Paul Schockemöhle: "Aankoop van Totilas slechte investering"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 22:31

HorseTimeXL schreef:
Blacky94 schreef:

Wat een reacties zeg....

Jullie kunnen wel allemaal roepen stuur Totilas terug naar Gal maar geloof me dat gaat niet gebeuren nu niet, en nooit niet.
En waarom ook wel hij is inmiddels 15 en Rath en Linsenhoff beleven er plezier aan
Gun die mensen ook wat zeg....

Totilas staat daar vast en zeker prima ;)

Gal heeft zn nieuwe topper Toto jr. en daar gaat hij zeker mee knallen!

En ik denk dat we Rath echt nog wel eens voorbij zien komen op Totilas wie weet ;) en misschien ook niet zo be it

Ik heb dat nooit begrepen waarom er zo gehaat tegen Linsenhoff en Rath gedaan word
Zo is het leven nu eenmaal en zo zal het met nog veel meer topsport paarden en ruiters gaan onlangs nog
Paarden worden op hun hoogte punt verkocht en gebeurt het vaker dan jullie allemaal denken.\
En dat schockemohle achter zn oren krabt van de aankoop tja dat is nu eenmaal het risico van risico's nemen. het is gewoon pech hebben en dat gebeurt dagelijks bij mensen

Als de ruiters het niet willen dan moeten ze zelf investeren in hun paard net als bv Anky dan kunnen ze zelf de keuze maken wel of niet verkopen.

Ik heb onlangs ook een hengst terug na zn eigenaar moeten brengen omdat hij verkocht is
Tuurlijk heb ik een band met dat beest en mis hem echt nog elke dag maar zo is het leven en dat weet je als je voor andere mensen hun paarden gaat trainen en uitbrengen

Gal zal er vast zo nu en dan nog aan denken maar zal er niet elke dag meer om rouwen wat sommige van bokkers wel lijken te doen :+ no offence naar jullie hoor jullie goed recht.

Ik denk dat dat vooral komt omdat er na de verkoop zo hoog van de toren geblazen werd. Gevalletje "we hebben praktisch goud voor de aankomende OS gekocht" inclusief een hele berg merchandise. Totdat de ene na de andere blessure/"blessure"(?) en negatieve berichten de ronde gingen doen.

Hadden ze niet zo van de toren geblazen denk ik dat je er ook veel minder over gehoord had.

Precies. Ze hadden nog geen wedstrijd gelopen en ze stonden bij elk evenement met een kraampje met 'rath en totilas nummer 1'. Tja dan vraag je er ook een beetje om. En Rath zei dat hij verder wilde gaan met Totilas waar Edward Gal geëindigd was..[/quote]

Komen we die rath/totilas merchandise vanzelf tegen in t schap bij de Lidl...

BigOne

Re: Paul Schockemöhle: "Aankoop van Totilas slechte investering"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 23:24

En wat betreft Damon Hill, houd Jill Becks maar in de gaten, het zal me niets verbazen als zij volgend jaar OS rijd, meisje is net officieel met hem gestart en dat ging voortreffelijk. Ze reed meteen iedereen naar huis en dus kan het echt wel, een nieuwe ruiter met een toppaard die wel de klik hebben.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 23:38

bigone schreef:
Abacab schreef:
Laat dit een les zijn voor vermogende mensen die denken het succes gewoon te kunnen kopen. In de topsport draait alles om de unieke band die de ruiter met zijn paard heeft. Er zijn zo veel verhalen bekend van toppaarden die met hun nieuwe berijders geen noemenswaardige prestaties meer neerzetten.

Sorry maar dit vind ik altijd zo penny, unieke band. Het hangt van de volgende ruiter in kwestie af hoe er vervolgens gepresteerd word. Er worden heel vaak goede paarden als leerpaarden verkocht en ja, die halen vaak niet weer het niveau van weleer en waarom, omdat ze leerpaard zijn en vaak gewoon weer in de B of L beginnen. Als een paard in een goede omgeving staat, goed gemanaged word dan zal hij echt niet elke avond traantjes plengen want hij mist zijn oude baasje. Herkennen zal hij hem altijd, dat heb ik zelf een aantal keren ondervonden.

Heeft iemand er wel eens bij stilgestaan dat hij misschien (net als Lingh) op zijn hoogtepunt verkocht is? En dan haal je nooit meer het niveau.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 23:43

Hetgeen mij zo tegen de borst stuitbis sat mevrouw Linssenhof er niet over peinst Totilas te verkopen. Waarom weet ik niet want het is haar recht om met het dier te doen wat ze zelf wil, maar het irriteert mij. :+

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 23:55

En waarom? :+
Je irriteert je toch ook niet omdat een bekende van je dat paard wat jij zo leuk vind maar niet tot zijn recht komt bv ohz maar wel goed verzorgd word het paard niet wilt verkopen _O-

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 00:40

Ik denk dat dit bij veel Nederlanders hoog zit omdat Totilas ''onze'' trots was en een groot deel van paardrijdend Nederland meeleefde met Edward en Totilas, en ontzettend genoot van alle successen. Wij vinden dat dat ons is afgenomen :Y)

Ik zelf ben er aardig overheen geloof ik, dat wel :+

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 00:47

janderegelaa schreef:
Heeft iemand er wel eens bij stilgestaan dat hij misschien (net als Lingh) op zijn hoogtepunt verkocht is? En dan haal je nooit meer het niveau.

Dat zullen we dus nooit weten - en dat is toch wel jammer ..

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 00:58

Het is en blijft gewoon jammer dat Gal en Totilas gescheiden werden. Ik vond het echt geweldig om hun samen te zien. Ik denk dat dat het ook is wat bij veel mensen zo dwars zit. Dat dit prachtige duo uit elkaar gehaald werd. De "nieuwe" eigenaren van Totilas hadden het toch niet goed kunnen doen, wat er ook gebeurd zou zijn.
Eeuwige zonde van Gal en Totilas.
However snap ik niet helemaal de reacties dat Totilas nu weer terug moet naar Gal en dat alles dan goed gaat komen. Ik vraag me af of Gal zit te wachten op een paard dat af is. Ik denk het niet. Niet voor het rijden in ieder geval, daar heeft ie nu toch ook echt andere pracht paarden voor.
Totilas heeft het echt niet slecht hoor op zijn stal. Misschien is het ook gewoon het beste voor hem en is ie gewoon af. We weten het niet. Maar paardje komt vast en zeker niks tekort.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 06:31

Ik verbaas mij er over dat, 5 jaar na dato, mensen zich nog zo druk kunnen maken over "verloren glorie".

Ik vind de reacties in dit topic vermakelijker dan de soap zelf.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 06:58

Gentlegiant schreef:
En waarom? :+
Je irriteert je toch ook niet omdat een bekende van je dat paard wat jij zo leuk vind maar niet tot zijn recht komt bv ohz maar wel goed verzorgd word het paard niet wilt verkopen _O-

Ik zei toch al dat ik niet weet waarom. :') Het irriteert mij gewoon. Heel stom, ik weet het. -O-

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 07:29

Vala schreef:
Hij geeft het toe! Geweldig! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Dat verbaasd mij nog het meest denk ik. :wow: Dacht dat zijn ego dat niet aan kon. Blijkbaar is dat van Mevrouw Linsenhoff nog groter. :x

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 07:55

Tja Misschien had Schockemohle hem allang door Gal laten rijden als hij niet de sportrechten aan linsenhof had verkocht, maar goed dat zullen we allemaal nooit weten. It is what it is...........

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 08:04

Trek dat paard dan toch helemaal terug uit de sport. Ik zou niet zitten wachten op een hengst met, klaarblijkelijk, zo'n slechte binnenkant dat hij bij elke zucht en stoot geblesseerd wordt. Lijkt me ook geen goede publiciteit.

Nsvc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 10:03

Ook ik vind het net als vele andere ontzettend zonde dat de combinatie Gal en Totilas geen combinatie meer zijn. Is denk ik een stukje trots die wordt afgepakt.

Echter is het de oude eigenaren niet kwalijk te nemen, een groot deel van de bokkers zou dezelfde keuze maken als je dit bedrag geboden krijgt.. Ook Schockemohle en Linsehoff valt niet kwalijk te nemen dat ze succes willen kopen, als je het geld toch hebt, waarom niet?
Uiteraard vind ik het als Nederlandse fan stiekem wel genieten dat het succes niet geëvenaard is, een deukje in hun ego kan geen kwaad (doel hiermee o.a. op merchandise in de begintijd..)

Toot verkopen doen ze natuurlijk nooit meer, daar heeft Linsenhoff teveel trots voor. Nu Gal knallen met zijn Toto, ik ben al fan.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 10:05

Trots? Niet iedereen verkoopt het paard als het "even niet wil", zelfs niet alle rijke mensen. Vind ik heel wat voor te zeggen. Misschien zijn ze wel hartstikke gek op het beest. Weten wij veel.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 10:20

Ik heb ook altijd gehoopt dat er een wonder zou gebeuren...dat iemands hart groter zou zijn dan hun ego...en Totilas weer bij Edward zou komen. Maar het is niet gebeurd en ik kan het nu ook loslaten. Ik heb Edward gezien met Zonik en dat stemde mij zeer hoopvol voor de toekomst!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 10:26

Kendra schreef:
janderegelaa schreef:

Dat zullen we dus nooit weten - en dat is toch wel jammer ..

Die kans is nog thans even groot als de kans was, dat ie stuk ging bij Rath. Maar daar willen de "fans" niet bij stilstaan.
Lingh, Gribaldi... Ook allebei niet zo'n succes-verhalen...
Ik denk net als LBGipsyCobs dat Totilas al lang aan zijn top zat (of zelfs er overheen) en dat ie sowieso geen OS gelopen had. (en dat de eigenaren dat ook gezien hadden en dat precies de reden is waarom ie verkocht is )
Maar zeiken op Rath en Linsenhoff (en PS) is natuurlijk veel makkelijker dan onder ogen zien dat het wellicht niet hun schuld is dat het dier stuk gegaan is.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 10:40

Dat vind ik een fascinerende theorie, maar zou een paardenman als PS of -vrouw als Linsenhoff dat niet gezien/gevoeld oid hebben?

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 10:44

En ik neem aan dat ie helemaal binnenstebuiten is gekeerd toen hij gekeurd werd. Dan zou er toch ook iets boven water zijn gekomen?

Maakt ook niet uit, het is 5 jaar geleden, Edward is verder gegaan met nieuwe toppers. Matthias heeft ook andere goede paarden staan en Schockemohle zal er niet failliet op gaan :) Vind het tof dat hij dit bericht plaatst, zouden heel veel mensen hem niet nadoen. Het is een sneue en slechte (ver)koop voor alle partijen geweest, met uitzondering van de Vissers natuurlijk :D Maar iedereen zal er overheen komen. Ik vind het in ieder geval leuk zo af en toe iets over de Toot te lezen, wat het nieuws dan ook is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 10:45

Ze hoeven er niet perse niet van op de hoogte geweest te zijn. Als je uit bent op zo'n wonderpaard kan ik me voorstellen dat je "mogelijke risico's" er gewoon bij neemt zolang ie klinisch goed is op het moment van kopen. Zeker als je nog genoeg op de bank hebt voor nog een paar Totilassen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 10:52

Ik moet dan elke keer weer denken aan die veterinaire rapporten van de Eurocommerce paarden.
Als je die las, leek het alsof het nog een wonder was dat die dieren nog op hun benen konden staan, maar ze sprongen wel met 2 vingers in de neus een GP parcours.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 10:53

Liezel1 schreef:
Ik moet dan elke keer weer denken aan die veterinaire rapporten van de Eurocommerce paarden.
Als je die las, leek het alsof het nog een wonder was dat die dieren nog op hun benen konden staan, maar ze sprongen wel met 2 vingers in de neus een GP parcours.

Da bedoel ik... :) Ik wil dus NIET zeggen dat Gal of Visser hen bedrogen hebben. Daar geloof ik niet zo in. Maar ik denk wel dat beide partijen heel goed wisten wat ze (ver)kochten. En dat de kopers gegokt en verloren hebben. En niet persé omdat Rath zogenaamd niet kan rijden.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 10:56

Ayasha schreef:
Ze hoeven er niet perse niet van op de hoogte geweest te zijn. Als je uit bent op zo'n wonderpaard kan ik me voorstellen dat je "mogelijke risico's" er gewoon bij neemt zolang ie klinisch goed is op het moment van kopen. Zeker als je nog genoeg op de bank hebt voor nog een paar Totilassen.

Dat is zeker waar, dus gewoon een slechte gok geweest. En 5 jaar later hebben alleen de Vissers goed gedaan aan deze verkoop en was het pech voor de andere 3 partijen (bedoel ik natuurlijk niet alleen financieel :) )

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 10:57

Nou goed gedaan... Ze zijn wel het land uit gevlucht oa door alle commotie. De enige die wérkerlijk "goed geboerd" heeft op de beslissing is Gal...

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 10:57

de Totilas-merchandise levert genoeg op toch? :(