Uitspraak rechtzaak Engel en Bartels zes weken uitgesteld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 23:49

xbetsiex schreef:
Crypto , de foto's zijn niet te bewerken , naam ,datum blijven in de foto staan. je kunt ze afdekken maar dit geeft een ander beeld.er kloppen een heleboel dingen niet . maar de waarheid komt wel boven . zij kan al die " leugens "nooit volhouden, je spreekt zich zelf tegen en eerst foto's plaatsen op Fb ( van een springende U2) , als er iets over gezegd wordt gauw verwijderen , net als een paar mensen die commentaar gaven ....heel vreemd

fotos kan je niet bewerken nee maar je kan wel je naam weg shoppen datbedoelde ik

verder volg ik lonneke dr facebook niet zo en hoop ik enkel dat er in t belang van paard beslist word:)

xbetsiex

Re: Uitspraak rechtzaak Engel en Bartels zes weken uitgesteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 22:34

wel vreemd Crypto dat die foto's te vinden zijn in het boek van mevrouw u Thiel , al van ver voor de datum van U2.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 23:38

xbetsiex schreef:
wel vreemd Crypto dat die foto's te vinden zijn in het boek van mevrouw u Thiel , al van ver voor de datum van U2.

maar dat isd an anders ALSSSSSSSSSSSSSS het dezelfde fotos zijn zijn t geen fotos van u2 maar dan kan ze dat ook niet als bewijs aanvoeren ziou ook raar zijn als ze fotos van n ander paard ergens zet?

heeft ze de fotos niet als voorbeeld foto gebruikt dan?

marinka1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 08:12

crypto en xbetsiex, dit is alleen stemmingmakerij, als je een foto als bewijs zou gebruiken laat je er JUIST de gegevens op staan, bovendien zijn alle gegevens en bemerkingen van mevr.Thiel niet meer te gebruiken in de rechtszaak omdat ze al voor de rechtszaak begon publiek zijn gemaakt. Als je daarbij ziet dat mevr. Thiiel het verwerpelijk vindt dat het paard U2 tijdens een show met tuigpaarden zweet, terwijl het heel spannend is voor U2 en in de donkere zaal spotlights op hem gericht worden. Als een paard dan niet mag zweten??? Ook vond ze de stang net iets te veel aangespannen, het is kennelijk niet erg als het paard tijdens zo'n show er vandoor gaat. Lonneke vond deze show prachtig en wilde er graag bij zijn.
De mening van mevr. Thiel is uiteindelijk haar mening en deze wordt ons nu opgedrongen.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 08:27

Lonneke heeft Ulrike gevraagd een rapport te maken om te laten zien dat de hedendaagse trainingsmethodes niet altijd even vriendelijk zijn en zelfs ronduit schadelijk kunnen zijn.

Het veterinaire rapport van U2 is nog niet openbaar gemaakt, de rechtszaak loopt tenslotte nog.

Van alle rapporten en bewijzen kunnen wij misschien maar 40% of minder zien, wie weet wat Bartels en Koot nog hebben aangedragen.
Misschien hebben die laatstgenoemden wel een hele stapel röntgenfoto's met gezonde kaken van de andere paarden daar van stal.
En ik kan me zo voorstellen dat zij hun vaste dierenarts en paardentandarts ook een steentje laten bijdragen.

Dat is normaal in een rechtszaak, beide partijen zullen die zaken en mensen erbij halen die hun kant van het verhaal goed doen.

Los van de uitkomst van de zaak, vind ik het goed dat Lonneke dit onder de aandacht heeft gebracht.
Paarden lopen vaker dan wij denken schade op door het bedrijven van topsport, het is goed dat er kritisch gekeken wordt naar trainingsmethodes en de wijze van het houden van paarden.
De topsport is de bovenste laag, maar zij zijn vaak voorbeeld voor de hobby ruiter en ook daar kan het vaak vriendelijker.
Lonneke heeft de middelen om dit tot een rechtszaak te laten komen en het op die manier onder de aandacht te brengen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 08:34

Ik geloof helemaal niet in de ommezwaai van Lonneke. Ik denk dat Lonneke zwaar teleurgesteld is dat U2 de absolute top niet heeft gehaald. En daarom uit frustratie nu "ineens" tegen topsport/dressuursport/stanggebruik is. Mede ingefluisterd door haar huidige stal.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 09:39

Misschien wel, maar het kan toch geen kwaad dat dit soort zaken onder de aandacht komen?
Feit blijft dat er een beschadigd paard is, waarbij blijkbaar een sterk vermoeden is dat dit door het rijden bij Bartels op stal komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 10:03

Ik vermoed dat de intenties van alle betrokkenen niet echt zijn om over naar huis te schrijven, maar het feit blijft dat het paard compleet kapot is en ik vind het een goede zaak dat dit naar buiten gebracht word.

marinka1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 10:26

Bij de dierenactivisten is een mensenleven minder belangrijk dan de dieren, kijk maar naar GreenPeace en de visserij. Ik vind dit walgelijk. Lonneke doet hier ook aan mee door een gerenomeerde stal en mensen er om heen moedwillig te beschadigen in de media, terwijl er niets bewezen is.
LBL GypsyCobs, het rapport UT is wel degelijk gemaakt iov St.Wensink, zie publicaties, met de bedoeling om de genoemde kombinaties te beschadigen.
Electra63, je slaat de spijker op de kop qua teleurstelling en de huideige stal...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 10:35

De vraag is of de pensionhouder Tineke Bartels aansprakelijk is en of je 1 ruiter als schuldige kan aanwijzen als er meerdere ruiters op gereden hebben vanaf zadelmak.
Daarbij komt dan nog de aanleg/erfelijkheid.

Stel dat Bartels schuldig wordt bevonden, dan zou ik mijn pensionhouder en instructeur ook aansprakelijk kunnen stellen als mijn paard iets mankeert. Maar dat betekent dan ook, dat ik altijd het advies/instructie van hen moet opvolgen. Dat betekent nog al wat.

Laat er geen twijfel over bestaan, ik vind de schade aan U2 niet normaal en ik moet er niet aan denken, dat mijn paard dit zou hebben.

Maar ik twijfel over de schuldvraag en het aansprakelijk stellen van Bartels. Daarbij staan de medestanders van Engel (Stal Bria en de advocaat en Ulrike bekend als "vijanden" van Bartels, dus het lijkt mij, op een plan/valstrik om Bartels schade toe te brengen.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 10:43

Maar Lonneke krijgt een beschadigd paard thuis, moet ze dan maar braaf haar mond houden?
Ondertussen krijgt ze nog een 2e paard zo thuis, moet ze dan maar weer stil houden?

Of er iets bewezen is, zullen we bij de uitspraak horen, maar dat er iets niet helemaal goed gaat lijkt me duidelijk.

Stel dat bewezen wordt dat U2 bij Bartels op stal schade heeft opgelopen door het rijden.
Bartels staat bekend als 1 van de vriendelijkste, hoe gaat het dan op de andere stallen?

Mag er dan geen enkel kritisch geluid zijn, omdat er anders mensen schade van ondervinden?
Mogen mensen niet meer voor dieren op komen, omdat dat mensen kan beschadigen?
Je mag natuurlijk niet het recht in eigen hand nemen, daarom wordt er naar de rechter gestapt.

Ulrike is gevraagd een rapport te maken om daarin de mogelijke gevolgen van trainingsmethodes toe te lichten. Ulrike is van mening dat sommige methodes schadelijk zijn, het is toch logisch dat zij dan benaderd wordt om dat te verwoorden in een rapport wat meegenomen wordt in zo'n zaak?

Zoals ik al eerder schreef is dat heel normaal in rechtszaken, je verzamelt die gegevens die jouw zaak kunnen helpen en ondersteunen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 10:53

marinka1986 schreef:
Bij de dierenactivisten is een mensenleven minder belangrijk dan de dieren, kijk maar naar GreenPeace en de visserij. Ik vind dit walgelijk. Lonneke doet hier ook aan mee door een gerenomeerde stal en mensen er om heen moedwillig te beschadigen in de media, terwijl er niets bewezen is.
LBL GypsyCobs, het rapport UT is wel degelijk gemaakt iov St.Wensink, zie publicaties, met de bedoeling om de genoemde kombinaties te beschadigen.
Electra63, je slaat de spijker op de kop qua teleurstelling en de huideige stal...

Dat zullen we dan nog zien. Het DA rapport hebben we nog niet, natuurlijk. Alleen de informatie daaruit wat in het rapport van Ulrike Thiel staat.
Dat een paard het niveau niet haalt kan natuurlijk best teleurstellend zijn. Maar als ik een paard terug zou krijgen in de conditie waarin U2 verkeerde toen Lonneke hem terug kreeg, terwijl je een godsvermogen hebt uitgegeven voor goede training en dito zorg, ja dan zou ik ook boos zijn. Heel boos. En als ik dan het geld zou hebben om degene die ik daarvoor verantwoordelijk acht, een proces aan te doen, zou ik dat zeker doen. Gerenommeerde stal of niet. En ik ben zeker geen dierenactivist. Dus jouw insinuaties richting Lonneke, Marinka1986, pas aangemeld en met 7 berichten op bokt, zijn al even erg.

Ik ben ervan overtuigd dat Bartels met een goede communicatieadviseur de schade voor zichzelf aanzienlijk hadden kunnen beperken. Waar gehakt wordt vallen nu eenmaal spaanders. En niemand is volmaakt, ook Bartels niet.
Door hoog van de toren te blazen en de klachten van Lonneke niet serieus te nemen, hebben ze deze negatieve aandacht wel een beetje over zichzelf afgeroepen. Je kunt je beter op de vlakte houden en zeggen dat je de klacht serieus gaat onderzoeken. Dan had de klacht met bewijzen over en weer en een schikking mogelijk achter gesloten deuren gebleven.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 11:13

LBLGypsyCobs schreef:
Maar Lonneke krijgt een beschadigd paard thuis, moet ze dan maar braaf haar mond houden?

Ze had een betere eigenaar moeten zijn en beter opletten. En niet achteraf met praatjes moeten komen en mensen zwart maken. Ze is zelf verantwoordelijk.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 11:23

Jannepauli schreef:
LBLGypsyCobs schreef:

Ze had een betere eigenaar moeten zijn en beter opletten. En niet achteraf met praatjes moeten komen en mensen zwart maken. Ze is zelf verantwoordelijk.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens, ze zit veel in het buitenland, heeft haar paard volledig toevertrouwd aan een stal die hoog aangeschreven staat. En heeft daar elke maand flink voor betaald.

Dan mag je er toch hopelijk op kunnen vertrouwen dat je paard alleen de beste zorg krijgt? En geen schade op loopt en als dat per ongeluk toch gebeurd, je netjes op de hoogte wordt gebracht.

Mijn auto is ook mijn eigendom, maar als de garage vergeet de remmen goed te monteren en ik krijg een ongeluk omdat een monteur nalatig is, dan geloof ik wel dat ik bij de garage aan klop en daar geen reclame voor zal maken.
Ik zou zelfs andere mensen proberen te waarschuwen, zeker als de garage mij niet serieus neemt en diezelfde lakse monteur nog steeds aan remmen laat sleutelen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 11:25

Jannepauli schreef:
LBLGypsyCobs schreef:

Dat is onzin en dat weet je zelf natuurlijk ook wel. Van een stal als Bartels mag je verwachten dat er goed voor je paard wordt gezorgd.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 11:36

De zaak van het 2e paard is niet bewezen, die zaak is geschikt.
Eerst moet de oorzaak worden vastgesteld en dan pas kan je iemand beschuldigen.

marinka1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 12:33

Elektra 63 De zaak van het 2e paard is zelfs keihard gelogen, zie FB site van Lonneke, bokt had dit overgenomen en omdat er aangetoond werd dat een groot deel was gelogen heeft bokt dit er weer heel snel afgehaald. Vreemd is ooknaar mijn mening dat LE over U2 alles publiceert in de media en over het 2e paard nooit naar buiten is getreden, terwijl dit naar haar mening net zo erg was.
Het paard was helemaal in orde, alleen een peesblessure die al een eind op orde was, werd niet onder het zadel gereden, alleen maar gestapt, en had ook geen S&T in. Lonneke had het paard 3 maanden ervoor voor het laatst gezien(!) en ineens wordt het paard van stal gehaald zonder enig overleg.
Met de bedoeling om aan te tonen dat degene die U2 had gereden hetzelfde "deed" met dit paard.
Daar de rechter hier niets mee kon is er ook geen uitspraak gekomen.
Er is ook nog steeds niet bewezen dat stal Bartels verantwoordelijk is laat staan schuldig en ook is het nog goed mogelijk dat de problemen zijn onstaan na het weghalen op de nieuwe stal.

xbetsiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 15:09

Babootje (Dus jouw insinuaties richting Lonneke, Marinka1986, pas aangemeld en met 7 berichten op bokt, zijn al even erg.)
, ik vind dit een rot opmerking en ben het helemaal niet met je eens!!die Lonneke beschuldigd Bartels en M.Koot ook in het openbaar ,en zoals ik zei ..hoe kan je als het is hoe L.E het allemaal mooi verteld ,... nog gewoon springen en de foto's publiceren op Fb , met onderschrift dat je zo blij ben dat het goed met U2 is??? heeeeeeeel vreemd toch ?Ik geef Marinka in alle dingen wat ze schrijft gelijk , en ik heb pas weer een foto gezien van U2 nou als mijn paard er zo gelukkig bij stond ...pffff ...not zou ik er gelijk eenda , bij halen )heel lang in het haar enz) ik vermoed dat L.E. haar droom niet uitgekomen is qua paarden prestatie en ze nu op een andere manier aandacht en geld wil . Alleen zo ga je niet met mensen om volgens mij ! maarja wie ben ik ............

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 15:19

Ja wie ben jij eigenlijk?? :D :D :D Geldt ook voor Marinka, met blijkbaar "inside" information. Ik kom jullie niet in ander topics tegen dan topics die gaan over de zaak Bartels/Engel en dan vooral met de bedoeling om Engel zwart te maken en Bartels vrij te pleiten. Het lijkt me duidelijk dat jullie niet echt objectief naar de zaak kunnen kijken en mogelijk andere informatie hebben dan wij. Dus voor de bakker ermee... :D :D

xbetsiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 15:46

ik ben eerlijk en heb al jaren een account hier op bokt , ik heb me niet te verantwoorden tegenover jou ! kan er alleen niet tegen dat de ene partij de grond in getrapt wordt en de andere verheerlijkt wordt ! en kan jou hetzelfde vragen ...wie ben jij dan wel .... en ach L.E haar accounts staan open op Fb , en als iemand iets schrijft wat niet in haar straatje past , wordt die gelijk verwijderd . ik vind het alleen niet netjes dat ze alles in haar zogenaamd voordeel schrijft en anderen zwart maakt , ik heb van Bartels en Koot nog niets gelezen ... die wachten op de uitspraak hopelijk een eerlijke ,ik vind het klasse hoe die er mee omgaan. en wie ik verder ben , gewoon iemand die een paard heeft en echt niet tegen Bartels of Koot of Engel opkijkt, ze werken allemaal voor hun geld en ik ook! maar je gedragen als een koningin en andere de grond intrappen en er een flink geldbedrag aan over wil houden dat gaat me te ver.) informatie vind ik op FB , hoefslag enz want mevr.E komt graag naar buiten.
)

Whoknows

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 16:31

Babootje schreef:
Ja wie ben jij eigenlijk?? :D :D :D Geldt ook voor Marinka, met blijkbaar "inside" information. Ik kom jullie niet in ander topics tegen dan topics die gaan over de zaak Bartels/Engel en dan vooral met de bedoeling om Engel zwart te maken en Bartels vrij te pleiten. Het lijkt me duidelijk dat jullie niet echt objectief naar de zaak kunnen kijken en mogelijk andere informatie hebben dan wij. Dus voor de bakker ermee... :D :D

Ja, ik word ook heel nieuwsgierig :)

xbetsiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 17:38

Whoknows sorry ik hou niet van spelletjes , ik heb geen inside information , ken niemand persoonlijk dus .... sorry . en de informatie die ik heb kun je lezen op het profiel van L.E

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 17:45

xbetsiex schreef:
ik ben eerlijk en heb al jaren een account

Ik weet niet hoeveel jaar, maar ik tel er nog niet eens 1.
Waarom interesseert dit topic jou en geen andere? Niet 1 ander topic? Ben ik gewoon benieuwd naar hoor. Als je niet wil antwoorden, mij best.

xbetsiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 18:42

waar gaat het over ?? Babootje, ik hoef me toch niet te verantwoorden ? of wel? vraag toch ook niet wie jij bent ? Ik ken de personen niet maar ik kan niet tegen onrecht ! en vlgs mij mag ik nog altijd een eigen mening hebben ! voor hetzelfde geldt ben jij L.E omdat je je zo druk maakt .
Laatst bijgewerkt door xbetsiex op 06-06-15 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 18:48

xbetsiex schreef:
voor hetzelfde geld ben jij L.E omdat je je zo druk maakt .

Helaas niet, was het maar zo'n feest. :D