Tommie Visser mag teugels Vingino weer overnemen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vala

Re: Tommie Visser mag teugels Vingino weer overnemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:42

Reactie van Valentijn van Weering op een facebook bericht va Tommie: Bedankt allemaal! Ik hoop dat we nu op een sportieve manier weer verder kunnen met zn allen en kunnen proosten op de sport met mens en dier. En het verleden kunnen laten rusten.

Misschien moeten we dat hier ook eens proberen?

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 15:17

Anoniem schreef:
[...]Dingen gaan nl. niet altijd zoals je wilt en succes is niet altijd te koop. We zullen het wel zien.

My sentiments exactly. De tijd zal het leren.

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 17:49

Vala schreef:
Reactie van Valentijn van Weering op een facebook bericht va Tommie: Bedankt allemaal! Ik hoop dat we nu op een sportieve manier weer verder kunnen met zn allen en kunnen proosten op de sport met mens en dier. En het verleden kunnen laten rusten.

Misschien moeten we dat hier ook eens proberen?

:j +:)+ Helemaal mee eens..

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 18:14

Ketly schreef:
Super voor Tommie! Ook geweldig dat Valentijn het beste kiest voor het paard en niet voor zichzelf.

Tsja, tis maar hoe je het bekijkt.Is dit het beste voor het paard? Waarom dan, omdat WIJ t dier graag in de sport zien vermoed ik. Paard zelf heeft daar geen beleving van. Misschien is een wat minder zware sportcarriere wel veel fijner voor het paard.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 18:22

CharleyT schreef:
Ketly schreef:
Super voor Tommie! Ook geweldig dat Valentijn het beste kiest voor het paard en niet voor zichzelf.

Tsja, tis maar hoe je het bekijkt.Is dit het beste voor het paard? Waarom dan, omdat WIJ t dier graag in de sport zien vermoed ik. Paard zelf heeft daar geen beleving van. Misschien is een wat minder zware sportcarriere wel veel fijner voor het paard.

Het moet wel realistisch blijven. Zo'n paard gaat niemand kopen om hem in de basissport te zetten. Denk dat uit de realistische opties, terug bij tommie toch wel het fijnste is voor het dier. Bovendien moet je je niet vergissen in hoe temperamentvol dit soort paarden vaak zijn, heet gefokt, voor topsport. Denk dat een lichte sportcarriere niet per se fijner is voor ze.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 07:43

Ik las op Horses een reactie van haar op een artikel hierover dat ze zelf ook nog met een verklaring zou komen deze week.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 15:13

Iris82 schreef:
Ik las op Horses een reactie van haar op een artikel hierover dat ze zelf ook nog met een verklaring zou komen deze week.

Staat hier: http://www.horses.nl/sport/vingino-toch ... ie-visser/

Citaat:
Ik wilde Vingino verkopen en alles afsluiten. Ik heb hem aan van Weering verkocht en het staat hem vrij om er mee te doen wat hij wil. Hij mag ook verkopen aan wie hij wil. Dit is voor mij natuurlijk geen verrassing. De manier waarop ze het brengen wel! Er was overal al aangekondigd dat ik volgende week mijn verhaal zou doen. Dat gaat gewoon door en daarna wens ik ze het allerbeste!!

Roxxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 18:36

reactie van mevr. van Beelen op horses vandaag: a.s. woensdag rest in Paardenkrant!

Invallen, knokploegen, aangiftes en in beslagnames; de tumultueuze verkoop van Vingino haalde zelfs meermaals de landelijke media. Ruiter Tommie Visser maakte van zijn hart geen moordkuil, iedere journalist die hem benaderde mocht zijn kant van het verhaal optekenen. Margriet van Beelen, tot vorige week eigenaar van de Vingino hulde zich het afgelopen jaar in stilzwijgen. Tot nu. Voor de Paardenkrant gaf ze een exclusief interview dat volgende week in de krant zal verschijnen. Vandaag alvast een voorproefje.
“Doordat ik al die tijd mijn mond heb gehouden was ik een makkelijk slachtoffer; ik verweerde me niet. Daar ben ik nu klaar mee; de andere kant van het verhaal mag ook gehoord worden”, zegt Van Beelen.
“Mijn advocaat vroeg me toen we er vrijwel zeker van waren dat deze deal fake zou zijn wat ik nu zou willen. Toch verkopen of zelf houden. Daar hoefde ik niet lang over na te denken. Verkopen alsjeblieft , ik wil nooit meer iets met dit soort mensen te maken hebben!”
Van Beelen waarschuwt andere paardeneigenaren voor hun kwetsbare positie. “Ga alleen in zee met een ruiter die te vertrouwen is! De Nederlandse wet beschermt eigenaren niet. Als een ruiter niet wil dat je verkoopt kan hij simpelweg beslag leggen. Het is mijn geluk geweest dat ik Vingino net op tijd had opgehaald. Het zal echter niemand verbazen dat ik niemand zou aanraden om hetzelfde te doen!”
Vorige week werd een jaar na haar planning Vingino eindelijk verkocht. Valentijn van Weering werd de nieuwe eigenaar van de ruin. “We wisten zeker dat Valentijn een duidelijke link had met Tommie. Toch wilde ik de verkoop door laten gaan”, vertelt van Beelen. “Om dat te voorkomen was de enige mogelijkheid Vingino niet te verkopen. Maar hij is inmiddels 13 jaar en niemand weet hoelang hij nog goed blijft.....”
“Valentijn verzekerde me meerdere malen dat het een echte deal was”, gaat Van Beelen verder, “Inmiddels vertelt Valentijn in de media dat hij het paard na de keuring al direct door heeft gebracht naar Tommie Visser en heeft het paard zijn bedrijfsnaam VarioHippiQue's Vingino en zijn ze de grootste vrienden.”

Ondanks dat Visser nu toch weer op Vingino rijdt is Van Beelen opgelucht. “Ik heb mijn doel bereikt. Vingino is verkocht. Bovendien heb uiteindelijk mijn verhaal gedaan. Ik hoop dat Tommie Visser ooit volwassen wordt en mij in de media met rust laat.”
Voor Van Beelen is de kwestie Vingino nu dan ook een gesloten boek. “Ik heb donderdagavond een grote envelop gepakt en het stamboekpapier van Vingino opgestuurd naar de KNHS. Dat was ik vergeten en ik had Valentijn beloofd het op te sturen. Het was voor mij ook de laatste handeling om alles af te sluiten, en dankbaar te zijn dat ik nooit meer iets met dit soort mensen te maken hoeft te hebben. Ik neem mezelf niets kwalijk want zeg nou zelf, tegen zoveel bedrog en leugens kan je je toch nooit wapenen?”

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 19:36

Dit is nog maar een deel van het interview, woensdag wordt het gehele interview gepubliceerd. In feite doet zij hetzelfde als zij TV verwijt: natrappen, zich profileren als het slachtoffer en met de vinger wijzen naar de ander. Zij zijn beiden nalatig geweest om de afspraken goed op papier te zetten.
BTW: vergeten het stamboekpapier op te sturen na deze verkoop, klinkt mij ook wat onwaarschijnlijk in de oren.
Ik ben nu wel klaar met deze soap. Ik hoop dat TV snel weer in de ring komt met Vingino en ik ben heel benieuwd hoe zij het doen, ik vond het vorig jaar wel een aansprekende combinatie. Er komt wel wat binnen.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 19:38

Tja, en wat verteld ze nu eigenlijk dan? Zij was degene toch die de verkoop juist niet door wilde laten gaan, maar overstag ging na de beslaglegging? Vind het maar een apart stuk, ze blijft erg oppervlakkig.

Mamaloutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 19:56

different1 schreef:
Tja, en wat verteld ze nu eigenlijk dan? Zij was degene toch die de verkoop juist niet door wilde laten gaan, maar overstag ging na de beslaglegging? Vind het maar een apart stuk, ze blijft erg oppervlakkig.

Er staat dan ook dat dit een voorproefje is en het gehele verhaal woensdag wordt gepubliceerd ;-)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 06:38

Waarom zou je een stamboekpapier opsturen naar de KNHS? Dat zal wel KWPN zijn denk ik?

Freedom30

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 07:09

Laat het een les zijn voor ieder die paarden door derden laat rijden of zelf voor andere rijdt. Maak goede afspraken en blijf netjes. Het is geen reclame voor de sport.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:56

Inderdaad Rocamor! Goed gezegd, de waarheid ligt ergens in het midden.

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 12:09

Pff wat een verhaal, één grote soap!
Alleen alle betrokkenen weten de waarheid, iedereen zal altijd binnen zijn 'eigen straatje' praten. De waarheid ligt vast ergens in het midden en zullen wij helaas nooit te weten komen ;-)

Hopelijk kunnen nu alle partijen weer verder gaan met dagelijkse gang van zaken. Kan me voorstellen dat zo'n slopende zaak je opvreet.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 12:15

Ik zou ook niet al teveel geloofwaardigheid hechtte aan het verhaal van beide kanten. Of er echt zoveel geweld is gebruikt, ik betwijfel het. Maar ik was er niet bij.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 12:28

Ik ga er niet vanuit dat een van beide partijen 100% de waarheid spreekt. Ook dit verhaal is 'gekleurd' door van Beelen. Mijn gevoel is dat beide partijen geen mensen zijn waar ik afspraken mee zou willen maken. Wanneer het zo mis gaat, hebben beide partijen steken laten vallen. Komen geen van beide echt betrouwbaar over.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 17:23

Dit verhaal heeft drie kanten. Die van Tommie, mevr. van Beelen En de waarheid. En de waarheid komt zelden aan het licht. Hoeveel we ook speculeren.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 20:54

Heeft Tommie nou trouwens nog geld gevangen bij de verkoop van Vingino?
Er was tenslotte de afspraak dat ie een percentage van de meerwaarde die hij er aan heeft gereden zou krijgen bij verkoop.

Dus in dit geval geld krijgen bij verkoop en toch het paard blijven rijden, met een kleine pauze wegens inbeslagnames enzo.

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 21:40

Moderatoropmerking:
Wij hebben ontzettend veel berichten moeten verwijderen. Deze berichten bestonden voornamelijk uit speculaties, sneren richting mede bokkers, off topic en oneliners. Omdat we niet verwachten dat dit topic nog een goed verloop zal krijgen, laten we hem definitief op slot!