Onderzoek naar aanval op jachtruiter stopgezet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:48

Inoterry schreef:
terpentijn schreef:
Ik HAAT jagers

En jij vind dat ik mezelf aanstel?? You just made my day :') :') .

Maar ik denk dat de oostvaarders plassen een mooi voorbeeld zijn waarom de jacht gewoon nodig is. En zoals er bij ruiters, wielrenners, voetballers, enz. rotte appels bij zitten, zitten die er bij jagers ook tussen.

Yeah right, goed voorbeeld van een gezond eco-systeem :j

En o ja, gecreëerd door mensen.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:50

Als er daar vanaf het begin af aan selectief gejaagd was, was het nu niet zo uit de kauwen gelopen in elk geval. Vandaar dat dat een goed voorbeeld is :Y)

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 15:41

Inoterry schreef:
Als er daar vanaf het begin af aan selectief gejaagd was, was het nu niet zo uit de kauwen gelopen in elk geval. Vandaar dat dat een goed voorbeeld is :Y)

sorry ik kan het bijna niet geloven wat hier nu weer geschreven wordt.
in de OVP hebben de grote grazers geen natuurlijke vijanden.
selectief jagen is niet de oplossing, selectief jagen in de OVP is een methode om onnodig lijden te stoppen, niet om de aantallen terug te brengen.
kom we schieten er vandaag eventjes 500 :( :( :(

geboorte beperking, verplaatsen van dieren is wat in de OVP moet gebeuren met de grote grazers, oww en ook met het bestuur van SBB, misschien hebben ze in Canada een stukje waar de heren de komende 25 jaar kunnen experimenteren maar wel te voet en zonder hek.

jagers hebben veel te beperkte methoden, wild en fauna beheer klinkt mooi, het begint echter met een goed plan en met het zoveel mogelijk achterwege blijven van menselijk ingrijpen. Dat was er in eerste instantie in de OVP wel, echter het extreem doorvoeren van het wegblijven van de mens en het plaatsen van super hekken maakt dat het beleid nu volledig faalt.

en helaas nog steeds niemand on-topic

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:00

Moderatoropmerking:
Dit topic gaat over de aanval op Mike Lane, niet over jagen of jacht in algemene zin. Bij deze het verzoek om on topic te blijven.