stiekem de grenzen opzoeken roken drinken en sex. Daar zijn het pubers voor. Voor de ouders ligt hier deels een taak om het kind zo goed mogelijk op te voeden.

Maar een volwassenen die op een jong kind ingaat zit altijd fout!

Misschien een rare vergelijking. Je zegt toch ook niet die inbraak is je eigen schuld je hebt je de deur niet op dubbel slot gedaan. Nee mensen moeten met hun handen van spullen afblijven!

Dat jonge meisje daagde mij uit is in mijn ogen hetzelfde

Ik vind meer de vergelijking een dief die 'inbreekt' terwijl je je deur niet op slot hebt passen in dit verhaal haha.
Ik denk gewoon dat het persoonlijke mening is. Wat ik heb meegemaakt zijn de ouders ook heel normaal geweest in opvoeding, maar meisje in kwestie kickte er alsnog op en daagde uit. Ik vond haar toen net zo goed fout. Vond ze beide walgelijk.
In dit verhaal vind ik ze ook beide walgelijk. Als de meid er dus uitdagend bij liep of uitdagend deed.

Als de meid gewoon een poppen-speel-type is die nergens eigenlijk vanaf wist en ook niet van 'seks' in de breedste zin geef ik haar totaal geen schuld. Maar als zij erin mee is gegaan en toestemming heeft gegeven vind ik er nooit sprake van verkrachting. Verkrachting gaat gepaard met geweld en dwang. Wat hier niet van toepassing was, als ik het artikel zo lees.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 14:01

Ik dacht hier op bokt eens gelezen te hebben dat er iemand toen verliefd werd op haar leraar en nu een aantal jaar later er wel een relatie mee heeft? Kan het mis hebben hoor maar er staat me iets van bij.

En ja idd Dyanne die opmerkingen heb ik ook veel gehad, ik zit bij een ouwe vent voor het geld en hij bij voor de sex.

En je hebt natuurlijk ook nog de dwarsliggers onder de pubers, wel goed opgevoed zijn en braaf doen tegen pappie en mammie maar achter hun rug volledig los gaan. En alles doen wat ze verboden werd

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 14:07

Je bent toch volwassen en verstandig genoeg dat je niet aan een jong meisje moet komen. Dat is het eerste wat in mij op komt. Maar als ze overal mee instemde.. Zijn zat meisjes van 15 die al heel snel hiermee zijn. Maar dan nog als 38 jarige man vind ik het niet kunnen.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 17:09

Ik vind het gewoon schokkend dat die man hierom gedagvaard is. Uit alles blijkt dat het vrijwillig is gegaan en dat kind haarmond maar houden natuurlijk. Zou wel eens willen weten wat voor een sexueel getinte berichttjes ze heeft aan hem heeft gestuurd. De gemiddelde aandachtzieke puber kennende, zullen die niet mis zijn geweest.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 17:12

farahdiba46 schreef:
Ik vind het gewoon schokkend dat die man hierom gedagvaard is. Uit alles blijkt dat het vrijwillig is gegaan en dat kind haarmond maar houden natuurlijk. Zou wel eens willen weten wat voor een sexueel getinte berichttjes ze heeft aan hem heeft gestuurd. De gemiddelde aandachtzieke puber kennende, zullen die niet mis zijn geweest.

Ik vind dit pas schokkend...... 8)7 8)7

rienne

Re: Instructeur verdacht van seksueel misbruik leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 17:19

Ja dat antwoord vind ik toch ook wel schokkend... Ze gaan hier heus niet alle feiten plaatsen en wat er in die berichten stonden is voor hun een weet en voor ons een vraag.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 17:53

farahdiba46 schreef:

Deels eens, maar feit blijft dat die man er gewoon vanaf had moeten blijven. Zeker als leraar zijnde. Maar ook sowieso als 38 jarige man.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 18:23

Helaas ken ik ook zaken die de andere kant op gingen.
Meisjes die mannen chanteerden. " Anders werden ze wel aangegeven omdat hij haar verkrachtte"
Liegen om de leeftijden, chanteren voor geld, spullen en noem-maar op.
En helaas ook de vele valse aangiftes om iemand maar een loer te draaien.

Ik vind dit echt een moeilijk onderwerp, begrijp me totaal niet verkeerd.
Maar niet elke 15-jarige speelt nog met barbies, ik ben echt geschokt door zaken die ik te lezen kreeg.

Ten eerste omdat ze eigenlijk spotten met iets zoals verkrachting en ten tweede dat zo jong al seks als machtsmiddel wordt gebruikt.

Ik praat voor niemand iets goed, maar niet alles is zo zwart/wit.

Haffiefun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 18:32

Suzanne F.,
Wat wel kunt stellen is dat als 38 jarige niet verstandig is om relatie aan te gaan met iemand van 18 of rond die leeftijd omdat risco loopt dat zou kunnen zijn dat het meisje minder jarig is.
Maar je moet eens weten, er zijn zelfs jongeren die een id-bewijs vervalsen om als niet minderjarige over te komen.

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 21:35

je kunt pas bij verkrachting spreken als het 'echt seks' is ik bedoel hiermee geslachtsgemeenschap , daar hoort orale seks niet bij , ik spreek eerder van aanrading.
In mijn ogen , de bak in dat er nog zo'n )(&%()^ rondlopen gewoon te erg voor woorden heb er echt geen woorden voor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 21:37

Dat is niet waar, Zillionka. :n
Orale seks tegen iemands wil in valt zeker ook onder verkrachting.
Zelfs 'handwerk' tegen iemands wil in valt daaronder.

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 21:42

En wat ik nog steeds snap dat er pedofielen rond lopen , wat bezielt die persoon om een 'kind' te gaan verkrachten van een jaar 5 of 6 ben je dan wel helemaal goed in je hoofd? Heb je dan nog wel recht om hier te leven? Deze vragen spoken momenteel in mijn hoofd.ik kan me in heeel veel gevallen inleven maar in een geval van verkrachting en aanrading al HELEMAAL NIET. Word je met zo'n 'ziekte' geboren om mensen dwangmatig seksuele handelingen te laten uitvoeren? Of hoe zit dat precies bij dat soort mensen..