KWPN hengst Duval's Capri Sonne Jr. verkocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 11:08

Ik denk ook dat deze hengst er niet het laatste in heeft aan kwaliteit voor GP (om deze winnend mee te kunnen lopen), maar erg jammer is het wel, want met een topkarakter (wat hij, ondanks zijn afstamming toch lijkt te hebben) kom je ook heel ver.
Maar waar is in dit geval het Nationaal Olympiade paard? Of zagen zij er ook niet voldoende in om zo'n paard aan te houden voor de sport?
Ze sponsoren liever een 18 jarige Parzival?
(waarvan ik overigens best begrijp dat ze Adelinde gesponsord hebben, zij heeft natuurlijk veel gedaan voor de sport door Parzival aan te houden, daar niet van, dus het is haar qua dat zeker wel gegund, alleen snap ik niet dat ze geen "jonge" talenten aan proberen te houden i.p.v. paarden die al bijna met pensioen moeten)

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 11:32

Zeker jammer voor dinja. Maar je weet dit als je voor een baas/eigenaar paarden rijd.
Van de eigenaar hartstikke te begrijpen die moet al een aantal jaar elke maand zn trainingsgeld aftikken. Als het beest wat overkomt staat ie mooi met lege handen.
En ik ben het eens met diegene die zeggen dat ie geen hoge score in gp gaat lopen. En ik denk het hele gp nog niet mee gaat vallen.
We zullen het vanzelf wel gaan zien.
Laura kan echt wel fijn rijden. Vergeet niet dat mistral een gruwelijk sterke tank was. En dat het niet altijd mooi was wat ze deed maar wel erg knap.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 11:49

Sky_As schreef:
Ik denk ook dat deze hengst er niet het laatste in heeft aan kwaliteit voor GP (om deze winnend mee te kunnen lopen), maar erg jammer is het wel, want met een topkarakter (wat hij, ondanks zijn afstamming toch lijkt te hebben) kom je ook heel ver.
Maar waar is in dit geval het Nationaal Olympiade paard? Of zagen zij er ook niet voldoende in om zo'n paard aan te houden voor de sport?
Ze sponsoren liever een 18 jarige Parzival?
(waarvan ik overigens best begrijp dat ze Adelinde gesponsord hebben, zij heeft natuurlijk veel gedaan voor de sport door Parzival aan te houden, daar niet van, dus het is haar qua dat zeker wel gegund, alleen snap ik niet dat ze geen "jonge" talenten aan proberen te houden i.p.v. paarden die al bijna met pensioen moeten)

NOP heeft tot nu toe alleen maar paarden die ook echt op niveau lopen onder zijn hoede toch? Ik was het niet eens met de NOP van Parzizival maar ik begrijp ook dat Capri daar nog niet voor in aanmerking komt. Dan zijn er nog wel een flink aantal lichte tour paarden die ze kunnen gaan sponsoren. Laat ze zich eerst maar bewijzen

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 11:58

eldora1 schreef:
He.. Eerst Edward en Totilas, nu Dinja en Capri.
Vond het een top combinatie! Zonde dat al die goede teams uitelkaar gehaald worden..

dat vind ik toch echt appelen met peren vergelijken, Edward en Totilas waren een olympisch bewezen duo... Dinja en Capri (nog) niet.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 11:59

Heleennn schreef:
[
dat vind ik toch echt appelen met peren vergelijken, Edward en Totilas waren een olympisch bewezen duo... Dinja en Capri (nog) niet.

GP bewezen duo.......geen Olympisch :D

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:46

Melisding schreef:
Ontzettend jammer...
(Ben ik trouwens de enige die vind dat Laura nou niet altijd zo vriendelijk rijdt?)

Nope hier ook een. Ik heb dan niet voldoende ervaring om te mogen oordelen maar hoe zij bij haar Mistral zat te trekken.. Maar dat kan ook aan het paard liggen misschien. Wel leuk dat die waarschijnlijk niet uit beeld zal gaan. Hopelijk komen ze ver!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: KWPN hengst Duval's Capri Sonne Jr. verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:49

Nou is Mistral -voor zover ik weet- niet de makkelijkste om te rijden en schijnt ze altijd letterlijk haar handen vol te hebben aan hem.
Maar ik heb haar nog nooit op een ander paard gezien, dus weet niet of het ook haar rijstijl is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 13:15

Eeuwig zonde, ze waren zo'n mooie combinatie!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 13:21

Cayenne schreef:
Nou is Mistral -voor zover ik weet- niet de makkelijkste om te rijden en schijnt ze altijd letterlijk haar handen vol te hebben aan hem.
Maar ik heb haar nog nooit op een ander paard gezien, dus weet niet of het ook haar rijstijl is.

Volledig of topic om hierop in te gaan maar mijn idee was altijd dat juist in de hogere klasses paarden erg goed afgericht zouden zijn, zodat kleine en fijne hulpen gegeven kunnen worden zodat alles schijnbaar moeiteloos en als vanzelf gebeurd.
Het zinnetje happy atlete en lichtvoetig komen mij nou niet als eerste tevoren als ik aan helen en mistral terugdenk.
Dan stel ik mezelf nog steeds de vraag hoe die 2 zo hoog gekomen kunnen zijn omdat ze niet voldoen aan t beeld dat de FEI/ knhs stelt aan dressuur in de reglementen, verklaar ??
Leuk insteekje voor een op zich staand topic??

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 13:41

Bedoel je niet Laura ipv Helen?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 13:42

Cayenne schreef:
Bedoel je niet Laura ipv Helen?

Ja! :o

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:03

ja, hartstikke jammer.......maar hij doet het al lang erg goed en het is niet haar Eigen paard...maar ze zal er heus kapot van zijn.
Mijn eerste gedachte bij Laura is nu ook niet van: goh, dat ziet er altijd zo lekker vriendelijk uit. Maar heb haar nog nooit op n ander paard gezien als op haar vos, dus ik kan er verder niets van zeggen. Ik laat me verrassen :7

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 19:25

Wat ik me afvraag, de hengst gaat helemaal de sport in, dus niet voor de fokkerij, waarom kiezen ze dan een hengst uit, en geen ruin of merrie, doodzonde van zo'n hengst....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 19:28

Ach als ze liever een ruin hebben zijn die ballen er zo af gehaald toch. :+

Ze kozen waarschijnlijk deze omdat die hen bevalt. Niet om wat ie al dan niet tussen de achterbenen heeft hangen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 19:57

Die vriezen echt wel het nodige in hoor..

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:41

janderegelaa schreef:
CoriienRN schreef:
Erg Zonde!

Ach Zo oud is hij nog niet en met die coördinatie, veel trainen denk ik....

Het is niet raar als hij het niet kan want zijn afstamming is Rhodium x San Remo en die kunnen het beide ook niet.

ga idd ook mee met jou mening. Capri Sonne loopt altijd ruim en groot, maar om de Pi goed te kunnen moeten ze juist kort en snel. Heb ook het idee dat hij dat niet goed kan.. dus het grote werk is idd nog afwachten

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 11:09

R12312 schreef:
Heleennn schreef:
[

GP bewezen duo.......geen Olympisch :D

Ja juist! Gaat weer lekker hier, toen had hij natuurlijk Undercover meegenomen want Totilas was toen al verkocht geloof ik... Of niet?

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 12:01

Capri kan niet alleen groot, maar ook klein en simpel. Maargoed, we zullen zien wie er gelijk krijgt ;)

Het getoonde filmpje is niet echt een goed voorbeeld van hoe hij zich normaal gezien laat aanzetten tot de verzameling. Ik heb wel eens beter gezien.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 12:10

Mosh schreef:
Capri kan niet alleen groot, maar ook klein en simpel. Maargoed, we zullen zien wie er gelijk krijgt ;)

Het getoonde filmpje is niet echt een goed voorbeeld van hoe hij zich normaal gezien laat aanzetten tot de verzameling. Ik heb wel eens beter gezien.

Hoop in ieder geval dat ik ongelijk heb, en dat we hem terug zullen zien op de grote wedstrijden!!

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 16:59

In de bloedlijn van dit paard zit Ferro-bloed, dus hij zou zo maar super kunnen piafferen en passageren. Ik neem dat Laura dat wel even geprobeerd heeft, voordat ze hem kocht voor ongetwijfeld veel geld.
Bovendien heb ik haar ooit op het voorterrein van een internationale wedstrijd Laura, Alf zien trainen. Ik heb zelden zo'n vriendelijk rijdende amazone/ruiter gezien. Alleen met been en zit en alleen het gewicht van de teugels in haar hand. Ook bij de moeilijke oefeningen. Een schril contrast met het beeld in de wedstrijdring. Meestal is het bij sommige andere ruiters net andersom. Knechten op het voorterrein en zogenaamd vriendelijk rijden in de ring.
We zullen zien waar het toe leidt.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 17:59

Hij kan wel Ferro bloed hebben maar heb jij Rhodium, Metall, Kennedy, Osmium of Special D wel eens zien piafferen?

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 18:01

janderegelaa schreef:
Hij kan wel Ferro bloed hebben maar heb jij Rhodium, Metall, Kennedy, Osmium of Special D wel eens zien piafferen?

Als je het rijtje zo opnoemt............dat nivo hebben ze bij mijn weten allemaal toch uberhaupt niet gehaald?

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 18:59

Nee, maar het kan best een generatie overslaan. Als ik bijvoorbeeld hoor wat voor een draak de moeder was en wat ik weet van san remo en ook van zijn nakomelingen, dan zou Capri het meest staats gevaarlijke paard op aarde moeten zijn.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 19:05

janderegelaa schreef:

Heb jij Undercover weleens zien passageren of piafferen? 8-)

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 19:09

R12312 schreef:
janderegelaa schreef:

Als je het rijtje zo opnoemt............dat nivo hebben ze bij mijn weten allemaal toch uberhaupt niet gehaald?
Duuhh :(:)