Drie politiepaarden gewond bij rellen in Enschede

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 07:42

Alsof het helpt tegen zn trainer te schelden.. die denkt ook van joh de beste stuurlui staan aan wal. Dus waarom zn herrie schoppen bij de hoofdingang. En ja ik vind de straffen mbt het voetbal veld te laag!
En ja de ouders hadden gewoon moeten luisteren .. was er voor hun niks aan de hand..

zelfde gevalletje Groningen feyenoord..

Z sides van groningen klappen de veiligheids wand eruit. . Brengen mensen en kinderen in gevaar.. ME treed op.. bloedende supporters hoofdwonden huilen gillen.. wtf jank je? Je bent immers zelf door de wand gegaan naar een vak waar je niet mag komen om feyenoord uit te lokken. En dn gillen en boos dat ze niet terug mogen maar eruit moeten.

crystallady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 07:45

Bon_charmeur schreef:
Alsof het helpt tegen zn trainer te schelden.. die denkt ook van joh de beste stuurlui staan aan wal. Dus waarom zn herrie schoppen bij de hoofdingang. En ja ik vind de straffen mbt het voetbal veld te laag!
En ja de ouders hadden gewoon moeten luisteren .. was er voor hun niks aan de hand..

zelfde gevalletje Groningen feyenoord..

Z sides van groningen klappen de veiligheids wand eruit. . Brengen mensen en kinderen in gevaar.. ME treed op.. bloedende supporters hoofdwonden huilen gillen.. wtf jank je? Je bent immers zelf door de wand gegaan naar een vak waar je niet mag komen om feyenoord uit te lokken. En dn gillen en boos dat ze niet terug mogen maar eruit moeten.

je laat je wel erg opfocken niet echt handig in je vak toch? maar zoals ik al zei we gaan erg off topic dus beter stoppen we nu

Bon_charmeur

Re: Drie politiepaarden gewond bij rellen in Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 07:48

Mij krijg je de pis niet lauw. Echt niet.. dus waar je het opfocken vandaan haalt.. zijn alleen maar interpretaties.. verkeerde dus.. waarschijnlijk net zoals als je dat t weekend hebt gedaan en het bij een ander neer legd ..

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 08:26

Toch vreemd, dat gedrag van die "supporters"... als ik vroeger een degelijke huisman vertelde dat ik aan karate deed, had ik kans dat zo'n man zei dat ie dat "straatvechten" vond en hem dat niks leek...

Terwijl ik nog nóóit een geweldsincident bij de toeschouwers van karatewedstrijden heb meegemaakt. Nou zat ik op een sportschool waar wat degelijker mensen kwamen, geen tuig... en daarmee waren de toeschouwers ook geen tuig.
Bij de taekwondo-wedstrijden waar ik wel eens ben gaan kijken, gebeurde ook nooit wat raars.
Bij kickboksen ben ik nooit gaan kijken, want dàt vond ik "straatvechten"... maar zelfs dat schijnt mee te vallen, in ieder geval vergeleken met het voetbalgeweld.

Ik heb me verder nooit uitgedaagd gevoeld als ik iemand in uniform tegenkwam die een wapen droeg of als een agent me wees waar ik naartoe moest, of staande hield.

Waar ligt dat nou aan? :x

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 13:57

Ik denk dat je voetbalsupporter moet zijn en het zelf eens moet ervaren hoe je word behandeld. Ik geloofde het eerst ook nooit en vond dat ze niet zo moesten zeuren. Het is dat ik mezelf altijd wel goed in de hand heb en dat ik een goede opvoeding heb gehad, maar anders had ik zelf ook regelmatig een confrontatie kunnen hebben met onbeschofte beveiligers/politie etc.

Daarnaast is het een beetje appels met peren vergelijken. De sporten die jij noemt trekken een ander publiek aan en volgens mij is dat minder massaal (aanname, ik kom nooit bij vechtsporten)? Voetbal is de grootste sport van ons land en trekt mensen uit iedere bevolkingslaag aan. Dan is de kans dus ook wel groter dat er een aantal rotte peren tussen lopen.

Overigens ben ik zelf wel voorstander van de voetbalwet zoals ze die in Engeland kennen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 15:30

Maar ik vind bij elke club een vak met rotte appels (harde kern) niet niks of weinig. Het ergste vind ik dat het allemaal ook nog wel geaccepteerd wordt. Dat het er gewoon bij hoort. Daar begrijp ik nou helemaal niks van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 15:35

Afschaffen dat stomme kl.te voetbal.
Scheelt n hoop geld ook.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 15:53

capopjekop schreef:
Ik denk dat je voetbalsupporter moet zijn en het zelf eens moet ervaren hoe je word behandeld. Ik geloofde het eerst ook nooit en vond dat ze niet zo moesten zeuren. Het is dat ik mezelf altijd wel goed in de hand heb en dat ik een goede opvoeding heb gehad, maar anders had ik zelf ook regelmatig een confrontatie kunnen hebben met onbeschofte beveiligers/politie etc.

Daarnaast is het een beetje appels met peren vergelijken. De sporten die jij noemt trekken een ander publiek aan en volgens mij is dat minder massaal (aanname, ik kom nooit bij vechtsporten)? Voetbal is de grootste sport van ons land en trekt mensen uit iedere bevolkingslaag aan. Dan is de kans dus ook wel groter dat er een aantal rotte peren tussen lopen.

Overigens ben ik zelf wel voorstander van de voetbalwet zoals ze die in Engeland kennen.

Sorry hier moet ik extreem hard on lachen :')

Je moet een voetbalsupporter zijn om te kunnen weten hoe je wordt behandeld door de politie? Want als voetbalsupporter wordt je natuurlijk altijd uitgedaagd door de politie en heb je het Oh zo zwaar?

Mijn schoonfamilie zijn diehard voetbalsupporters, nee, zij behoren niet tot de harde kern en nee, zij zijn geen hooligans... Maar ook zij gaan los als er weer eens een wanbeleid is of een waardeloze coach. En ja, ze schelden... en ze foeteren alles wat met hun club te maken heeft uit... net als de scheidsrechter.... maar NOOIT hebben zij het aan de stok gehad met politie of beveiligers... NOOIT.
Zij hebben zich ook nooit benadeeld gevoeld, of bedreigd of uitgedaagd gevoeld... en zij hebben ook nooit de behoefte gehad om ruzie te maken met de tegenpartij...

Dus mijn inziens is het echt onzin wat je hier boven zegt.

Dan wat anders. Mijn vader heeft bij de politie gezeten en zat ook bij de ME tijdens de voetbalwedstrijden...

Mijn vader is super beheerst en krijg je niet zo snel boos... Hij omschrijft die wedstrijden altijd als verschrikkelijk. Als agent ben je het mikpunt van de supporters... Die hooligans die zogenaamd uitgedaagd worden hebben maar aan 1 ding een grotere hekel dan aan de hooligans van de tegenpartij... en dat is de politie.
Je hebt het echt niet makkelijk als agent tijdens zo'n wedstrijd hoor, echt niet.
En ze hebben een gedragscode en die geld voor iedere agent en ieder mens of je nou een hooligan, een voetbalsupporter of desnoods een toevallige voorbijganger bent...
Als jij je gedraagt en gewoon fijn mee werkt heb je totaal geen last van de politie. Ga jij tegenwerken en de politie dwarsbomen? Dan krijg je ze tegen je.
De politie mag niet als eerste reageren, zij mogen pas wat doen als jij wat doet...
En jou daden bepalen het gedrag van de politie.

Wat een onzin om te zeggen dat de ME maar 1 regel heeft en dat is zo hard mogelijk slaan, dat is gewoon een verhaaltje die de persoon die bij deze training was heeft verzonnen om een mooier verhaal te hebben.

De politie vind dit ook niet leuk hoor, daar moeten ze weer een zaterdagavond. Het wordt vast weer knokken. Leuk hoor, voetbal.
Sterker nog... De politie uit de stad waar mijn vader agent en ME-er was, was de wedstrijden en al dat gezeik zelfs zo zat dat toen dat team degradeerde, ze de voetbal hebben ingenomen, er allemaal een handtekening op hebben gezet en de tegenpartij zelfs hebben bedankt.

Want daarna werden de wedstrijden heel wat gemoedelijker... met veel minder politieoptredens.

Overigens, de mensen die dit soort daden plegen zijn geen supporters, dat zijn geen liefhebbers van de sport... De enige reden dat die mensen naar een wedstrijd toe komen is om te kunnen vechten... en wat mij betreft mogen zulke mensen een levenslange stadion verbod krijgen.
Dat zou de sport in ieder geval ten goede komen.

Amelandfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 16:04

Gea99 schreef:
Ik ben zo langzamerhand helemaal klaar met voetbal.
En zeker met de kosten en in dit geval de dieren.
Te erg voor woorden. Levenslange voetbal ban lijkt me een goed plan.

Helemaal mee eens!

Laten we de voetbalstadions ombouwen tot grote mooie ruitersport centra. Of opvang voor verwaarloosde huisdieren oid. De relschoppers mogen de mest opruimen.. :Y)

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 16:09

Dus als er ooit rellen komen omtrent paardenwedstrijden moet de paardensport ook maar afgeschaft worden?

Voetbal afschaffen is echt wel het meest belachelijke idee wat hier genoemd wordt.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:06

Ik bedoelde niet dat de voetbal als sport moest worden afgeschaft. Degenen die het verpesten voor de anderen, die moeten wat mij betreft een levenslange voetbalban.
Staat er misschien niet helemaal duidelijk.

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:20

Gea99 schreef:
Ik bedoelde niet dat de voetbal als sport moest worden afgeschaft. Degenen die het verpesten voor de anderen, die moeten wat mij betreft een levenslange voetbalban.
Staat er misschien niet helemaal duidelijk.

Ah oke ;)

Sannexxnovv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:23

verloren pech gehad de volgende keer beter, maar dan doe je niet dit!!!!!! -:(- -:(-

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:32

Sannexxnovv schreef:
verloren pech gehad de volgende keer beter, maar dan doe je niet dit!!!!!! -:(- -:(-

Deze rel gaat niet om het verliezen van een wedstrijd :')

Dan hoor je het nog steeds niet te doen natuurlijk, maar om duidelijkheid te scheppen even deze reactie :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:38

Ook al zou de politie /me wel uitgelokt hebben. Het is je eigen keus om er tegen in te gaan of niet.

Dus ik vind een kulreden om dan alsnog zo te keer te gaan.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:40

M_D_H schreef:
capopjekop schreef:

Sorry hier moet ik extreem hard on lachen :')

Je moet een voetbalsupporter zijn om te kunnen weten hoe je wordt behandeld door de politie? Want als voetbalsupporter wordt je natuurlijk altijd uitgedaagd door de politie en heb je het Oh zo zwaar?

Mijn schoonfamilie zijn diehard voetbalsupporters, nee, zij behoren niet tot de harde kern en nee, zij zijn geen hooligans... Maar ook zij gaan los als er weer eens een wanbeleid is of een waardeloze coach. En ja, ze schelden... en ze foeteren alles wat met hun club te maken heeft uit... net als de scheidsrechter.... maar NOOIT hebben zij het aan de stok gehad met politie of beveiligers... NOOIT.
Zij hebben zich ook nooit benadeeld gevoeld, of bedreigd of uitgedaagd gevoeld... en zij hebben ook nooit de behoefte gehad om ruzie te maken met de tegenpartij...

Dus mijn inziens is het echt onzin wat je hier boven zegt.

Dan heb je goedkoop gelachen vandaag :D

Jij kunt dat onzin vinden. Ben je vrij in uiteraard. Overigens zeg ik nergens dat je dan continu uitgedaagd wordt en dat je het zwaar hebt als supporter, dus geen idee waar je dat uit mijn tekst haalt. Ik vind wel dat je als voetbalsupporter nogal snel als crimineel behandeld wordt terwijl je nog niet eens iets fout hebt gedaan. Ik blijf zelf altijd respectvol naar andere mensen. Zo ben ik nu eenmaal opgevoed en daar ben ik blij om. Ik heb zelf dus ook geen problemen gehad met de politie. Maar ik heb er dus wel problemen mee hoe je door een x-aantal stewards of politieagenten benaderd wordt, omdat je toevallig supporter bent. En ik zie de sfeer om me heen daardoor weleens grimmiger worden dan noodzakelijk. Ik denk dat er veel winst te halen is als stewards en politie eerst eens normaal gaan communiceren met supporters voordat ze grof geweld inzetten.

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:41

+1 capopjekop, als supporter ben je al snel een "stuk tuig" in de ogen van anderen.

Zerline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:59

VivaLaVida schreef:
Scheelt n hoop geld ook.

Jaaa jippie goed idee!!!

Het grote deel van de "supporters" die rellen schoppen zij 9/10 keer niet eens bij de wedstrijd aanwezig. Deze komen letterlijk voor de rellen. Wat heeft het dus voor zin om voetbal af te schaffen? Als deze groep daadwerkelijk voor de rellen komen, hebben andere sporten er last van. Wie weet is de cultuur bij tennis, hockey, volleybal, paardrijden etc... dan ook volledig verpest. Zullen we paardrijden dan maar afschaffen?

Mensen moeten geen dingen roepen, waar ze geen verstand van hebben. Ga eerst maar eens naar een wedstrijd toe voor dat je dit soort onnozele antwoorden plaatst grrr.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 18:04

Dan maar wedstrijden zonder supporters.. of tot 14 jaar en vanaf 35 jaar haha.. daar tussen zijn de meeste relschoppers

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 18:11

Dergelijke eencellige raddraaiers mogen de term supporter niet dragen. Alleen tja, we lijken steeds meer van dit soort volk te krijgen helaas...

Mamaloutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 18:15

Zerline schreef:
VivaLaVida schreef:
Scheelt n hoop geld ook.

Jaaa jippie goed idee!!!

Het grote deel van de "supporters" die rellen schoppen zij 9/10 keer niet eens bij de wedstrijd aanwezig. Deze komen letterlijk voor de rellen. Wat heeft het dus voor zin om voetbal af te schaffen? Als deze groep daadwerkelijk voor de rellen komen, hebben andere sporten er last van. Wie weet is de cultuur bij tennis, hockey, volleybal, paardrijden etc... dan ook volledig verpest. Zullen we paardrijden dan maar afschaffen?

Mensen moeten geen dingen roepen, waar ze geen verstand van hebben. Ga eerst maar eens naar een wedstrijd toe voor dat je dit soort onnozele antwoorden plaatst grrr.

DuS dit!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 18:17

VivaLaVida schreef:
Scheelt n hoop geld ook.

Mensen die rellen om te rellen gaan dan iets anders opzoeken als er geen voetbal meer is. Je kan het tuig uit het voetbal houden, maar het blijft tuig :+

heli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:02

vuurneon schreef:
VivaLaVida schreef:
Scheelt n hoop geld ook.

Mensen die rellen om te rellen gaan dan iets anders opzoeken als er geen voetbal meer is. Je kan het tuig uit het voetbal houden, maar het blijft tuig :+

Precies al moeten die randdebielen het schaken of dammen verzieken, als ze maar kunnen rellen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:07

Per rel zouden ze gewoon een flinke periode geen matchen meer moeten toelaten. Ieders hobby respecteren; geweldig maar niet als die hobby ten koste van zoveel onschuldigen gaat. Misschien als er eens wat meer aan gepakt wordt (of je doet normaal, of je blijft maar een paar maanden/jaren thuis op de bank voetbal kijken) dat iedereen die de hobby aanhangt meer gemotiveerd zou zijn om hen in toom te houden.

en het dan ook nog op de ME steken dat die het uitgelokt hebben.... _O- Hoezo de wereld op z'n kop.

bonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:08

Sannexxnovv schreef:

Zo denk ik ook altijd. Ga af en toe mee naar een thuis wedstrijd (toevallig van FC Twente).
Hier lopen altijd politie met paarden rond.
Soms verbaas ik me er nog over dat er nooit iets met die paarden is gebeurt. Helaas is het dan nu fout gegaan.
Belachelijk en zo kinderachtig hoe ver sommige mensen gaan... Bah.