Van Grunsven sluit achtste Spelen niet uit *update*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 11:51

Cinnepin schreef:
Amandavd schreef:
Het mooiste vind ik nog dat het grootste commentaar altijd geleverd wordt door de mensen die zelf amper hun paard door de bak gestuurd krijgen. Op Bokt dan. Je zou toch denken dat mensen die het oh zo goed weten, het Anky wel even voor kunnen doen.

En daarmee bedoel ik niet dat mensen geen commentaar mogen geven, maar wellicht zou men eens in andermans schoenen moeten lopen voordat het kritiek uit. De paarden die Anky, Adeline, Charlotte, Edward, Carl etc onder hun kont hebben zijn niet de doorsnee tinker, kwpn-er of volbloeden. Het niveau wat zij rijden ligt ook vele malen hoger dan wat de meeste van ons doen.

Ik gun het Anky van harte.

Ik zou niet eens op dat niveau willen rijden als je daarvoor moet plukken en rukken en prikken!!
Ik rijd ook geen wedstrijden en wil dat ook niet eens. Maar ik krijg wel kundige begeleiding in het trainen.

Ik snap niet waarom mensen dat niveau altijd maar vergelijken met rukken, plukken en prikken. Met dat soort uitspraken vraag ik mij sowieso af of je überhaupt kennis hebt van de dressuur sport.

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 11:53

Amandavd schreef:
Het mooiste vind ik nog dat het grootste commentaar altijd geleverd wordt door de mensen die zelf amper hun paard door de bak gestuurd krijgen. Op Bokt dan. Je zou toch denken dat mensen die het oh zo goed weten, het Anky wel even voor kunnen doen.

En daarmee bedoel ik niet dat mensen geen commentaar mogen geven, maar wellicht zou men eens in andermans schoenen moeten lopen voordat het kritiek uit. De paarden die Anky, Adeline, Charlotte, Edward, Carl etc onder hun kont hebben zijn niet de doorsnee tinker, kwpn-er of volbloeden. Het niveau wat zij rijden ligt ook vele malen hoger dan wat de meeste van ons doen.

Klopt dat het professionele ruiters zijn en dat ze er wel van wat weten. Maar je hoeft geen grand prix te rijden, je hoeft zelfs niet eens paard te rijden, om op te kunnen merken dat dat LDR/rollkur/hyperflexie/hoe ze het ook willen noemen enigszins oncomfortabel uitziet voor een paard.
Weet zelf niet hoe het nu zit en als Anky het doet of het dan misschien heel goed werkt maar ik kan het wel snappen als mensen er bezwaar tegen hebben.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 11:57

[***] schreef:
Anky was wel een boegbeeld voor de dressuursport, lang voor we wisten wie Edward en Adelinde waren. Van mij mag ze nog een keer knallen

Voor mij is ze nog steeds een boegbeeld van mooie dressuursport. In mijn ogen is Anky een realistisch persoon met hart op de goede plaatst. Een echte top sportvrouw! En Anky heeft ons al meerdere keren verblijt met een overwinning.
Adelinde en Edward zijn nog maar broekies bij haar en persoonlijk vind ik dat Anky veel meer emotie en klasse in haar proeven legt. Kür van Anky zit ik altijd te huilen dat heb ik bij adelinde echt niet!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 12:00

Amandavd schreef:

Nou inderdaad.. Zie het meeste leed in de basis'sport' voorbij komen.

Daarbij wordt het ook een beetje melig hoe Anky wordt afgeschilderd als beul en Hester/Dujardin als engeltjes, ook die heb ik wel eens zien flossen hoor. Allemaal niet goed te praten overigens.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 12:06

Free2 schreef:
Klopt dat het professionele ruiters zijn en dat ze er wel van wat weten. Maar je hoeft geen grand prix te rijden, je hoeft zelfs niet eens paard te rijden, om op te kunnen merken dat dat LDR/rollkur/hyperflexie/hoe ze het ook willen noemen enigszins oncomfortabel uitziet voor een paard.
Ten eerste moet je het niet op één hoop gooien, want er zit verschil in. Ten tweede is dat nu net waar het vaak fout gaat. Mensen die er geen verstand hebben, geen weet van hebben, maar wel denken alles te weten en omdat ze iets zien en vinden dat ze een mening ergens over moeten hebben. Waarbij ze die luidkeels gaan ventileren, want dat is “zielig”. Of nog erger nadoen, omdat zien weten zou zijn.
Een shetlander dat op een kalig weitje staat is zielig, want elk paard moet heel veel gras hebben.

Verder vind ik het een beetje jammer dat de discussie weer op de rijmethode van Anky terecht komt. En dan vooral Anky is slecht.. boehoe en carl en charlotte zijn jippiedepippie. Zo zwart/wit is dat niet hoor.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 12:08

Alice13 schreef:
[***] schreef:
Anky was wel een boegbeeld voor de dressuursport, lang voor we wisten wie Edward en Adelinde waren. Van mij mag ze nog een keer knallen

Voor mij is ze nog steeds een boegbeeld van mooie dressuursport. In mijn ogen is Anky een realistisch persoon met hart op de goede plaatst. Een echte top sportvrouw! En Anky heeft ons al meerdere keren verblijt met een overwinning.
Adelinde en Edward zijn nog maar broekies bij haar en persoonlijk vind ik dat Anky veel meer emotie en klasse in haar proeven legt. Kür van Anky zit ik altijd te huilen dat heb ik bij adelinde echt niet!

mooi verwoord :j ik ben het geheel met je eens :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 12:53

Amandavd schreef:
Ik snap niet waarom mensen dat niveau altijd maar vergelijken met rukken, plukken en prikken. Met dat soort uitspraken vraag ik mij sowieso af of je überhaupt kennis hebt van de dressuur sport.

Vraag ik me ook af. En soms zie ik uitspraken, kijk ik in het profiel (niet alleen in dit topic, heb ik nog geen tijd voor gehad) en zie ik foto's om van te huilen.
Voordeel is dat je dan wel de uitspraken op waarde kan schatten en er een simpele mening van kan maken in plaats van een vaststaand feit.

Verder helemaal eens met Sammie.

Overigens begrijp ik helemaal niet waarom er altijd zo negatief wordt gedaan over Anky haar angstige aanleg. Kennelijk is het (openbaar, zoals Anky doet) erkennen van angst nog steeds een taboe.

Cinnepin

Re: Van Grunsven sluit achtste Spelen bij 'Rio 2016' niet uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:00

Misschien kijken die mensen verder dan alleen room en geld. En gebruiken de dressuur voor hun paard ipv andersom, zodat ze hun paarden voor hun 20e niet al met pensioen hoeven doen ;)

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:06

Electra63 schreef:
In Nederland worden (ex-)kampioenen al snel afgeserveerd.
Anky was een van de succesvolst dressuurruiters ooit. In andere landen hebben zulke sporters eeuwige roem en respect. Ik hoop dat ze weer snel eens in de ring verschijnt, met welk paard dan ook.
Springen is natuurlijk veel eerlijker en transparanter. Dit in tegenstelling tot jury-sporten. Dat is zeker niet alleen in de paardenwereld zo.

je hebt n punt :)

Alice13 schreef:

zoiets als jij formuleerde ik t ook +1

En sammie zegt ook "rake"dingen :)

edit cinnepin, volgens mij zijn zowel bonfire destijds en Salinero na pensioen gewooon nog gereden echter vond anky t tijd omdat lekker recreatief te doen met hen een juist omdat ze ouder werden niet meer moeilijke dingen te vragen hoe eerlijk wil je t hebben:)
Laatst bijgewerkt door MaraYvette op 20-05-15 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:06

Cinnepin schreef:
Misschien kijken die mensen verder dan alleen room en geld. En gebruiken de dressuur voor hun paard ipv andersom, zodat ze hun paarden voor hun 20e niet al met pensioen hoeven doen ;)

Aggut........wat een schattige sneer.... Salinero was 18 op zijn laatste Spelen en Bonfire 17, dus wat zeur je nou :D
Ik vind er vooral onder het mom van "paardenwelzijn" een hoop azijnzeikers hier posten.
Ze rijden zelf geen deuk in een pakje boter, maar weten wel uit pure afgunst, de absolute top af te kraken met kulargumenten....
Daarom hou ik zo van bokt :D :D
Mensen kunnen zichzelf er zo heerlijk voor schut zetten.....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:09

Cinnepin schreef:

En de mensen die wel kunnen genieten van topsport denken alleen aan de roem en het geld? Voor roem en geld kan je ook maar beter gaan springen. Roem omdat de springsport niet onder vuur ligt en geld... Ach... kijk voor de grap maar eens naar de verschillen in prijzengeld _O-

Het feit dat een paard topsport tot z'n 18e kan uitoefenen, is een resultaat van optimaal management. Bonfire is ook gewoon tot z'n 25e gereden.

Dus een beetje een kulopmerking.

Sowieso wordt een paard altijd in het belang van de ruiter/eigenaar gebruikt. Snap niet dat mensen dat nu nog steeds niet hebben begrepen.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:12

En ik snap niet dat mensen de uitdrukkingen, open monden, overvraagde trainingen etc van het paard niet zien....

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:14

Cinnepin schreef:
En ik snap niet dat mensen de uitdrukkingen, open monden, overvraagde trainingen etc van het paard niet zien....

Vnl uitvergrote momentopnames die enorm opgeblazen worden. Ik probeer heel vriendelijk te rijden, ik heb weinig druk op de teugels en ook mijn paard heeft wel eens een verzetmoment met haar mond open. Maakt mij dat gelijk een dierenbeul?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:16

Billy schreef:
Cinnepin schreef:

Vnl uitvergrote momentopnames die enorm opgeblazen worden. Ik probeer heel vriendelijk te rijden, ik heb weinig druk op de teugels en ook mijn paard heeft wel eens een verzetmoment met haar mond open. Maakt mij dat gelijk een dierenbeul?

Ik heb nog nooit een proef van jou gezien, dus geef ik daar geen mening over

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:21

Cinnepin schreef:

ik reed nooit hoog dressuur, en was en ben ANTI ZAGEN EN TREKKEN maar ik had ook n uber gevoelige pony die bij minst geringde ook wel s mond open deed of zn neus bewoog,...

en echt die reageerde netjes op zit hoor etc maar was n beetje n hittepetitje hij maakte zich niet sterk oid nee hij deed gewoon reageren op de lichtste verandering dus waren er in die tijd snelle cameras die 30 fotos in n paar sec maakte hadden er ook vast fotos gestaan met zn mond n beetje open

Ik heb me eens weken rot gevoeld omdat n jury dacht (in de B of L ) dat er getrokken was ik heb destijds t protocol voor dr neus verscheurd niet netjes maar t raakte mij zo erg later wel over gesproken etc hoor

zagen en trekken en weet ik t wat Ik ben net zo anti daarin als jij hoor

misschien Cinnespin proberen wat meer open te staan ipv vasthouden aan hoe je nu denkt je denkt echt heel star en niet meer objectief ricchting dressuur ruiters :)

edit: ik ontken niet dat er wel rotte appels tussen zitten maar er zijn ook n boel vriendeljke :)
Laatst bijgewerkt door MaraYvette op 20-05-15 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:22

Oh, dat is fijn....denk je dat dat alleen in proeven gebeurt dan en niet tijdens de training thuis?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:25

Crypto schreef:
Cinnepin schreef:

ik reed nooit hoog dressuur, en was en ben ANTI ZAGEN EN TREKKEN maar ik had ook n uber gevoelige pony die bij minst geringde ook wel s mond open deed of zn neus bewoog,...

en echt die reageerde netjes op zit hoor etc maar was n beetje n hittepetitje hij maakte zich niet sterk oid nee hij deed gewoon reageren op de lichtste verandering dus waren er in die tijd snelle cameras die 30 fotos in n paar sec maakte hadden er ook vast fotos gestaan met zn mond n beetje open

Ik heb me eens weken rot gevoeld omdat n jury dacht (in de B of L ) dat er getrokken was ik heb destijds t protocol voor dr neus verscheurd niet netjes maar t raakte mij zo erg later wel over gesproken etc hoor

zagen en trekken en weet ik t wat Ik ben net zo anti daarin als jij hoor

misschien Cinnespin proberen wat meer open te staan ipv vasthouden aan hoe je nu denkt je denkt echt heel star en niet meer objectief ricchting dressuur ruiters :)

edit: ik ontken niet dat er wel rotte appels tussen zitten maar er zijn ook n boel vriendeljke :)

Ik sta er al meer open voor dan voorheen. Eerst moest ik er helemaal niets van hebben en nu train ikzelf ook dressuur, alleen dan anders. Geen ruk en pluk werk etc etc.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:26

Billy schreef:
Oh, dat is fijn....denk je dat dat alleen in proeven gebeurt dan en niet tijdens de training thuis?

dat denk ik wel ja, vaak is het thuis nog erger

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:28

Maar ik ben blij dat jij volledig paardvriendelijk rijdt en nooit een miscommunicatie hebt, je evenwicht verliest of op wat voor manier ook onbedoeld je paard hindert, we kunnen allemaal een voorbeeld aan je nemen........

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:32

Citaat:
Ik sta er al meer open voor dan voorheen. Eerst moest ik er helemaal niets van hebben en nu train ikzelf ook dressuur, alleen dan anders. Geen ruk en pluk werk etc etc.

dat begrijp ik :) laat ik dan zeggen ik hoop dat je met de tijd misschien nog iets meer open kan zijn en snapt wat er hier door ons bedoeld word :)

verder succes en vooral plezier bij t rijden :) maar dat gaat vast goed komen :)

@ billy volgens mij doelt cin niet op de perongeluk momenten maar op bepaalde trainingen en of structureel gereden worden dmv rukken en plukken en ja die ruiters bestaan echter vooral in basis dressuur ... en ja ook in hogere dressuur er zitten horken bij natuurlijk in iedere sport heb je rotte appels

Alleen vind ik Anky daar niet bij horen

edit ik vind trouwens dat er bij t springen veel meer getrokken en gehangen word zeker laatste jaren

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:35

Van dressuurproeven van Charlotte Dujardin kan ik echt emotioneel worden, dat zie ik niet meteen gebeuren bij een proef van Anky. Geen idee waarom. Zou wel super gaaf zijn als ze nog eens mee zou doen, ik ben hartstikke benieuwd hoe zij zou rijden tov deze concurrentie.
Laatst bijgewerkt door Heleennn op 20-05-15 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:35

Cin die doelt op alles wat met de kop boven het maaiveld uitsteekt, dat moet nl afgebrand worden, want dat kan nooit paardvriendelijk gegaan zijn.
Als een paard structureel mishandeld wordt in de training, heeft hij niet de uitstraling van een Bonfire, Totilas of Valegro in de wedstrijdring.
Het is een beetje een nationale sport geworden op bokt om niet gehinderd door enige kennis of rijvaardigheid de topsporters in vooral de dressuur af te branden.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:51

Billy schreef:
Cin die doelt op alles wat met de kop boven het maaiveld uitsteekt, dat moet nl afgebrand worden, want dat kan nooit paardvriendelijk gegaan zijn.
Als een paard structureel mishandeld wordt in de training, heeft hij niet de uitstraling van een Bonfire, Totilas of Valegro in de wedstrijdring.
Het is een beetje een nationale sport geworden op bokt om niet gehinderd door enige kennis of rijvaardigheid de topsporters in vooral de dressuur af te branden.

Deze mening deel ik onvoorwaardelijk +:)+
Net zoals de eerder gegeven meningen van dezelfde auteur, Crypto en Janine1990 met betrekking tot dit onderwerp.

Met betrekking tot het voor z'n twintigste op pensioen zetten van een sportpaard; probeer maar eens een paard op die leeftijd [20] uit te brengen. Dan wordt je als ruiter door dezelfde mensen die nu de beschuldigende vinger opheffen over de vroege pensioenleeftijd, voor rotte vis uitgemaakt. Met andere woorden het is niet goed of het deugd niet.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:05

Er wordt een beetje vergeten dat er in geen enkele sport veel sporters in de top mee doen die ouder zijn dan 35!
Ik vind het dus ook helemaal niet vreemd dat Anky haar paarden voor haar twintigste nog een fijne oude dag geeft!
Dat is geen moeten dat is een wel overwogen keuze!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:13

essie_blue schreef:
Het jurysysteem is ook niet altijd kloppend, en ja het is ook wel eens echt oneerlijk. Gebeuren zat dingen die niet door de beugel kunnen. Dat zijn helaas vervelende 'bijwerkingen' van de jurysport. Eigenlijk van 'de mens' in het algemeen, volledig rationeel handelen ligt buiten ons bereik. Wat dat betreft snap ik ook haar frustratie en de opmerking dat haar kinderen beter kunnen gaan springen. Al denk ik dat er ergens wel wat sarcasme in de opmerking zit. Vind het juist ook leuk om te lezen dat ze haar kinderen niks opdringt.

Ben het ook eens met Ayasha, het is gek dat haar score lager was de 2e keer. Als het niveau hoger is zou je ook denken dat de percentages van andere combinaties hoger zijn, maar niet dat je lager gepunt wordt voor een gelijksoortige proef.

Ik heb nog niet eens gereageerd! ^) :D

Joh terpentijn wat een bitterheid weer. Als ik kinderen zou hebben zou ik ook zeggen 'ga maar goudvissen kweken'. Niet omdat ik niet graag in de paardensport zit maar omdat het een zware (en dure) sport is, ook emotioneel. Gaat je tennisracket stuk koop je een nieuwe, gaat je paard stuk, is het een klap.
Anky gaf ook commentaar op de jurering toen ze won. Dus niks onsportief.