Twaalf opgezette paarden uit Venlo voor museum China

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

alexonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 14:03

Ze zien er prachtig uit!

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 14:42

vermoed dat ze gewoon voor dit project gedood zijn en om protesten tegen te gaan zeggen ze dat het paarden waren die bestemd waren voor de slacht

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 18:03

speurneusc schreef:
vermoed dat ze gewoon voor dit project gedood zijn en om protesten tegen te gaan zeggen ze dat het paarden waren die bestemd waren voor de slacht

Dat is ook wat ik vermoed, ik vind het te toevallig allemaal...........zelfde rassen zo bij elkaar......en meer dingen.....

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 18:13

Ze zien er wel levensecht uit zeg, knap gedaan.. heb d'r ook wel m'n twijfels bij maar die zijn hier in het topic al meermaals genoemd. :=

Die site trouwens.. wat moet je met een opgezette papegaai, met kooi en al? :') Dát is pas freaky.. _O-

mick75

Re: Twaalf opgezette paarden uit Venlo voor museum China

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 18:21

En wat is het probleem als die paarden al aangekocht zijn om ze te laten slachten en opzetten? Zolang er netjes voor betaald is is daar helemaal niets mis mee. Behalve dat het misschien zonde is van (uiterlijk) mooie paarden.

Ik vind het prachtig gedaan. Echt vakwerk.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 18:22

Het werk wat ze afleveren is wel heul mooi. Ken ze persoonlijk. En of het nou een paard of een koe of kat of wat dan ook is.

Mirthe2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 18:47

Erg raar verhaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 18:49

speurneusc schreef:

En ook al is dit waar? Wat maakt het uit? Er worden elke dag gezonde dieren afgemaakt.

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 11:57

Deze man heeft ook een echt heeel erg grote verzameling van levende Friezen, witte PRE's en Lippizaners, die hij gebruikt voor enorme shows in China, dus ik denk nog steeds dat ze daar vandaan kwamen.

Ragdollcat schreef:
speurneusc schreef:

Dat is ook wat ik vermoed, ik vind het te toevallig allemaal...........zelfde rassen zo bij elkaar......en meer dingen.....

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 14:24

Ja, het is denk ik ook van zijn eigen paarden maar zeg dan ook gewoon de waarheid, zoals het is..........

Het is inderdaad erg mooi gedaan en heel netjes, ik heb meer opgezette dieren gezien waarvan ik vind dat het niet zo mooi is gedaan.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 14:27

Je moet erg goed zijn wil je iets moois afleveren. Bj mijn moeder op het werk 'ligt' er een hert in de gang.. Die vind ik echt niet mooi. Maar deze paarden vind ik op sommige puntjes na, erg goed gelukt!

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 20:36

al heeft het paard kromme benen en een doorgezakte rug, de preparateur kan hem weer mooi recht op de benen zetten en zijn rug weer mooi welvend maken. De paarden zien er NU wel goed uit, maar dat hoefde niet zo te zijn toen ze nog levend waren.
Je ziet bij die ene fries al grijze haren, dus waarschijnlijk een oudje en een gebroken been of een peesklap oid zie je ook niet meer terug.
Jullie moeten niet meteen van het ergste uitgaan.
Als je bedenkt dat er 150 uur per paard in zit, kan je je ook bedenken dat hij ze niet allemaal tegelijkertijd binnen heeft gekregen.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 21:11

Wilde toch nog even reageren. Want de mensen die vermoedde dat ze als levende goede paarden in top conditie zijn verkocht. En de eigenaar in de veronderstelling was dat ze een goed huis als sportpaard zouden krijgen hadden gelijk. Diegene is er via het nieuws achter gekomen dat hun paarden (gaat om die 4 friezen, waarvan ik het van de eigenaar weet) gedood waren om opgezet te worden. 4 kern gezonde sportpaarden.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 21:25

Rosebud schreef:
Wilde toch nog even reageren. Want de mensen die vermoedde dat ze als levende goede paarden in top conditie zijn verkocht. En de eigenaar in de veronderstelling was dat ze een goed huis als sportpaard zouden krijgen hadden gelijk. Diegene is er via het nieuws achter gekomen dat hun paarden (gaat om die 4 friezen, waarvan ik het van de eigenaar weet) gedood waren om opgezet te worden. 4 kern gezonde sportpaarden.

Als dat zo is, vind ik dat echt wel schokkend om je paard dan zo terug te zien! :wow:

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 21:37

Ondanks dat dit oud is reageer ik toch. Een deel van me zegt verkocht is verkocht. En dan moet je niet miepen.

Een ander en veel groter deel van me kots er gewoon van dat er prachtige en gezonde dieren gedood worden on het iemand naar de zin te maken. Wie denkt die mafkees wel niet dat hij is? God ofzo?

Walgelijk!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 21:51

Palmera schreef:
Ondanks dat dit oud is reageer ik toch. Een deel van me zegt verkocht is verkocht. En dan moet je niet miepen.

Een ander en veel groter deel van me kots er gewoon van dat er prachtige en gezonde dieren gedood worden on het iemand naar de zin te maken. Wie denkt die mafkees wel niet dat hij is? God ofzo?

Walgelijk!

Net zoals prachtige en gezonde koeien en varkens laten slachten, bedoel je?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 21:53

_San87_ schreef:
Palmera schreef:

Walgelijk!

Inderdaad.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 21:55

Palmera schreef:
_San87_ schreef:

Inderdaad.

Veel goden op de wereld, dan.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 22:00

Gadver, je zult je paard maar te goeder trouw verkopen voor de sport en zo terug zien :=

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 09:21

Rosebud schreef:

|o jemig...dat vind ik echt ziek, hoe oud waren die dieren?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 09:40

Wat enorm mooi opgezet.
Maar @Rosebud, hoe heeft de eigenaar zijn paarden herkent?

Bij leven heeft een paard een bepaalde uitdrukking in de ogen, zijn manier van gedrag, dat maakt een paard uniek en herkenbaar.
Maar hoe prachtig ook opgezet die uitdrukkingen zijn er niet meer. En hoe herken je een fries dan als er geen speciale kenmerken op de vacht zijn?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 09:47

Hoe kwam hij erachter dat het zijn verkochte paarden waren dan? Je zal maar 4 paarden verkopen naar China en erachter komen dat ze geslacht en opgezet zijn. Sta je toch raar te kijken.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 09:50

Omdat de naam van de koper in het nieuws artikel staat. Ik zou nog eens moeten navragen hoe oud ze waren. Het gaan namelijk om kennissen van vrienden van ons.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 09:57

Oh op die manier.
Verschrikkelijk zeg, wat zou ik verdrietig en ook boos zijn.
Natuurlijk is verkocht verkocht. En natuurlijk kan een paard ook binnen een week ziek worden en geslacht moeten worden.
Maar bewust zo gekocht zonder te vermelden, dat is wel heel wreed.

Toulouze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 10:00

Dit is toch niet te vergelijken met varkens en koeien. Tenzij het een dierbaar huis-varken was :+